• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

zoekfunctie in explorer geeft niet het gewenste resultaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

01Mercy

Bekend gezicht
Lid geworden
10 mrt 2013
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik gebruik een computer met windows 7.
Nu zit ik in een map genaamd klant waar zeer veel submappen en documenten in zitten.

Als ik in de zoekfunctie in explorer *.* in type dan verwacht ik een lijst met alle submappen en documenten van die folder. Dat is echter niet wat ik krijg. Ik krijg alleen te zien de eerste sub map in klant met de mappen die daar in zitten. Verder krijg ik ook geen documenten te zien.

Ik heb overal al gekeken naar instellingen en eea geprobeerd bij organiseren-> map en zoek opties
Maar geen verandering.

Bekend probleem voor iemand? Hoe kan ik dit veranderen?

Bedankt alvast
 
Als je naar het configuratiescherm gaat en dan naar de map opties en vervolgens kies je voor zoeken. Is daar iets ingesteld?
 
Bij map opties zoeken is ingesteld:
"Wat wilt u zoeken?"
Optie 1, In gendexeerde....
"Hoe wilt u zoeken?"
Optie 1 en 2 aangevinkt
"Zoeken in niet-gendexeerde locaties"
Optie 1 aangevinkt
 
Zet die eens uit en zoek dan eens opnieuw. Wel eerst op OK klikken.
 
Hoi rubensky, ik heb al wat mogelijk is bij deze instellingen al geprobeerd. Feit blijft dat op een andere computer, met dezelfde instellingen, de zoek functie wel normaal resultaat geeft.
 
Heb je al eens een scan gedaan om Malware die de zaak zou kunnen benvloeden?
 
De enige perfecte zoekfunctie zit in Windows XP.
Ik meen te weten dat ook Windows 10 een goede zoekfunctie heeft.
De andere windows smaken hebben maar een zeer beperrkte zoekfunctie. Helaas.
perloc
P.s. Een prima zoekprogramma is de freeware "FileSearchEx.exe"
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog een vraag die mij nu te binnen schiet. Heb je al eens gekeken of de pc niet continu aan het indexeren is? Dit heeft invloed op het zoeken zelf. Het werkt dan zeer beperkt tot niet.
 
Hoi Rubensky, hoe check ik dat?
 
Ik heb dit geprobeerd, zelfde resultaat.

Even specifiek waar ik aan zie dat mijn zoekfunctie niet goed werkt:

Ik heb een folder "04.Klanten"
In deze folder zitten subfolders met klantnamen.
In vrijwel elke subfolder met klant naam zit een folder "1. Orders" of "Order"
Als ik in de hoofdfolder "04.Klanten" ga staan en in de zoek balk in type "order" of "Orders" of "1. Orders", krijg ik maar 2 order mappen te zien terwijl er veel meer onder deze hoofdfolder te vinden is. Ook als ik wacht komen er niet meer zoek resultaten bij.

Het lijkt er dus op dat explorer wel zoekt maar snel op houdt met resultaten genereren (zo lijkt het).
 
Als je eens een andere browser gebruikt, lukt het dan wel?

--- Update ---

(Weet trouwens niet of dit wel kan)
 
Het gaat volgens mij om de Explorer waar de mappen mee worden bedoeld die je in Windows hebt. Dit noem je namelijk ook de Explorer.
 
Dan zou je het volgende eens kunnen proberen.

In alle bestanden en mappen in Windows 7 zoeken
Met de zoekfunctie van Windows (Windows Search) worden sommige bestanden niet gevonden. Hoe kan ik in alle bestanden en mappen zoeken?

Windows Search maakt een index van de inhoud van de meest gebruikte mappen, zoals de map Documenten. Hierdoor kunt u sneller zoeken en krijgt u bijna direct resultaten. Wanneer u echter al uw bestanden en mappen wilt doorzoeken, wijzigt u de instellingen voor Windows Search:

Klik op Start en dan op Computer.
Klik op Organiseren en dan op Map- en zoekopties.
Klik op Zoeken en schakel Altijd naar bestandsnamen en inhoud zoeken (dit kan een aantal minuten duren) in.
Klik op OK om te bevestigen.
OPMERKING

Het zoeken duurt veel langer wanneer deze optie is ingeschakeld. Wanneer u alle bestanden en mappen niet meer hoeft te doorzoeken, voert u de bovenstaande stappen opnieuw uit, maar bij stap 3 schakelt u In gendexeerde locaties naar bestandsnamen en inhoud zoeken, en in niet-gendexeerde locaties alleen naar bestandsnamen zoeken in.
 
Hallo Aarie25, ik heb nog steeds hetzelfde resultaat.
 
Dit probleem heb je gekregen nadat je een schone installatie van Windows 10 gedaan hebt toch? Kan je jezelf herinneren of je een bepaalde instellingen hebt uitgezet dan wel hebt veranderd of dat je een foutmelding hebt gekregen tijdens de installatie?
 
Hoi Rubensky, het gaat om Win7.
Ik heb Win7 niet zelf op deze computer geinstalleerd, ik heb hem zo gekregen.
 
Doe het volgende eens:

Stap 1

Download de Windows repair tool via Techspot KLIK

Stap 2

1 Start de tool op

vervolgens krijg je het volgende venster te zien:

574734aeaa325-2016-05-26_19_30_30-Foto_s.png


2 Klik eerst op repairs (Groene vakje)

3 klik daarna op Open repairs (rode vakje)

5 klik vervolgens op Start repairs (rode vakje onderstaande foto.)

5747354ce2680-2016-05-26_19_30_46-Foto_s.png


Wacht daarna tot deze klaar is (kan lang duren) en herstart de pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan