• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Kan schijf niet koppelen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Ik wil een schijf waar een backup op staat aan mijn computer koppelen. De schijf is een .vhd schijf.

Als ik dat probeer te doen krijg ik de melding uit onderstaande afbeelding. Hoe kan ik deze schijf koppelen aan mijn pc of wel een virtual machine?

57c718de9492d-2016-08-31_19_45_49-Instellingen.png
 
bedoel je met vhd schijf een virtuele harde schijf !
tracht je deze dan op een virtueel draaiende Windows te koppelen ...indien zo zal dit nooit lukken en dien je eerst de virtuele Windows af te sluiten ...je dient dan voordat je deze virtuele Windows opstart de vhd schijf toe te voegen ...gebruik je VMware .
 
Nee, ik trcht deze niet aan een draaiende Windows te koppelen. En ja, ik gebruik VMware Workstation maar daar kan ik hem niet aan koppelen omdat die specifieke file niet aanwezig is. (de naam ontschiet me even)
 
waarvoor staat vhd schijf !
met de naam ontschiet me even doel je op een .vmdk file

--- Update ---

ik heb hier zojuist een nieuwe virtuele schijf van 60gb aangemaakt op een virtuele draaiende Windows 10
en deze dient nu geinnisialiseerd te worden ...en ik kan hier dus kiezen voor een mbr of een gpt indeling ...aangezin deze maar 60gb groot is kies ik hier voor de mbr en nu dit gedaan werd bekomt men een niet-toegewezen-ruimte men dient dan hier een nieuwe volume aan te maken en een schijfletter toe te wijzen ..

--- Update ---

ik dien dus mijn eerdere opmerking in te trekken het is dus wel mogelijk om deze toe te voegen op een draaiende Windows .

57c72784312b7-Ashampoo_Snap_2016.08.31_20h38m14s_007_.png
 
Die file bedoel ik inderdaad. Ik ga je de situatie beter uitleggen: het is een schijf die aan een NAS heeft gezeten. Van die schijf heb ik alleen nog maar een backup. dat is die virtual hard disk. Nu is het idee om die te koppelen aan mijn pc of een virtual machine en die vervolgens te openen.

Als ik de schijf probeer te koppelen via mijn eigen schijfbeheer geeft dit aan de schijf is al gekoppeld. huh hoe dan dat heb ik helemaal niet gedaan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik begrijp je nu wel maar zonder deze file is dat helaas niet mogelijk ..
je kan eens kijken in de map VMware of je de virtuele disk file vermeld zie staan ...en deze dan zo weer toevoegen !
echter betwijfel ik dit dus sterk .
 
Het gaat hier in de basis al niet om een VM. Het gaat hier om een backup van een schijf die ik graag zou willen openen.
 
je gaf anders wel aan dat het om een vmdk file gaat ... met welk backup programma hen jij dan deze backup eerder aangemaakt !
 
Geen idee. De schijf is niet van mij. De eigenaar weet het ook niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan