• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Verwijderde e-mails terughalen, kan dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Willem1986

Nieuw lid
Lid geworden
5 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo,

ik maak gebruik van de Outlook.com web applicatie voor het inzien van mijn priv-email (Hotmail adres).
Onlangs heb ik echter per ongeluk een aantal mails verwijderd, welke ook niet meer terug te vinden zijn in de "verwijderde items terugzetten" map.

Mijn vraag is dan ook: zijn deze mails op een andere manier nog terug te halen?

Ik hoor heel graag van jullie!

Alvast dank.

Groeten,
Willem
 
Weggegooide e-mails zijn daadwerkelijk weg en kunnen niet meer teruggehaald worden.
 
Heb je dat Hotmail account niet toevallig ingeladen in bijvoorbeeld de Office versie op je computer? Dan heb je misschien nog een kans. Anders zijn ze inderdaad weg.
 
Ik had het niet verwacht, maar het lijkt toch mogelijk om e-mails van Outlook.com die onlangs permanent verwijderd zijn, terug te halen.
Klik voor meer informatie en instructies op de volgende link: https://support.office.com/nl-nl/ar...18c-a4d9-4e895f83ed50?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL

Controleer of er van de te herstellen items een voorbeeld wordt getoond. Zo dus:
57ceba85b1dd8-te_herstellen_met_voorbeeld.png


Zet een vinkje voor de e-mails die je wilt herstellen. Het vakje waarin je moet klikken om een vinkje erin te zetten, wordt pas zichtbaar wanneer je de muis boven dat bericht houdt.
Het heeft geen zin om berichten te herstellen waarvan geen voorbeeld beschikbaar is. Die berichten kunnen niet hersteld worden. Ze komen dan wel terug in Postvak IN, maar ze zijn leeg. Zelf had ik alleen maar verwijderde items waarvan geen voorbeeld beschikbaar was:

57cebb8d22c89-Verwijderde_items_herstellen_-_Outlook.png


Ik had er toch drie geselecteerd en daarna op Herstellen geklikt.
In Postvak IN zagen die er daarna zo uit:

57cebbf385588-herstelde_berichten.PNG


Daar heb je dus niets aan. De afzender en de inhoud zijn weg.
 
Heb je dat Hotmail account niet toevallig ingeladen in bijvoorbeeld de Office versie op je computer? Dan heb je misschien nog een kans. Anders zijn ze inderdaad weg.

Deze heb ik inderdaad niet toevallig ingeladen in mijn Office versie op de computer. Ben dus bang dat het ze echt weg zijn.. balen!

--- Update ---

Dank voor je reactie Porrelaar. Ik bedoelde echter wanneer de mails ook niet meer zichtbaar zijn in de "te herstellen" map, zoals jij afbeelde.
 
Willem1986 zei:
Dank voor je reactie Porrelaar. Ik bedoelde echter wanneer de mails ook niet meer zichtbaar zijn in de "te herstellen" map, zoals jij afbeelde.
Het spijt me voor je Willem, maar dan denk ik dat je die mails toch echt definitief kwijt bent.

Misschien heeft het ermee te maken hoelang het geleden is dat je die mail hebt verwijderd en daarna ook nog de map Verwijderde items hebt geleegd.
Wanneer je meteen gebruik maakt van die herstelfunctie nadat je per abuis de map Verwijderde items hebt geleegd, zul je meer kans op succes hebben.

Als test heb ik even vanaf een ander e-mailadres een berichtje naar mijn Outlook.com adres gestuurd.
Ik opende daarna mijn Outlook.com via de browser, las het testbericht, verwijderde het en leegde daarna ook de map Verwijderde items.
Daarna koos ik voor Verwijderde items herstellen. Ik moest even geduld oefenen. Pas na circa 30 seconden werd het venster gevuld met berichten die hersteld konden worden. En daarin stond inderdaad het testbericht dat ik op die manier terug kon zetten naar Postvak IN:

57d00ccb15a3f-tekst_terughalen_-_Outlook.png


Ik heb echter geen idee hoeveel tijd er mag zitten tussen het legen van de map Verwijderde items en de poging tot herstellen van die verwijderde items.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De optie die Porrelaar aandraagt zou 14 dagen moeten werken.
 
De optie die Porrelaar aandraagt zou 14 dagen moeten werken.

Alleen werkt dit niet helemaal goed, ik heb wel eens iets verwijderd en de zelfde dag geprobeerd terug te halen en dat lukte niet altijd.
Als je geluk heb staat stond hij er wel tussen, maar ook regelmatig niet.
 
Heb er zelf helemaal geen ervaring mee. Ik weet alleen dat de optie bestaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan