• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van Android naar Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is niet zo fraai.
Er is wel een andere Windows Phone de hp elite x3 maar die is best prijzig.

--- Update ---

dit had ik ook nog gevonden over de lumia 950 xl.
Geen verstandige keuze

http://answers.microsoft.com/nl-nl/mobiledevices/forum/mdlumia-mdupdate/lumia-950-xl-valt-regelmatig-uit/477dae72-0063-493d-8add-73b18ca82d10?page=2&auth=1
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nu heb ik ergens gelezen dat als je de Windows device recovery tool installeert en uitvoert bijna al de problemen weg zijn.
Ik las dat er iemand last had dat ie tot wel 7x per dag opnieuw ging opstarten en na die tool was het verholpen .
Wel jammer want het is wel een geinig toestel met Windows 10 er op.

--- Update ---

hier heb ik het gelezen.
https://forum.t-mobile.nl/reparatie-verzekeringen-431/lumia-950-herstart-regelmatig-batterijduur-zeer-slecht-263101
 
Verhalen op het w w w cq. gebruikerservaringen zijn, zeker waar het software en / of telefoons betreft : momentopnames. Een fabrikant en zeker Microsoft als producent van Win 10 mobile, doet er alles aan om zijn OS zo stabiel mogelijk te maken. De eventuele problemen van Win 10 mobile worden hier dan ook niet herkend. Sinds juni zijn er inmiddels een stuk of wat updates voor de 950 binnengekomen, waaronder vorige week (kennelijk) de Anniversary update, want op het schermpje was 's-ochtends vroeg te lezen dat er nogal wat veranderd (geupdate) was.

Grote voordeel van het www is dat je van wasknijpers tot Boeings 747 gebruikerservaringen / storingen etc. etc. kunt vinden. Enigste minpuntje van het www is dat gebruikers die problemen ondervinden met hard -en / of software, veelal oververtegenwoordigt zijn. Da's eigenlijk ook wel logisch, want men wil zijn frustratie kwijt en waar is dat eenvoudiger dan thuis vanuit de luie stoel op het www? (Meehuilen met de wolven in het bos).

Sinds juni van dit jaar (dus inmiddels al weer 4 maandjes) is hier thuis een 950 XL in gebruik. Na vele jaren van teleurstellende prestaties, met name op het gebied van printen, bestandsbeheer en nog wat kleinere zaken, was de 'maat' hier vol v.w.b. Android toestellen. Omdat Windows 10 hier in juni al bijna 11 maanden op 2 computers probleemloos draait, de beslissing genomen om een Windows 10 telefoon aan te schaffen.

Opnieuw opstarten? Nog niet meegemaakt. Wel is de telefoon 1x vastgelopen en moest deze, net zoals een gewone computer, middels 5 seconden de aan- en uitknop ingedrukt houden, worden uitgezet. Na opnieuw aanzetten was het weer ok. Ook een Windows phone is een computer met Windows (10) en ja, computers hebben de neiging n keer in de x-tijd eens een keer te hangen.

Tot slot : ik kan je de Lumia 950XL alleen maar aanbevelen, een machtig toestel en in het gebruik oneindig veel vriendelijker dan alle voorgaande Androids.
1 tip : koop 'm middels Microsoft (bellen met de store). Hier zijn naast de telefoon nog wat accessoires erbij gekocht zoals de draadloze oplaadplaat en de externe hard en software om de Lumia op een beeldscherm aan te sluiten (inclusief keyboard en een muisje). Als je via Microsoft koopt, dan bestelt de medewerkers de onderdelen overal in Europa. Hij kijkt online waar in welk land het onderdeel of het toestel het goedkoopst is en zodoende krijg je de beste deal. Zo kwam onze 950 XL uit Duitsland (srtudendendeal, ic. enkele tientjes goedkoper), de oplaadplaat uit Portugal en de randhardware en software uit Spanje.

Wil je meer weten over de 950? Roep maar.

--- Update ---

Dat is niet zo fraai.
Er is wel een andere Windows Phone de hp elite x3 maar die is best prijzig.

--- Update ---

dit had ik ook nog gevonden over de lumia 950 xl.
Geen verstandige keuze

http://answers.microsoft.com/nl-nl/mobiledevices/forum/mdlumia-mdupdate/lumia-950-xl-valt-regelmatig-uit/477dae72-0063-493d-8add-73b18ca82d10?page=2&auth=1
Heb je alle pagina's doorgelezen? Het begin van het gelinkte topic is ongeveer wat ik bedoelde met "meehuilen met".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is nog eens een positieve reactie.
Wat je zegt over het www ben ik het helemaal eens.
Als mensen iets bevalt en alles gaat goed zullen ze niet zo snel een goede recentie schrijven.
Maar als iets tegenvalt natuurlijk wel.
De reacties die ik heb gelezen zijn ook al weer een paar maanden oud .
Ik mag ervan uit gaan dat Microsoft er alles aan doet om met de nieuwste updates de lumia's goed te laten werken.
Ik mag pas in april mijn abonnement verlengen en als mijn provider met de grote T hem dan nog heeft ga ik misschien wel overstag.
Ik neem aan dat er tegen die tijd nog meer updates uit zijn om het systeem verder te perfectioneren.
Natuurlijk hoor ik graag nog meer positiefs over de 950 van je.
Ben erg benieuwd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik werk al jaren met/op de Lumia, van Nokia tot nu Microsoft Lumia 640. Nooit geen problemen gehad en de huidige draait als een speer op de allerlaatste win 10 build, zelfde als mijn pc. Reeds veel apps beschikbaar maar is voor mij ook niet zo belangrijk (heb nog een goeie tablet). Tevens in combinatie met Office 365 en OneDrive, heerlijk. Ik ben grote fan!!
 
hmmm ... ik denk toch dat het hem niet word.
Ik lees veel te veel over problemen qua zomaar opnieuw opstarten.
Misschien als ze met een nieuwe update komen dat het opgelost is.
Maar ik lees ook dat de hardware niet geweldig stabiel is.
Ik mag pas in april 2017 wisselen/verlengen dus ik heb nog even.

Ik heb sinds een 6 weken een Lumia 950 en die bevalt super.
Geen problemen gehad en super snel.
Ik moest wel even wennen aan bepaalde instellingen omdat die anders zijn als bij android.
Maar ik vond het een goede keus, voor een goede prijs en goede specs.
Maar dat is persoonlijk natuurlijk.

--- Update ---

Groot deel Andoid-smartphones is zo lek als een mandje

Geen nieuws wat hier nog niet is besproken, maar wel een artikel dat dieper gaat.

Hier nog meer leesvoer https://www.security.nl/posting/498406/Android+had+meeste+beveiligingslekken+in+2016
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is mooi om te horen.
Ik mag er van uit gaan dat Microsoft ondertussen update`s heeft uitgebracht die de spontane reboots tegen gaan.
In april neem ik ook een nieuwe telefoon en heb er twee in gedachten.
Dat is de Lenovo moto z play/force of misschien de lumia 950 (xl).
Maar de voorkeur gaat nu voor 80% uit naar de Lenovo.
 
Ik ervaar zelf geen reboots, dus dan zal dat wel.
De Lenovo Moto Z Play ziet er ook mooi uit, ik zal wel van beide telefoons de reviews er over lezen.
Zegt een meestal een hoop er over :biggrin:

Nog even wat nieuwe info over Android.
Tijdens de eerste patchronde van het nieuwe jaar heeft Google 95 beveiligingslekken in Android verholpen, waarvan er 29 door de internetgigant als ernstig zijn aangemerkt. Via ernstige beveiligingslekken kan een aanvaller in het ergste geval het toestel op afstand overnemen.
 
Hier ook nog nooit spontane reboots gehad en ik weet zeker, mijn volgende wordt terug een Windows-Phone (hopelijk niet te snel, he) ... zeer tevreden.
 
Ja ik denk dat ik er ook blijft, zeker omdat het altijd netjes wordt geupdatet.
 
Is er ook een gratis navigatie app voor de lumia.
Ik gebruik voor Android Here we go.
Voor als ik mijn garmin niet bij heb
 
Ik heb even gekeken en vond wel een goede app voor 2.99, deze heeft 4 sterren door 141 gebruikers.
Kan zo snel geen gratis variant vinden.
 
Op zich is een paar euro ook niet erg.
Als je voor een tientje een goede en fijne navigatie hebt is het ook goed.
Maar hoe zit het eigenlijk met gekochte apps als je je toestel een hard reset geeft.
Is je aankoop geregistreerd zodat je hem dan weer gratis kan installeren
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Navigatie: ik gebruik Sygic en Waze op de Lumia. En de standaard navigatie is Lumia Here maar die gebruik ik zelf niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat weet ik niet. Kan het ook niet makkelijk uitzoeken, want mijn laptop is gisteren voor reparatie weggaan.
Maar misschien worden de apps gekoppeld aan jou microsoft account.
 
Als je voor de Lumia kijkt dan gaat het over de Windows store.
Maar dat zal waarschijnlijk het zelfde werken
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan