• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

windows 10 jubileum update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roxmarie

Gewaardeerd
Lid geworden
3 jul 2010
Berichten
1.609
Waarderingsscore
233
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag handmatig geupdate naar de windows 10 jubileum update. Ik heb de eerste upgrade ook handmatig moeten doen omdat ik het icoontje niet kreeg. Ik heb dat gedaan, met de media creation tool.
Nu valt me op dat de letters in de windows schermen niet helemaal scherp zijn (nu heb ik mijn schermresolutie altijd wat groter staan i.v.m. slecht zicht) maar hiervoor was dit beslist niet zo. Ik heb al iets geprobeerd met clear type text, maar dat heeft ook niet geholpen.
En ik heb een onbekend apparaat in apparaten beheer, en ik heb geen idee wat.
Hopelijk kan iemand van jullie mij helpen, ik doe er voorbeelden bij.

Dit betreft de letters in d windows schermen, dus internet via firefox is wel duidelijk.

http://www.imgdumper.nl/uploads9/57c2b6bd822df/57c2b6bd7633f-onduidelijke_letters.jpg

En dit betreft mijn onbekende apparaat.

http://www.imgdumper.nl/uploads9/57c2b68ebebce/57c2b68eb51f1-Onbekend_apparaat.jpg

Ik hoop dat ik niet nog meer tegenkom.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De iets onduidelijke letters heb ik ook, dit zal zo horen.
Wat heb jij allemaal in jou computer zitten? Daar mee bedoel ik aan adapters/stekkers.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dit is gemakkelijk aan te passen via ClearType..zie onderstaande schermen ..

57c2bdeb41c93-Ashampoo_Snap_2016.08.28_12h26m48s_002_.png
.

57c2be5959ace-Ashampoo_Snap_2016.08.28_12h29m14s_003_.png
 
Dat clear type had ik al gedaan Emi, helpt niet echt veel. Ik zie bij jou inderdaad wel iets verschil Emi

Ik heb eigenlijk nog niets aangesloten op dit moment, had voor de update naar de jubileum uitvoering alles wat de computer niet nodig had losgekoppeld.
Dus op dit moment alleen toetsenbord en muis via usb. en natuurlijk de netwerkkabel.
Ik heb een costum made pc, dus wellicht iets op het moederbord, maar ik weet dus niet wat.

Dit is voor clear type.
http://www.imgdumper.nl/uploads9/57c2c0af324af/57c2c0af22d10-Voor_clear_type.jpg

En dit erna

http://www.imgdumper.nl/uploads9/57c2c0d6cc22c/57c2c0d6b7345-na_nogmaals_clear_type.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan heb jij in ClearType duidelijk dezelfde configuratie behouden je dient in stap 4van 5 een ander tekst schermpje te kiezen en dan zaie duidelijk het verschil nadat je de instellingen heropent .
 
Zeg allemaal mooi en aardig met dat clear type, maar wat voor videokaart heb ? en welke driver heb je genstalleerd?
Verder bij multifunctionele adapters klik met rechtermuisknop op bijwerken en kijk of er dan een driver gevonden wordt.

Heb je geen cd met drivers bij je pc gekregen, zo nee om welke merk type pc gaat het?
 
kan dus best zijn dat je een bril dien te dragen ...
 
Ja die heb ik natuurlijk al een bril.... ik zie alleen met bril maar 70% met mijn beste oog, vandaar, dat ik mijn schermresolutie heb moeten aanpassen. naar 1152 x 864 ik heb nog een oud 4 bij 3 scherm, dus geen breedbeeld.

En ik heb dit systeem.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=68684

Een amd readon hd 5670.

En de drivers heb ik al naar gekeken, en nog gekeken of er nieuwere zijn maar de laatste drivers zijn kennelijk van november vorig jaar.
 
Ik kijk normaal alleen in apparaatbeheer wanneer ik problemen heb, maar naar aanleiding van dit topic opende ik apparaatbeheer en kreeg ik hetzelfde te zien als Roxmarie: een onbekend apparaat onder Multifunctionele adapters.
Klik met de rechter muisknop op dat onbekende apparaat en kies dan Eigenschappen.
Ik zag toen dit:

57c2c8c967345-Eigenschappen_van_Onbekend_apparaat.png


Klik in dat venster op het tabblad Details. Onder Eigenschap kies je dan voor Hardware-id's.
Wat lees jij dan onder waarde?
Bij mij bleek het te gaan om mijn HP all-in-one printer:

57c2c991473a9-Eigenschappen_van_Onbekend_apparaat-hardware-id.png


Die blijkt offline te zijn en kan niet ingeschakeld worden omdat de juiste drivers ontbreken. Ik vermoed dat dit zo is sinds de Jubileumupdate. Ik gebruik die printer niet zo vaak.
Gaat het bij jou ook om een all-in-one van HP?
 
Ja die heb ik natuurlijk al een bril.... ik zie alleen met bril maar 70% met mijn beste oog, vandaar, dat ik mijn schermresolutie heb moeten aanpassen. naar 1152 x 864 ik heb nog een oud 4 bij 3 scherm, dus geen breedbeeld.

En ik heb dit systeem.
http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=68684

Een amd readon hd 5670.

En de drivers heb ik al naar gekeken, en nog gekeken of er nieuwere zijn maar de laatste drivers zijn kennelijk van november vorig jaar.

En de driver is van amd zelf? Voor de zekerheid staat de laatste driver: http://www.amd.com/en-us/products/graphics/desktop/5000/5670#
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@ Roxmarie: ik heb even meegelezen.
Jij gebruikt dus al een ouder TFT-scherm.
Door nu de resolutie van normaal naar lager te zetten, veroorzaakt dat juist een onduidelijker, zwemmerig lettertype in de Windows schermen.
Dat is inherent aan vooral oudere TFT-monitoren.
 
@ Porrelaar ik gebruik inderdaad een HP printer uit dezelfde serie C5180, ik heb hem ingeschakeld, maar hij doet het gelukkig gewoon. Ik kan dan niet de drivers bijwerken, maar die staan erop. bij wat jij omschrijft zie ik Inderdaad Photosmart_C5100_series&HPSLP staan.

@pdexie ja ik had de amd site er al bij gehad.

@ abraham, ok dan zal het aan de ouderdom van mijn scherm liggen, die is met gemak wel aan vervanging toe :) een samsung 203B, net als de pc trouwens, die is alweer 6 jaar oud, en wordt toch wat trager, ondanks een ssd schijf.
Ik zal het dus moeten doen met onduidelijker letters, kleinere letters dat gaat hem echt niet worden nl.

Mijn laptop heb ik ook handmatig moeten bijwerken via de jubileum editie, en daar zijn de letters in de windows schermen wel haar scherp.

--- Update ---

 
Laatst bewerkt door een moderator:
betreffende de te kleine website letters kun je de ctrl toets ingedrukt houden en tegelijkertijd met het wieltje scrollen tot je de gewenste grootte verkregen heb dat voor u gemakkelijk te lezen is ..
 
Dankjewel Emi, die optie is mij bekend, ikdoe het dmv Ctrl + of Ctrl - .
Maar ik wil ook graag makkelijk in windows de dingen kunnen lezen. Ik ga me eens verdiepen in een nieuw scherm. Wat zal een mooie grote zijn 24"? of nog groter nemen? ik heb nu 20" (dus in 4x3).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
als je dan toch voor een nieuw scherm ga dan raad ik eerder een 27inch aan ...

--- Update ---

zelf heb ik een 24inch en betreur het soms dat ik geen 27inch genomen had !
 
Ok dankjewel Emi, voor je eerlijke antwoord, dan baal je best, want met een scherm doe je als het niet kapot gaat lang (ik dus al 9 jaar) OEPS!

O ja, heb je nog meer goede tips, over helderheid, reactie tijd (ik speel geen echte gekochte games) alleen wat via internet (simpele klik spelletjes) En ik vind het prettig als het scherm wel in hoogte verstelbaar is, ik ben wat aan het rond kijken en zie dat sommige schermen dat tot mijn verbazing niet hebben.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan