• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

USB 2.0 PC. Kan daarop zonder problemen een externe schijf USB 3.0 worden aangesloten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

HansGU

Elite lid
Lid geworden
22 jul 2012
Berichten
5.088
Waarderingsscore
1
Beste lezers,

Ik heb een nieuwe externe 2 terabyte schijf nodig, maar ik bezit slechts 2 oude computers welke alleen USB 2.0 poorten hebben...

Mijn vraag is: Zijn de 3.0 externe schijven ook downwards compatibele? Zodat ik ook de nieuwere USB 3.0 versies kan gebruiken?

Ik heb er geen idee van maar wil natuurlijk niet graag een verkeerde externe harddisk (voor mijn backups) kopen (met alle inruil ellende vandien)...

Groet,
Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, bedankt aarie25 dat wat ik wil kan dus wel! Die zekerheid zocht ik.

Groet,
Hans
 
Ja zoals ik het lees, moet dit geen probleem zijn ->
Universele compatibiliteit van 2TB met Western Digital Elements. De harde schijf werkt perfect samen met USB 2.0 en met je USB 3.0-apparaten.

Geen dank hoor!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De snelheid van de schijf is natuurlijk wel een beperkende factor. Ik zit zelf net boven de 100MB/s met zo'n kaartje.
 
weballey en aarie23 bedankt voor jullie tips !

Groet,
Hans
 
Geen dank hoor :smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan