• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows 7 gebruikt ruim 3gb ram

Status
Niet open voor verdere reacties.

vaassen

Junior lid
Lid geworden
11 okt 2013
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Beste Allen,
Mijn computer gebruikt sinds enkele weken ruim 3gb ram geheugen.
Ik heb mijn windows 7 hergenstalleerd met een complete format. Heb nu eigenlijk alleen mozilla firefox er op staan. Geen MS office pakket, geen updates geinstalleerd. Een kale besturingssysteem die nu al 3gb ram gebruikt en waardoor die extreem traag is.

Met de kleinste handeling al staat alles voor 5 10 seconden stil. Ik heb avg pc tune up geinstalleerd, alle visuele opties uitgezet, de hardeschijf gedefragmenteerd, enkele services uitgeschakeld. Maar niets blijkt te helpen.

Hebben jullie enige advies? Alvast bedankt kameraden
 

Bijlagen

  • Naamloos.gif
    Naamloos.gif
    63,3 KB · Weergaven: 59
Ipp niks mis mee alleen zie ik de CPU bezig zijn, wat draaide er op dat moment op de achtergrond?

Indexering staat aan?
Auto update ook?
 
Er wordt wel degelijk veel werkgeheugen gebruikt.
Is de Windows Update soms actief?
 
Ipp niks mis mee alleen zie ik de CPU bezig zijn, wat draaide er op dat moment op de achtergrond?

Indexering staat aan?
Auto update ook?

Dus dat bijna 4gb ram gebruikt wordt door een pc waar niks mee wordt gedaan is normaal??

--- Update ---

Er wordt wel degelijk veel werkgeheugen gebruikt.
Is de Windows Update soms actief?

Nee alleen firefox stond aan, maar ik zat op een simpele website (geen java/game/youtube oid)

--- Update ---

Dit zijn de actieve processen bijv.Naamloos.gif
 
Indien er niets wordt gedaan wordt er ook geen 3 GB gebruikt en je geeft niet echt antwoord op de vragen....
 
Beste mensen.
Ik heb zowel een afbeelding gepload waar mijn ram geheugen en de lopende processen getoond wordt.

Dat ik geen anti-virus genstalleerd heb doet er nu niet toe ofwel!? Als jullie op basis van deze twee afbeeldingen niks zinnigs kunnen suggereren, dan zoek ik graag verder. Bedankt.
 
Beste mensen.
Ik heb zowel een afbeelding gepload waar mijn ram geheugen en de lopende processen getoond wordt.

Dat ik geen anti-virus genstalleerd heb doet er nu niet toe ofwel!? Als jullie op basis van deze twee afbeeldingen niks zinnigs kunnen suggereren, dan zoek ik graag verder. Bedankt.

Dat is het juist.
Ook al heb je die afbeeldingen ons laten zien blijft het onverklaarbaar waarom jouw Windows zoveel werkgeheugen gebruikt.

En ongestraft zonder antivirussoftware kan je feitelijk alleen met Linux het internet opgaan!

Desnoods wil ik wel een analyse maken van jouw Windows, maar dan zal je eerst wel een antivirusprogramma moeten installeren en een volledige systeemscan ermee doen.

Panda Free is een zeer goede oplossing die licht in Windows draait!
 
@vaassen

Uw pc gebruikt veel RAM? Is niets mis mee is zelfs prima, zolang je pc normaal en vlot werkt. Hoog RAM betekent immers dat de pc goed gebruikt maakt van het RAM.
Is je pc daarentegen traag en reageert opvallend loom, dan is hoog RAM-gebruik niet goed en zal het ledje voor de harde schijf ook constant knipperen ten teken dat het gebruik maakt vd harde schijf...
Dan zou je moeten overwegen om meer RAM-geheugen toe te voegen aan je pc.
Dus hoog RAM-verbruik met slechts een beperkt aantal lichte progjes die actief zijn, is geen goed teken: uitbreiding vh geheugen is nodig of mogelijk defecte geheugenlatjes.

--Je kan deze tooltjes van Microsoft eens inzetten:
http://aka.ms/diag_iebrowser
http://aka.ms/diag_performance10

--Vervolgens een geheugencontrole laten uitvoeren door Win.:
klik START - typ systeembeheer en klik bovenaan op:
klik start en typ systeembeheer.PNG

Vervolgens klik op:
klik start en typ systeembeheer en klik op.PNG

Klik op:
pc controleren op geheugenproblemen.PNG

Enig resultaat?
 
Een bekend probleem dat veroorzaakt wordt door svchost.exe die te veel ram gebruikt. Oplossing:
https://www.youtube.com/watch?v=1rp8vDD6ioM
Bedank me later.

--- Update ---

Klik linksonder op processen van alle gebruikers weergaven, hier zie je hoeveel hij gebruikt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan