• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows op een Simpc laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurensdittmer

Nieuw lid
Lid geworden
30 aug 2016
Berichten
27
Waarderingsscore
0
hallo,

Ik heb de volgende vraag..

Ik heb een Medion laptop (E7221).
Deze is via Simpc aangeschaft en bevat een custom built operating systeem speciaal voor Simpc ( het is als het goed is gebaseerd op Linux).
Nu wil ik hier dus Windows opzetten..

Hoe ik dit moet doen is bekend maar als ik in de Bios wil aangeven dat ik met de cdrom/USB wil opstarten heb ik die optie niet.
Is hier een manier voor omdat dit toch voor elkaar te krijgen ?

Ik hoor het graag

Laurens
 
Lange Pier,

MSN = 30015183

Nee de gebruiksaanwijzing staat niks aangezien het helemaal niet de bedoeling is dat mensen kunnen/gaan rotzooien.
De gebruiksaanwijzing geen alleen de basis voor het gebruik.

In de Bios kom ik wel maar ik zie alleen dit ( zie foto )IMG_20160826_150351.jpg
 
je kan vermits het indrukken van de F11 toets bij het opstarten de PowerRecovery opstarten (indien deze nog aanwezig is ) en zodoende deze laptop terug zetten naar de Windows 8 welke standaard aanwezig was bij aankoop .

wil je de bios ingaan dan dien je eerst de laptop opgestart te hebben en deze direct weer uit te zetten ( heropstarten )
tijdens dit heropstarten druk je dan de F2 toets in

dit is na te lezen op blz 63/64 http://download2.medion.com/downloads/anleitungen/bda_40044433.pdf
 
Emi,

Helaas werkt dit niet...

Ps ; heb ook de helpdesk Simpc gemaild en daar kwam alleen maar uit; druk op F10 voor de bios en verder weten wij het ook niet....
 
F10 is niet voor de bios, zou de key voor de Bios Boot Selector kunnen zijn, de BBS maar die doet niets?

F8, F11 en F12 tegelijk intrommelen bij booten al geprobeerd?
 
Nee die 3 tegelijk nog niet geprobeerd..
Ga ik morgen doen... Ongelofelijk hoe ze dat dicht getimmerd hebben.

Jullie horen het thnx zover
 
Emi,

Helaas werkt dit niet...

als het niet werkt dan ligt dit waarschijnlijk aan het moment dat je de toetsen indrukt want het staat duidelijk beschreven in de pdf die ik je eerder gelinkt heb.

--- Update ---

je kan de bios ingaan vermelde je eerder ...plaats indien mogelijk eens een afbeelding van je bios scherm .
 
een optie om te overwegen is om een andere bootmanager te gebruiken waar je dus wel de mogelijkheid krijgt om op te starten van af de cd/dvd drive of usb ..bezie het betreffende filmpje ... men gebruikt dus EasyBCD om een extra bootmanager toe te voegen aan het bios ..

aangezien er nu een Linux opstaat dien je eerder wel de plop Linux live cd te gebruiken ... neem de juiste bit versie ...https://www.plop.at/en/ploplinux/downloads/live.html

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Emi, is het je intentie om via jouw methode de HD te formatteren en zodoende plaats te maken voor Windows?
 
inderdaad ... is dat de bedoeling om een verse instal te doen ..maar ik zou eerder eerst dus gewoon de Linux indeling verwijderen zodat er een niet-toegewezen-ruimte verkregen word ...formateren is zelfs niet nodig aangezien de Windows zelf de nodige indeling aanmaakt .
 
Een prima methode lijkt me, Emi. Het is zeker een poging waard.
Het is niet te hopen dat er op n of andere manier een slotje op het BIOS zit dat niet toelaat om een bootmanager toe te voegen.
 
Dat zou mooi zijn, een bootmanager toevoegen in de bios.........

Zo'n ding zit in de MBR.
 
Dat zou idd DE oplossing zijn ... Ik ga het morgen proberen....
 
Whatever LP. Bij deze heb je het verbeterd.
 
Ok, helaas gaat dit het in dit geval dus ook niet worden.

Om te beginnen laat de laptop met de SIMpc software zowiezo geen externe software toe dus die bootmanger EASYBCD kan ik niet installeren.
De cd met de Plop linux heb ik wel geprobeerd , je weet maar nooit maar helaas de laptop doet er niks mee...

Voor de goede orde heb ik wat foto's bijgevoegd van de bios.

De laptop start niet verder dan een soort aanmeld scherm waar deze contact wil maken met SIMPc maar ondat ik geen abonnement heb gaat hij dus niet verder..IMG_20160831_164205.jpgIMG_20160831_164817.jpgIMG_20160831_164907.jpg
 
dat je EasyBCD niet kon gebruiken was me al duidelijk en daarom dat ik ook vermelde dat je de live cd diende te gebruiken ..
echter dat je ook hiermee niet verder komt is minder ...
de enige oplossing die ik zo zie is om de schijf uit te bouwen en deze extern aan te sluiten om deze vervolgens leeg te maken ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan