• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Netwerkconflict

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik gebruik Windows 10 en Chrome als browser.

Ik heb nu net de volgende mededeling op mijn scherm gezien: 'Er is een netwerkconflict gedetecteerd. Een andere computer heeft hetzelfde IP-adres'. Wat moet ik hiermee?
 
Zijn er meerdere computers in het netwerk aanwezig?
Heb je een nieuw modem gekregen of hier iets aan veranderd?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er meerdere computers in het netwerk aanwezig?
Heb je een nieuw modem gekregen of hier iets aan veranderd?

Ik gebruik Internet en Gmail, dat is alles.
Misschien heb je hier wat aan: vanmiddag keek ik of mijn vriendin via Dropbox in mijn agenda zou kunnen kijken. Zou dat ermee te maken kunnen hebben?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Er is maar n computer in mijn huis. Mijn eigen laptop
 
Heb jij n van de twee computers een vast ipadres gegeven? Dat zou het conflict kunnen verklaren
 
Er is maar n computer in huis. Bovendien heb ik niets met een IP-adres gedaan.
Na het bekijken van de link die Aarie25 gaf, meen ik te begrijpen dat het IP-adres voortdurend verandert. Dan zou het ook een toevallige samenloop kunnen zijn, waarbij mijn computer toevallig hetzelfde IP-adres toegewezen kreeg als die van een ander. En dat ik me er niets hoef aan te trekken, behalve als het verschijnsel zich herhaalt. Het is nu net n keer gebeurd.
Kan mijn veronderstelling juist zijn?
 
Eigenlijk niet, jouw ipadres wordt door de router toegekend en is een unieke code en bestaat uit het ip van de router aangevuld met een volgnummer. Ik krijg het idee dat er of iemand anders op jouw netwerk mee lift of dat jij op iemands netwerk mee lift. Volgens mij kun je anders met 1 computer in 1 netwerk nooit een ipconflict krijgen

--- Update ---

Heb jij toevallig 2 routers die beide in de dhcp-modus staan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet niet beter dan dat ik n router heb. Ik heb n modem, een experiabox van KPN.
Wat dhcp-modus is, weet ik niet.
Kan het kwaad dat er een netwerkconflict is (of was)?
 
Reset de modem dan maar - of die box heeft er een knop voor of er bevindt een klein gaatje in de achterkant.
Steek daar dan een dunne pin in en druk een beetje totdat de leds van de modem knipperen.
 
De modem heeft een schakelaar. Uit- en aanzetten dan maar en hopen dat de mededeling niet terugkomt.
Bedankt tot zo ver.
 
Ik kan geen gaatje vinden.

Bedankt voor de tip
 
Er staat TG789vn op.

Kun je daar wat mee? Ik was eens in een telefoonwinkel van KPN. Daar konden ze geen handleiding voor dit type vinden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vond het gaatje nu wel. Ik verwachtte het achterin, maat het zit aan de zijkant. Ik drukte er in, maar er gebeurde niets. Ik drukte wat harder enn toen gebeurde er wel wat: het zaakje werd in elkaar gedrukte en het powerlampje ging rood branden. Daaronder brandde alleen nog het ethernetlampje. Conclusie: modem kapot. Gevolg: geen telefoon, geen T.V., geen Internet.
De telefoonwinkel, wel 7 km van Haren naar Groningen, gaf mij het telefoonnummer van KPN om een nieuwe modem te laten opsturen. Dan ben ik wel een paar dagen zonder het genoemde gerief: incommunicado.
En een nieuwe modem aanvragen zonder een vaste telefoon, de enige waarmee ik kan telefoneren, omdat ik hardhorend ben?
Ik zit nu in het huis van mijn vriendin, met mijn laptop gekoppeld aan aan haar modem. Als zij straks thuiskomt zal ik haar de KPN laten bellen.
Het zal niet je bedoeling zijn om mij in deze situatie te brengen, maar ik denk dan je een beetje te 'Enthoustiastic' bent geweest. Maar het is ook wel vreemd dat dat resetgaatje f niet werkt f als je harder drukt een kapotte modem veroorzaakt.
Bedankt wel, voor die handleiding. Of ik hem nog kan gebruiken, hangt af van het type van de nieuwe modem straks. Anders ben ik zo vrij om je drvan een handleiding te vragen.
Groeten, Jov
 
Die handleiding kan je online vinden -ook bij KPN zelf - indien je het modem type weet.
 
Als het modem defect is geraakt van het indrukken van de resetknop denk ik dat jij iets te 'Enthousiastic' bent geweest bij het drukken. Het resetten van een modem is standard practice in dit soort gevallen. Om te voorkomen dat ik door jou wordt aangekeken op evt. gevolgen van jouw handelen zal ik me in ieder geval verder onthouden van het geven van advies...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan