• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Van Android naar Microsoft

Status
Niet open voor verdere reacties.

cashje

Gewaardeerd
Lid geworden
11 jul 2015
Berichten
1.098
Waarderingsscore
28
Ik heb ondertussen al diverse android toestellen gehad.
Oa: htc desire - samsung galaxy s - txt - s2 - s3 mini - s4 - note 3.
Op dit moment de s4 en note 3 in gebruik.
Maar zit er nu aan te denken om een microsoft lumia 950 (xl) te kopen zodra mijn abonnement klaar is.
Mijn reden hier voor is dat android toch veel te veel voorgenstalleerde apps heeft die niet te verwijderen zijn en alleen maar het toestel trager maken.
En ook maar op een ding uit zijn en dat is om zoveel mogelijk persoonlijke informatie te verzamelen.
En dat de fabrikant ook steeds zijn eigen schil op het toestel zet.
Aangezien ik eigenlijk erg weinig apps gebruik en het veel belangrijker vind dat een toestel goede foto's kan maken viel mijn keuze hier op.
En ik vind Windows 10 ook erg leuk.
Ik ben benieuwd of iemand al ervaring heeft met dit toestel en wil ook eigenlijk wel jullie menig weten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn reden hier voor is dat android toch veel te veel voorgenstalleerde apps heeft die niet te verwijderen zijn en alleen maar het toestel trager maken.
En ook maar op een ding uit zijn en dat is om zoveel mogelijk persoonlijke informatie te verzamelen.
En dat de fabrikant ook steeds zijn eigen schil op het toestel zet.
Aangezien ik eigenlijk erg weinig apps gebruik en het veel belangrijker vind dat een toestel goede foto's kan maken viel mijn keuze hier op.
En ik vind Windows 10 ook erg leuk.
Een heel doordachte reden om over te stappen!
Google Android is best een aardig besturingssysteem, maar wederom (net als bij Windows PC-boeren) zijn het de smartphone-boeren die het volgooien met bloatware.
Bij Windows 10 is er de mogelijkheid om van bloatware af te komen met de Windows Refresh Tool (bravo Microsoft).
Bij deze vraag ik me af of dat voor Windows 10 Mobile ook is toe te passen?
Tevens hebben de Android smartphone-boeren een uiterst beroerd upgrade-beleid dat selectief bij de duurdere modellen wordt toegepast.
De goedkopere modellen blijven steken in een verouderde Android versie en zijn daardoor kwetsbaarder.

Als er een goede navigatie App komt voor Ubuntu Mobile, stap ik zo over!

-Ed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kan ook kiezen voor een Google Nexus phone - met schone Android en altijd eerste de nieuwste Android.
 
@ abraham.
Als er een nieuw toestel van Samsung zou komen met Google nexus zou ik er wel over denken.
En voor hoe lang geven ze daar updates voor per merk (toestel)
@EvC.
Vior de navigatie hoef ik het niet perse te doen.
Ik heb een fijne garmin nuvi 55..
Maar volgens mij komt sygic naar Microsoft mobile... Ook erg fijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit heb ik al eens eerder gelezen en gezien op YouTube.
Maar je kunt er niet alles vanaf krijgen.
Wel sommige apps blokkeren.
En je moet ook uitkijken dat je niet de verkeerde verwijderd / blokkeert. Anders doet je telefoon niks meer.
Maar het is eigenlijk best erg dat je dat eerst moet doen zodat je van die rommel af bent.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Klopt. Daarom staat er ook:
"Als je aan de slag gaat met Debloater is het van belang dat je weet wat je doet. Door systeem-apps te blokkeren die essentieel zijn voor Android kun je er immers voor zorgen dat het systeem instabiel loopt of vast blijft hangen."
Maar een extra waarschuwing kan natuurlijk nooit kwaad(Y).
Zelf overweeg ik een poging te wagen bij een toestel dat te weinig geheugen heeft en waarmee regelmatig niet gebeld kan worden zonder eerst opnieuw op te starten:fury: (Samsung Galaxy Ace S5830i |). Daar valt toch niet veel te verliezen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Besteedt maar geen tijd aan het proberen te verwijderen. Bij twee toestellen van mij krijg ik geen toegang en bovendien is er discussie over verwijderen of blokkeren. Als het geen verwijderen maar alleen blokkeren is heb ik geen belangstelling.
 
Maar volgens mij komt sygic naar Microsoft mobile... Ook erg fijn.
Die is er al (beetje druk uiterlijk).

Verschillende apps geprobeerd en blijf steeds weer bij Navmii terug komen (fantastisch minimalistisch).

Sygic is op 3-besturingssystemen toepasbaar en Navmii op 4.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Veng
De discussie gaat eigenlijk niet over blokkeren / verwijderen.
Maar over de microsoft lumia 950 (xl)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is me duidelijk, maar het had kunnen zijn dat mijn informatie, mits deze goed werkend was geweest, een goedkoper alternatief was geweest, maar blijkbaar staat je keuze al vast.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dank je wel voor je info ben ik altijd blij mee.
Maar het duurt nog een paar maanden voordat ik ga wisselen.
Ik wil altijd een tijdje vantevoren wat info winnen voordat ik daadwerkelijk de knoop doorhak.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn idee:smile:
 
De batterijduur van een smartphone is bedroevend kort. Om de dag aan het infuus leggen werkt bij mij niet.
Met plezier werk ik sinds kort met deze.
Standby-tijd: 27 dagen. In de praktijk, eens in de 2 3 weken laden en meer rust. Ikke blij.

Alleen voor navigatie verwissel ik even het simmetje.

Lifestyle a la me.:yahoo:
 
Ik zelf zou de overstap niet snel maken denk ik. Het zijn toch een beetje de ingeburgerde systemen Android en Apple. Hier worden dan ook vaak de Microsoft telefoons vergeten.
 
Interessant artikel.
Dank je wel.
 
hmmm ... ik denk toch dat het hem niet word.
Ik lees veel te veel over problemen qua zomaar opnieuw opstarten.
Misschien als ze met een nieuwe update komen dat het opgelost is.
Maar ik lees ook dat de hardware niet geweldig stabiel is.
Ik mag pas in april 2017 wisselen/verlengen dus ik heb nog even.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan