• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Gebruiker aanmaken zonder dat hij in mappen van andere kan..

Status
Niet open voor verdere reacties.

theduke1989

Gewaardeerd
Lid geworden
23 okt 2012
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Betreft:
Code:
Hi iedereen,

Ik wil graag weten hoe ik profielen (lokale profielen) op mijn windows 10 machine bepaalde rechten kan geven.
Normaal heb ik altijd een AD met daarin GPO .

Maar wil twee accounts op een lokale machine aanmaken en daarin dat ze in bepaalde lokale mappen inmogen.
De machine zit niet op het AD dus echt wanneer je via gebruikers - account aanmaken doet vanaf daar dat ze niet in bepaalde mappen mogen op de c/d/e schijf van mij..<- draait allemaal lokaal.

Natuurlijk wel zijn/haar eigen mappen ziet..


Nu heb ik iets vreemds gedaan op een schijf(externe) waardoor mijn eigen profiel geen rechten heeft op de map :(
 
De Gebruikers dienen wel eigen lokale mappen te hebben.
Dus gebruikers aanmaken met beperkte rechten is mijn inziens de simpelste oplossing!

En dan die rechten middels gpedit verder aanscherpen - vermits je over Windows 10 professional beschikt.
 
ik gebruik een lokale pc deze zit niet op een AD gekoppeld namelijk...
 
Je kan toch per map instellen wie er wel dan wel niet in mag? Rechts klikken op de map dan eigenschappen en vervolgens beveiliging. (Laat de gebruiker System wel altijd staan.)
 
Ik heb dat ook nu staan maar nu bij alles wat ik vrijwel open zegt die dat ik niet gemachtigd ben.

En vanaf de lokale administrator account kan ik dus ook niet veel doen krijg precies dezelfde melding.

In beveiliging en dan bij beide externe schijven staat alleen mijn naam en de administrator naam en systeem.
Meer niet. En alles is volledig beheer. en op dat alles is mijn naam de principal;;; maar daar zie ik niks van terug...
 
Windows10 Pro... NL 64bit
 
Wat kan ik nu het beste doen dan?

Want ik zie in de link enige nuttige informatie:
''Overige gebruikersaccounts worden toegevoegd via de knop Iemand anders aan deze pc toevoegen. Het aanmaken van een lokaal account is verstopt achter de link Ik beschik niet over de aanmeldgegevens van deze persoon, link Gebruiker zonder Microsoft-account toevoegen. Klik op het aangemaakte gebruikersaccount, knop Accounttype wijzigen om het accounttype gelijk te wijzigen van Standaardgebruiker naar Administrator (dit kan overigens ook via het configuratiescherm, onderdeel Gebruikersaccounts, link Een ander account beheren, selecteer het te wijzigen account, link Het accounttype wijzigen). Tot slot kan met de link Toegewezen toegang instellen worden vastgelegd dat een bepaald account slechts n specifieke app mag gebruiken, er zijn echter maar weinig situaties waarin dat zinvol is. Zie tevens de pagina met informatie over het aanmaken en wijzigen van gebruikersaccounts.''

Maar dan moet ik nu wel weer eerst alles krijgen zoals het eerst was voordat er wat fout ging...
 
Als je het doet zoals ik aangegeven heb dan moet je wel zorgen dat jou account overal rechten op heeft.

Even voor mijn informatie: weet je wel hoe de Windows rechtenboom in elkaar zit?
 
Ik heb nu dus gedaan zoals Abraham54 heeft verteld echter kan ik nu wel de mappen in maar documenten en zo kan ik niet in.
Toegang geweigerd. Maar de mappen kan ik wel in.

Het loskoppelen van deze schijven zal dat helpen???
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Loskoppelen van schijven heeft geen zin!

Lees mijn berichten nog een aangaande de rechten op de mappen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan