• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Uitvallen grafische kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Gisteren viel mijn scherm uit, kreeg geen input meer van mijn desktop.
Vanmorgen opnieuw gestart zonder probleem, Speccy laten draaien en de temp van mijn kaart liep op tot 60 graden, kan dit de reden zijn van uitval? heb ondertussen de grafisch kaart eruitgehaald en uitgeblazen met perslucht, zat wel wat stof in.
Nu is de temp ongeveer tussen de 35 en 50 graden, aan welke temp stopt de kaart ermee?
Is een Nvidia Geforce GT 240.
 
Kan zijn dat de driver niet helemaal goed werkt, je zou dat nog eens kunnen nakijken.

Gebruik jij trouwens al de Automatic Driver Updates?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ging de computer helemaal uit of hand je alleen geen input van het beeldscherm meer?
 
Zwart scherm, en doe altijd de updates, laatste is van verleden week namelijk 341.96 is de laatste, na stofverwijdering momenteel ok, afwachten maar, hierbij de crashdump resultaat:
On Fri 26/08/2016 17:16:36 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\082616-11762-01.dmp
This was probably caused by the following module: Unknown ()
Bugcheck code: 0x0 (0x0, 0x0, 0x0, 0x0)
Error: CUSTOM_ERROR
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
 
Je zou de drivers eens na kunnen lopen, omdat hij aan geeft -> A third party driver was identified as the probable root cause of this system error.
Dus is er met een driver iets niet goed.
 
Heb ik nu en dan, kan toch maar de drivers updaten via de Nvidia en deze zegt dat alles up to date is.
 
Het gaat niet alleen om de Nvidia drivers, Denk ook aan de moederbord enz.
Kijk eens op de site van de maker van jou computer of er voor jou type nieuwere drivers zijn.
 
Een te warm wordende vram veroorzaakt ook dit soort problemen en daar zit geen temp sensor op.
Als het weer gebeurt een tafelventilator op de graka laten blazen en kijken of het weer gebeurt.

Een driver werkt of werkt niet en mocht het een oudere zijn dan maakt dat echt niet uit en bij een probleem ermee wordt het vermeld met een foutcode, die wordt gegeven is generiek en niet specifiek voor een driver.
 
Laatste keer dat dit gebeurde was de pc pas een tiental minuten ingeschakeld, desktop staat op de grond en heeft voldoende ventilatie.
 
Wat de voldoende ventilatie met het eventueel te warm wordende vram te maken heeft ontgaat mij, maar het is opgelost......
 
Dag Lange Pier, van vram heb ik nog nooit van gehoord, maar heb de laatste dagen geen problemen meer gehad, hopelijk is het opgelost met het uitblazen van het koelelementje op de grafische kaart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan