• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Windows boot niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

whooptie

Junior lid
Lid geworden
12 aug 2016
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Gisteren heb ik linux mint genstalleerd op een hdd met partie muziek en een partie voor linux alles ging goed tot dat ik in het dualboot menu windows wilde opstarten. Maar er komt een zwart scherm met: kan "fwsetup" niet vinden. Waardoor ik weer in het menu kom. En ik kan ook de c schijf en de muziek schijf niet koppelen iemand een idee hoe het komt? Merci alvast
 
Hoi whooptie,
start Linux wel?

Vragen: welke Windows versie; welk Linux distributie?
 
Jouw computer - heeft deze een UEFI-bios of een gewoon bios?
 
Toen je eerder Mint installeerde - heb jij toen wel of niet aangegeven waar Grub genstalleerd moest worden (op partitie genaamd UEFI)
 
Volg dit topic met belangstelling. Dualboots en bootloaders zijn niet mijn sterke kant.

-Ed
 
Toen je eerder Mint installeerde - heb jij toen wel of niet aangegeven waar Grub genstalleerd moest worden (op partitie genaamd UEFI)

Heb op de vrije ruimte die ik gemaakt had de root en swap gemaakt, maar heb geen partitie met UEFI gezien
 
Volg dit topic met belangstelling. Dualboots en bootloaders zijn niet mijn sterke kant.

-Ed

Dat mag, dit is een algemeen forum. De TS is niet de eerste waarbij Grub niet juist geconfigureerd is.
Bij de installatie kijk je er ook snel overheen, omdat het helemaal onderin het setupscherm staat.
Daarom is het mij ook n keer overkomen!
 
Dat mag, dit is een algemeen forum. De TS is niet de eerste waarbij Grub niet juist geconfigureerd is.
Bij de installatie kijk je er ook snel overheen, omdat het helemaal onderin het setupscherm staat.
Daarom is het mij ook n keer overkomen!

Hoe kan ik het dan best configureren?
 
Jij hebt soms een firewall van derden in jouw Windows zitten?
 
Dan heeft fwsetup daarmee te maken - ik vermoed dat Grub in de Windospartitie is gezet.
Het is nu eerst zaak Grub te repareren en te updaten om de bootnmanager werkend te krijgen.
 
Heb weleens wat met EasyBCD gespeeld. Het fijne weet ik er niet meer van.
Er is een free (non-commercial) versie te downloaden. Wellicht helpt het je verder.


-Ed

--- Update ---

Gisteren heb ik linux mint genstalleerd op een hdd met partitie muziek en een partitie voor linux
Waarschijnlijk met de bedoeling om vanuit beide besturingssystemen je muziekbestanden te kunnen afspelen.
Dit verhaal is dan wel interessant.
 
Heb het blijkbaar heel eenvoudig kunnen doen, door in de dualboot op de optie geavanceerde opties te klikken zo kom je in een menu waar je op reccvery kan klikken en zo je grub te updaten na het opnieuw opstarten kan ik windows opnieuw gebruiken

--- Update ---

Straks eens kijken of ik bij mijn muziek partitie graak

--- Update ---

Heb weleens wat met EasyBCD gespeeld. Het fijne weet ik er niet meer van.
Er is een free (non-commercial) versie te downloaden. Wellicht helpt het je verder.


-Ed

--- Update ---


Waarschijnlijk met de bedoeling om vanuit beide besturingssystemen je muziekbestanden te kunnen afspelen.
Dit verhaal is dan wel interessant.

Is inderdaad zeer interessant!
Ik kon inderdaad alles lezen en zien van mijn nfts schijven maar kon de muziek partitie niet openen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik kon inderdaad alles lezen en zien van mijn nfts schijven maar kon de muziek partitie niet openen
En mocht het wel kunnen, dan heb je altijd nog een favoriet besturingssysteem waarin je de muziek het liefst wilt afspelen (is mijn ervaring).
Maar wel leuk als experiment: en veel herkenning van mijn kant. :agree:
 
Bij deze kan ik alles afspelen en bekijken (films) in linux op "normale windows schijven" en al mijn muziek afspelen op linux en windows!

Echt bedankt om mij verder te helpen en voor de zeer snelle reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan