• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

[opgelost] intern geheugen Samsung GT-S6810P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Die had ik al bekeken,echter hier staat de bootloader op CWM-based recovery v6.0.4.9 en ik zou dat ook graag willen!!
Maar hoe ik dat moet doen?? Bij Odin werkt het niet!!(2 versies geprobeerd maar geen resultaat ook de laatste versie van twrp werkt niet)
Ik zie op dit moment nog geen oplossing,maar wie weet??

Mvg schorpioen40
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Nogmaals je moet eerst je toestel geroot hebben anders werkt het niet.
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

@schorpioen40: voordat je je toestel gaat rooten, zou je het volgende artikel moeten doorlezen: https://www.tabletsmagazine.nl/2012...-rooten-wat-is-het-en-waarom-zou-je-het-doen/
Daarin worden de voordelen en nadelen van rooten beschreven. Lees dat artikel op je gemak door. Een belangrijk nadeel is dat wanneer er tijdens het rooten iets misgaat, je smartphone onbruikbaar kan worden.
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Porrelaar,bedankt voor je info,doordat er geen updates meer komen voor mijn phone wilde ik een nieuwe aanschaffen,echter ik werd op het idee gebracht om te rooten waardoor er een nieuwere versie van android geplaatst kan worden.
Echter dan moet je wel "rooten" om dat te kunnen doen!Nu blijkt dat je dmv Odin twrp kan plaatsen echter dit lukt mij niet er wordt geschreven dat na aansluiten op je PC de balk bovenin odin bij ID.com blauw moet oplichten maar wat ik ook probeer NIKS!Diverse aansluitingen geprobeerd maar niets!
Maar ik zou het tot een goed einde willen brengen,maar weet niet wat er verkeerd gaat!(zal wel eigenwijs zijn!)
Heb je nog een idee??

Mvg schorpioen40
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Heb jij de Samsung USB-driver wel genstalleerd?
Want indien niet - alsnog doen!
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Abraham,samsung usb driver geinstalleerd,via Kies kreeg ik ook geen verbinding,installatie laten herstellen maar op Kies niet gelukt(ook niet na deinstall en nieuwe install) wel gewoon op de Pc!Diverse andere USB kabels geprobeerd geen resultaat!
De smartphone staat wel bij mijn apparaten
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Dan moet je de gsm aansluiten op pc en daarna met een vinger van boven naar beneden gaan. Als het goed is zie nu usb voor opladen. Tik hier met je vinger op en dan krijg je de keuze uit drie mogelijk heden. Kies voor Bestandsoverdracht [MTP].
Dan moeten je bestanden weer op je pc te zien zijn.
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Alles opnieuw geproibeerd op een laptop,ook hier Kies geinstalleerd,smartphone wordt herkend.
Daarna Odin geopend(als adm) en tar bestand geplaatst,smartphone bootloader geopend,op Odin Start en nog steeds de melding zoals iedere keer failed 0 enz.
Bovenin de balk van Odin zou blauw moeten kleuren nadat hij aangesloten is maar niets!!
Werkt deze Odin (v3.09) wel op Win10??
Overal wordt geschreven dat je om cyanogenmod te gebruiken je Twrp moet hebben,maar mij lukt het niet!!
Help!!

Mvg schorpioen40
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Odin v 3.0.9 gebruik ik ook op mijn pc windows 10. Wat wel soms helpt is dat je de orginele usb kabel van je gsm gebruikt , dus geen andere dan die je bij je toestel hebt gekregen. Het komt wel vaker voor dat het een paar keer mis gaat. Daarom gewoon enkele keren opnieuw proberen. Kijk anders eens op dit forum rond: https://androidworld.nl/forum/samsung-toestellen/ misschien vind je hier iets wat helpt.
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Nu dacht ik echt dat ik er was maar nee!
Ik kon downloaden van Odin(andere kabel!)maar Re boven melding FAIL,
In de message:ID0/005 Recovery.img
ID0/005 NAND Write start
ID0/005 Fail
ID0/005 -
ID0/005 Complete(Write) operation failed
<OSM> All threads completed (succes 0/failed 1)

Wat Nu??

--- Update ---

Het vreemde is wel dat op de smartphone de melding Downloading Do not turn off target blijft staan,zelfs nadat ik de PC heb uitgezet en de volgende dag weer opstart(ook de smartphone uitgezet en opnieuw opgestart werkt normaal!!,echter als ik weer naar de download ga blijft deze melding staan!)
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Dan moet je als je die melding hebt staan even de batterij eruit halen.

--- Update ---

Heb je de optie voor ontwikkelaars al ingeschakeld? Dit doe je door via instellingen naar info over de telefoon te gaan. Dan een keer of 7 op Build-nummer tikken en deze wordt geactiveerd. Daarna ga je naar opties voor ontwikkelaars en vink je usb foutopsporing aan. Probeer het dan nog eens een keer.
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

De optie usb foutopsporing staat nog steeds aan.
Ik heb nu Odin v3.07,09 en 12 geprobeerd ook diverse openrecoverys twrp 2.8.4.0 jflt exx.tar(2.8.3.0,2.8.1.0) maar aan het einde krijg ik de melding na Setup Connection na ongeveer 5 min:Complete Writ Fail met bovenin Odin in rood Fail!
Als ik de smartphone loskoppel en p[ower off doe start hij weer op in de oude toestand en is er niets gewijzigd!!
Heb jij nog een idee??(opgeven is voor mij geen optie,ben ik te eigenwijs voor)
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Je hebt alle mogelijkheden al geprobeerd, maar ik weet nog steeds niet of je eerst je toestel geroot hebt. Dit moet namelijk als eerste gebeurd zijn. Als dat niet is krijg je TWRP er niet op.

--- Update ---

schorpioen, je hebt dezelfde eigenschap als ik, ik geef ook niet gemakkelijk op. Daarom hier nog een mogelijkheid die ik in het verleden voor mijn samsung s4 gebruikt heb om cm12 erop te zetten. Kijk eens naar de volgende link: http://editorial.nl.softonic.com/cyanogenmod-installeren-in-10-minuten-met-cyanogenmod-installer
Hopelijk heb je hier meer geluk mee.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

tonyw,
Ik heb je maar een PM gestuurd met uitgebreide uitleg
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Henny, heb je ook een pm gestuurd hopelijk is het nu wat duidelijker. Succes.

--- Update ---

Henny, heb nog wat rond gekeken en hier kun je een versie van motochopper downloaden : https://androidmtk.com/download-motochopper-tool
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Die Nexus van mij heeft een 2,3 GHz. processor.
Heerlijk snel met Android 6.2 Marshmallow.

Abraham,dit kan afgesloten worden!
Reden:Ik heb een nieuwe smartphone aangeschaft tw General Mobile 4G met android one,met android 7 nougat,bij aanschaf nog android 6 maar na installatie gelijk update naar android 7!!
Dit toestel werkt perfect!!

Bedankt voor alle moeite!!
Mvg schorpioen40
 
Re: intern geheugen Samsung GT-S6810P

Veel plezier met jouw nieuwe smartphone.
Ik zal dit topic sluiten en op opgelost zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan