• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows op een Simpc laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
dat is mooi balen dan...

Voordat ik ga schroeven ga ik Simpc nog een keer mailen want het kan toch niet zo zijn dat ik zoveel geld voor iets betaal en er vervolgens niks mee kan als ik wegga.

Bedankt iedereen voor de hulp, ben een stuk wijzer geworden.
 
ik heb de handleiding eens nagelezen betreffende deze Simpc van Medion ...
dit systeem is dus op maat gemaakt en zal je nooit toelaten om er een ander besturingssysteem te voorzien ..

mijn gedacht is indien jij er een Windows op wilt draaien dat je dan een andere schijf dient te plaatsen en mogelijk ook een bios reset dient te doen of een bios update ...
ik las ook dat het zelfs niet mogelijk was om zelf programma's te installeren en dat je dus verplicht word om te werken met de programma's die aangeleverd werden in deze Simpc ..
 
@Emi

ja dat klopt.. maar omdat ik op internet las dat er wel degelijk mensen na het overnemen van een oude Simpc er wel degelijk Windows op hebben gezet..
Vandaar dat ik er van uit ging dat het mij ook wel moest lukken...

maar wellicht dat ze hun systeem beter hebben dicht getimmerd of iets dergelijks
 
plaats deze link eens ...mogelijk dat er een verwijzing staat hoe ze hier tewerk zijn gegaan .
 
ik vind het maar verdacht raar klinken dat men opeens beweert dat het gelukt is om er een XP op te voorzien ...maar verder niet vermeld hoe of wat men gedaan heeft ...
zoals ik eerder in bericht 22 vermelde is het een vereiste dat men dus de bios dient te voorzien van een reset en de gehele schijf dient als een niet toe-gewezen-ruimte in aanmerking te komen ...wil jij er een Windows op kunnen zetten ...ook dien je een extra bootmanager te gebruiken die je toelaat om van een dvd of usb stick te starten ...zo een bootmanager vind je hier https://www.plop.at/en/bootmanager/download.html kies voor de live cd ..
 
bedoelde het op Vista maar zette het er verkeerd neer ..bedankt voor de rechtzetting .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan