• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computermens

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Hallo, ik ben Derek. Ik ben een Havo-4 leerling die graag problemen oplost voor de computer. Ik heb een Toshiba Laptop. (Niet aan te raden, want de processor is 1 GHz, en de accu kan nog minder dan een uur en dan is die leeg.) Ik gebruik Windows 8.1 en dat vind ik prima werken. Ik hoop dat ik het hier leuk zal hebben
 
Hallo Derek,

Welkom hier op het forum!
 
Hallo Derek,
smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.
 
Dank u wel leden. Ik heb het hier naar me zin. Kan iemand ook uitleggen wat hijack betekent en wie hier de touwtjes recht houden van NCF.
 
Derek,

:welkom: bij het NCF!!
 
computermens zei:
Kan iemand ook uitleggen wat hijack betekent en wie hier de touwtjes recht houden van NCF.
Hijack is Engels voor kaping of diefstal.
Kijk hier eens: https://en.wikipedia.org/wiki/Hijacking
Er zijn nogal wat betekenissen, zoals je daar kunt lezen.

Op dit forum bestaat het onderdeel Hijack This, Virussen en Spyware.
HijackThis is een programma dat malware en andere bedreigingen vindt, al wordt tegenwoordig door malwarebestrijders eerder gebruik gemaakt van andere programma's.
Wanneer je browser (Edge, Internet Explorer, Firefox, Chrome enz.) gehijacked is, dan kan bijvoorbeeld door malware de startpagina gewijzigd zijn en je zoekmachine. Je browser is dan gekaapt.

Ik weet niet wat je bedoelt met "de touwtjes recht houden". Mogelijk bedoel je "Wie trekt er hier aan de touwtjes?" of "Wie zorgt er voor dat een en ander goed verloopt?" Dat is de taak van het NCF team. De leden van het NCF team vind je hier: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showgroups.php
 
Bedankt voor het antwoord, porrelaar. Met de touwtjes recht houden bedoelde: "Wie zorgt er voor dat een en ander goed verloopt?". Zijn de moderators per groep ingedeeld (porrelaar bijvoorbeeld het Windowsgedeelte en Dave in Internet en Netwerk) of zijn alle moderatoren moderatoren van alle subforums.
 
Abraham54 is de man die zich bezighoudt met de verwijdering van malware, al houdt hij zich ook met andere vragen bezig.
Wanneer jij last hebt van malware en een vraag plaatst in het forumonderdeel Hijack This, Virussen en Spyware, zul je dus hulp krijgen van Abraham54.
Maar verder zijn de moderators niet per onderdeel van het forum ingedeeld (zij kunnen dus overal reageren of ingrijpen), al hebben sommige leden van het team wel specifieke ervaring met sommige onderdelen. Zo zullen anson, Dave en weballey vaker reageren in het forumonderdeel Aanschaf & Advies, omdat zij een goede kennis hebben van hardware.
Van mij zul je minder reacties aantreffen in het onderdeel Aanschaf & Advies, omdat kennis van hardware niet mijn sterkste punt is.

Verder is er het onderscheid tussen administrators en moderators. Een administrator kan en mag meer (bijvoorbeeld wijzigingen aanbrengen in de forumsoftware) dan een moderator.
 
Oke, hartelijk bedankt porrelaar!
 
En als laatste informatie: we zijn hier allemaal vrijwilliger.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan