• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

aanschaf nieuwe laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mybobo

Junior lid
Lid geworden
14 sep 2015
Berichten
86
Waarderingsscore
0
Mijn moeder heeft momenteel een laptop van meer dan tien jaar oud. Deze mag nodig vervangen worden ;)
Nu zijn wij allebei niet zo bekend op laptopgebied. Zou iemand hier ons misschien iets aan kunnen raden qua laptop?

Wat ze er mee wilt doen:
- mail bekijken/sturen
-internet
- word/excel
- dvd af kunnen spelen
- filmpjes op youtube kijken

Wat raden jullie aan?
 
Wat is het budget?
 
Welk bedrag hebben jullie in gedachten om voor die nieuwe laptop te kunnen uitgegeven?
 
Tussen de 500 en 700 euro zitten we aan te denken. (daar krijg je wel een aardige laptop voor toch?)
Ze wil graag een scherm van 15 inch.
 
Voor wat jou moeder ermee wilt gaan doen, is dat een mooi budget.
 
Redelijk budget?! Voor 100 euro heb ik al een laptop wat alles aankan wat mzbobo zei!

--- Update ---

Ik heb een laptop die zelfs games aankan en razend snel is voormaar 180 euro
 
Bedankt voor de reacties! De twee genoemde laptops zien er goed uit (voor zover ik er verstand van heb ;)). Nu zijn deze twee laptops online te koop en ik kan geen winkel vinden hier die ze verkoopt.
We zouden de laptop voor de aanschaf graag eerst bekijken. Zijn er misschien vergelijkbare laptops verkrijgbaar bij bijvoorbeeld Mediamarkt op BCC? Of is dat prijstechnisch niet handig?
 
Redelijk budget?! Voor 100 euro heb ik al een laptop wat alles aankan wat mzbobo zei!

--- Update ---

Ik heb een laptop die zelfs games aankan en razend snel is voormaar 180 euro
Leg uit, alsjeblieft.

@mybobo: Redcoon is van Mediamarkt. Hoogstwaarschijnlijk vind je een vergelijkbaar laptop daar om het uit te testen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@mybobo

Prijs technisch maakt het denk ik weinig uit, zal het misschien tientjes werk zijn.
Maar zoals Anson al aangeeft is Mediamarkt een goede keus om iets uit te testen.
Vooral door de vele keus die zij hebben. (Bcc trouwens ook)
 
Volgens mij vindt geen enkele computergebruiker het anno 2016 meer 'leuk' om te moeten wachten totdat:
- Windows is opgestart,
- totdat het beginscherm van Word en Excel verdwijnen en 'eindelijk' een leeg 'vel papier' of een lege spreadsheet verschijnt,
- te moeten wachten als er multitasking wordt gedaan / meerdere browserschermen worden bekeken.

Ik weet zeker dat al de genoemde items als een sneltrein zullen gaan verlopen met een machine als deze : Klik

Enigste aandachtspunt is het ontbreken van een DVD speler, maar een losse externe DVD spsler heb je voor een tientje of 2.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft even geduurd voordat we verder zijn gegaan met de jacht op een laptop. Nu ben ik de volgende tegen gekomen:
Lenovo Ideapad 300-171SK 17,3 inch

Zal dit ook een geschikte laptop zijn?
 
Afhankelijk van je perspectief zou die kunnen voldoen, maar hij haalt het niet bij het apparaatje dat ik in bericht 12 postte. Zo heeft de Lenovo slechts een Pentium processor en nog veel belangrijker: gn SSD.

Je zou ze eigenlijk allebei een dag of wat moeten kunnen zien / uitproberen. Ik ben er 101% van overtuigd dat de 100,-- meerprijs van het ding dat ik in bericht 12 postte, elke eurocent waard gevonden gaat worden door jou / jullie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft even geduurd voordat we verder zijn gegaan met de jacht op een laptop. Nu ben ik de volgende tegen gekomen:
Lenovo Ideapad 300-171SK 17,3 inch

Zal dit ook een geschikte laptop zijn?
https://tweakers.net/pricewatch/539571/lenovo-ideapad-300-17isk-80qh006ymh/specificaties/
Prima, alleen heeft die een kleine SSD.

Deze Medion heeft er een HHD erbij inzitten voor de data alleen iets langzamer door de i3.
https://tweakers.net/pricewatch/558045/medion-akoya-e6422-(30020433-qwerty).html
 
!28 GB enkel voor Windows is meer dan genoeg normaal gesproken.
Bovendien moet er ook nog 1TB HD in de machine zitten voor data.
Echter is het geen game-machine.
 
Bovendien moet er ook nog 1TB HD in de machine zitten voor data.
Die zit er niet in, Abe. In die laptop zit alleen een SSD van 128 GB. Geen andere harde schijf.

128 GB is genoeg voor Windows 10 en de programma's die je moeder daarnaast zelf installeert.
Wanneer je moeder zelf films zou gaan downloaden en opslaan, dan is die SSD snel vol. Maar als je moeder dat niet doet, dan kan ze genoeg hebben aan 128 GB.
Eigenlijk moet je op de oude laptop kijken hoeveel ruimte van die harde schijf nu in gebruik is. Als dat flink minder is dan 128 GB, dan kan je moeder genoeg hebben aan een SSD van 128 GB.
 
Als die er niet in zit in deze uitvoering, kan er altijd nog een notebook HD ingezet worden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan