• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerk kaart burnedout door internet poort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidboy55555

Gevestigd lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
495
Waarderingsscore
0
Hoi, ik zit tegen woordig op kamers en ik heb zoon leuke orange internet poort waar mijn computer helemaal blij van word (heel sarcastisch :wall: ).
Toen ik mijn internet kabel (cat5e) in mijn computer deed en toen in de internet port kwam er rook uit mijn internet poort van mijn computer,
en sins toen deed die het ook niet meer. Niet dat het veel uit maakt want ik heb genoeg internet kaarten thuis liggen, maar mijn vraag is.
Wat is er mis met die internet port? of is het wel een internet poort? want als het een internet port is zou ik er graag gebruik van willen maken. Graag jullie kennis inspreken over deze duivelse internet poort :biggrin:

- S Teelen
 
Is het geen telefoonaansluiting? Die lijkt er erg op en kan er met een beetje geweld wel in gedrukt worden. Want daar staat meen ik 50V op. Dat overleeft een netwerkkaart niet. Die gebruikt maximaal 2V.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je geen modem in dat huis?
Je zou daar eventueel een router aan kunnen gooien en die op jou kamer neer zetten.
 
volgens mij is het geen telefoon aansluiting, want de groote van de poort is het zelfde als die van de pc, en ik kan de internet kabel zonder gemak er in stopen.
Nee we hebben geen modem alles word intern gedaan we hebben wel wifi maar die is super sloom. Maar ik heb ook nog een laptop met een modem poort er in (ik heb geen idee wat het is) zou ik die uitproberen of niet? voordat die dadelijk ook weer door brand -_-, ik heb een hp 620 laptop.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Is de port Power over Ethernet of PoE?
Slechte kabel en i.c.m. bovenstaande:https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1491393

samenvatting:
Zorg dat je AWG24 bestelt. De meeste prutkabel heeft een andere diameter.
Houd een magneet bij de aders, ccf/ccs zal worden ontmaskerd, koper is niet magnetisch. De mantel van FTP-kabel kan soms van ijzer zijn dus houd daar rekening mee.
Houd een vlammetje een voor een bij de aders. Aluminium smelt bij relatief lage temperaturen die je makkelijk met een aansteker kan bereiken. cca zal worden ontmaskerd, een koperen ader zal alleen maar heet worden en misschien gaan gloeien, pas op voor je vingers
Meet de dikte van de adres na. 24AWG= 0,51mm, 26AWG = 0,41mm. Stranded is nog te meten met 0,2mm * 7 aders. Voor andere AWG-maten, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/American_wire_gauge
 
Kan ook nog een ISDN aansluiting zijn, die zijn ook RJ45.
 
oke, het kunnen dus ook andere soort aansluitingen zijn, ik had pas iets gelezen van usb over ehternet. Maar hoe kan ik testen wat van aansluiting dit is?
en anson, ik heb geen last van slechte slome internet kabel want die aansluiting is pas net 5 meter verder weg, maar toch bedankt voor die link die kan in de toekomst handig uit komen. :fit:
p.s de aansluiting heeft 8 pinnetjes er in zitten.
 
Wat bedoel jij met? -> Nee we hebben geen modem alles word intern gedaan we hebben wel wifi.
Er moet toch een modem aanwezig zijn anders krijg je ook geen wifi.
 
Ik heb net gezocht over PoE en het lijkt er op dat dat geen kwaad kan doen op non PoE devices, en zoals ik al eerder zij, de kabel is misschien net 2/3 meter lang (de aansluiting port is niet 5 meter ver weg verkeerde schating xd) ik post dit via mijn telefoon internet dus ik kan niet al te veel sites bezoeken, maar hier is de site waar ik dit gevonden heb http://superuser.com/questions/801193/power-over-ethernet-to-non-poe-device .

--- Update ---

de modem word internet via een aparte afdeling geregeld, dus het gaat moeielijk.
 
Dus het is niet mogelijk iets aan de wifi te doen, bijvoorbeeld met de andere bewoners een grotere internet abbo nemen?
Dit is ook niet te regelen met die aparte afdeling?
 
Ik ben nooit fan geweest van wifi en draadloos internet, ik hou het liever bij kabel, dus vandaar dit topic, anders had ik ook gewoon bij de wifi kunnen blijven.
en mijn vader heeft thuis een volt meter, zou ik daar mee kunnen meten hoeveel volt er op de poort staat? en het is geen telefoon poort want de telefoon kabel is te klein voor deze aansluiting.
 
Doe eens een foto tje van die aansluiting.
 
Komt bij je uit de muur? Lijkt me een isdn telefoon aansluiting.
 
zou best kunnen.. maar is het mogelijk om isdn telefoon aansluiting naar internet verbinding kan omzetting?
zoals ze dat vroeger deden met telefoon kabels op internet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Je kunt internetten via ISDN, heb ik vroeger jaren gedaan. Je zit dan alleen met een beperkte snelheid en je hebt er een modemkaart voor nodig. En de beheerder van het ISDN netwerk moet de poort vrijgeven voor datagebruik. Mogelijk dat de aansluitingen via een patchpanel aan de centrale zitten, dan kun je aan de beheerder vragen of jouw aansluiting gepatched kan worden naar een netwerkaansluiting van een modem of switch. En dan hopen dat de aansluitingen allemaal volledig en volgens de norm bedraad zijn....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan