• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux Mint resolutie is niet aanwezig

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.272
Waarderingsscore
418
Mensen,

Ik heb Linux mint cinnamon virtueel genstalleerd om het eens te onderzoeken (ooit wel eens eerder gedaan maar mee gestopt.) Nu kamp ik met het volgende probleem: ik probeer mijn beeldscherm op de juiste resolutie, is 1920X1080, in te stellen. Alleen die staat er niet bij en dus heb ik of een te groot of een te klein beeld. Wie kan mij helpen?
 
Gebruik je VirtualBox en heb je full-screen beeld? Heb je bij 'weergeven', 'schermvullende modus' aangeklikt (vindbaar in VirtualBox balkje onderin)?
 
Ik gebruik VMware Workstation. Daar heb ik schermvullend aanstaan maar dan moet je ook de resolutie nog aanpassen.
 
inderdaad staat deze instelling er niet tussen ... de instelling die ik hanteer is 1152x864(4:3)
 
Kun je eens kijken in Linux Mint bij Systeeminstellingen => Displays (of beeldscherm)) om de resolutie aan te passen?
 
Ga er morgen naar kijken en zal jullie dan ook laten weten wat ik van de door Emi voorgestelde resolutie vind.

@EvC dat melde ik al in de startpost de resolutie staat er daar niet tussen.
 
1. How to Install Linux Mint 17 in VMware Workstation.
2. And we are also going to see that how to use Linux Mint as full screen.


 
Wat ik kon vinden is dit verbeterde artikel (helaas geen recentere publicatie).
Onderaan vind je een link naar de oorsprong.

Of deze resolutie in VirtualBox met Guest Additions ook een issue is durf ik niet te zeggen.

Helaas kan ik je probleem op mijn notebook niet reproduceren.
 
Goed artikel indien Display in Linux Mint die resolutie niet zal hebben!
 
Ben benieuwd of die resolutie ook behouden wordt na een herstart.

--- Update ---

Wat opvalt is dat dit probleem telkens naar voren komt met VMware en niet met VirtualBox (voor wat het waard is).

Je kunt ook een andere Mint desktop omgeving proberen (om toeval uit te sluiten).
 
Ik ga dit alles even onderzoeken dank voor de tips. Mijn reactie volgt later.
 
het is aan te passen via de optie meegedeeld door EvC doch als het beeldscherm de resolutie 1920x1080 heeft dan is dit zelfs te groot voor een 24inch scherm ...

de instelling 1920x1080 is behaald maar je krijgt een zodanig groot beeld dat er zowel van onderen als aan de rechter zijde een schuifbalk tevoorschijn komt ...dit is wellicht niet de bedoeling !
met de instelling 1280x800( 16:10) komt hier het beeldscherm voluit over mijn scherm.

57caadd76df74-Ashampoo_Snap_2016.09.03_12h45m55s_003_.png
 
Ik vind het allemaal maar raar.
Installeer je Mint schoon als enkel- of als dualboot systeem, dan kiest Mint automatisch de juiste schermresolutie!
 
ik heb een dual boot ...in VMware met Windows10/Linux
 
Ik denk zelf binnenkort terug te keren naar Windows 7 Professional en Linux Mint Cinnamon Sarah als dual boot system.
Linux is bijvoorbeeld ideaal om te internetbankieren.
 
Iets recenter.

Emi, ik neem aan dat je de commands regel per regel hebt ingevoerd (of geldt dat hier niet)?
In je terminal plaatje is dat niet te zien.

--- Update ---

Ik vind het allemaal maar raar.
Installeer je Mint schoon als enkel- of als dualboot systeem, dan kiest Mint automatisch de juiste schermresolutie!
Precies, zoals Emi het doet blijft het een VMware methode en zal het resolutie probleem parten kunnen/blijven spelen (imho).

Wellicht toch VirtualBox eens proberen?
 
@EvC ja de opdrachtregels werden 1 voor 1 ingegeven en nadat deze ingegeven werd werd er vervolgens op enter geklikt en daarop verscheen dan de volgende groene regel die ik diende aan te vullen ...
 
Duidelijk, Emi.

--- Update ---

 
Krijg het met de instellingen die jullie geven nog niet voor elkaar.

@Emi de commando's die jij geeft werken niet. Of ik maak ergens een typ fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan