• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ophcrack vind mijn wachtwoord niet terug

Status
Niet open voor verdere reacties.

steentje045

Bekend gezicht
Lid geworden
25 okt 2015
Berichten
156
Waarderingsscore
0
Beste leden,

Ik ben mijn wachtwoord vergeten van de laptop (Windows 7 64 Bit). Nu heb ik op internet rond gekeken en kwam Ophcrack verschillenden keren te voorschijn.
De image van Ophcrack gedownload en de image gebrand op een dvd.
De laptop opgestart met de dvd, maar ophcrack geeft geen wachtwoord aan.

Er komt een scherm met de volgende Users:

*disabled* Administrator NT Hash (nummers en letters) NT Pwd empty
Gast NT Hash (nummers en letters) NT Pwd empty
Naam van vriendin NT Hash (nummers en lettters) NT Pwd not found
HomeGroupUser$ NT Hash (nummers en letters) NT Pwd not found


Kan iemand mij hierbij helpen?
Alvast hartstikke bedankt!
 
Moest jij op de enter toets drukken? zoals hier onder beschreven.

Gaat alles naar wens, dan zult u zult welgeteld een keer op de enter toets moeten drukken. Dit om de poging uw wachtwoord te achterhalen te starten. Dit doet u in het beginscherm waar u kunt kiezen voor drie mogelijkheden. Standaard staat hij op de juiste optie. De Ophcrack Graphic Mode dus > Enter en de software zal starten. Het programma zal met behulp van een woordenboekaanval uw wachtwoord proberen te achterhalen.

--- Update ---

Krijg jij dan geen beveiligingsvraag?

Kijk anders ook eens hier.
http://computertotaal.nl/artikelen/internet-thuis/zo-haal-je-een-verloren-wachtwoord-terug-66474/
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik krijg geen beveiligingsvraag.
Dat artikel heb ik al bekeken en daar heb ik ophcrack gevonden. Maar dat werkte niet
 
Geeft natuurlijk ook geen garantie dat het werkt -> Het programma zal met behulp van een woordenboekaanval uw wachtwoord proberen te achterhalen.

Je zou eens kunnen uitzoeken of je het wachtwoord kunt uitzetten of aanpassen in veilige modus ( door tijdens opstarten op f8 te drukken, maar dit kan anders zijn bij jou computer)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb het wachtwoord weer terug!
Bedankt voor de hulp
 
Hoe heb jij het terug gekregen?
Geen dank!
 
Altijd zo fijn, een vraag stellen, achter de oplossing komen en dat dan niet even terugkoppelen.
Het is mijn mening maar vind dat toch eigenlijk best asociaal
 
@ pdexie. Daar sluit ik mij geheel bij aan.

Met vriendelijke groet,
 
Geen reactie op mijn vraag gekregen, wel jammer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan