• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

IPadress veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

computermens

Bekend gezicht
Lid geworden
13 sep 2016
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Hallo leden van NCF,
Ik wil graag mijn IP veranderen (priv dingen). Nu weet ik niet hoe dit moet. Ik kan kan wel de Router IP veranderen door in te loggen op het modum via de webrowser, maar ik wil mijn laptops met Win 8.1 IP veranden. Wat zou ik moeten doen? Ik heb een IPv4 en de provider is Ziggo.

VPN is geen optie. Voor een goed werkende VPN, die hetzelfde IP geeft als het apparaat uit geweest is, is er geld nodig. En dat heb ik er niet voor over.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iedere pc binnen een netwerk heeft een ip adres dat kan je op iedere computer veranderen. Als je een vast ip adres geeft kan je gewoon kiezen welk adres je aan een computer geeft, tenzij deze al bestaat.

Daarnaast heb je nog een ip adres. Dat is het uitgaande ip adres dat is het adres waarmee alles via de router naar buiten gaat. Die is ook altijd hetzelfde.

Als je het uitgaande ip adres wil veranderen nu dat kan niet zomaar. Dit kan je wel aan je provider vragen.
 
Kijk eens naar Opera 40 de op Chromium gebasserde browser.
Via Instellingen en Privacy en Beveiliging kan je de VPN-dienst van Opera gratis gebruiken.
 
Waarom zou je niets hebben aan een vpn tool?
 
Kijk eens naar Opera 40 de op Chromium gebasserde browser.
Via Instellingen en Privacy en Beveiliging kan je de VPN-dienst van Opera gratis gebruiken.

Zal ik morgen naar kijken. Hopelijk blijft het telkens hetzelfde IP, anders kunnen mensen zien dat ik op een forum met hetzelfde account een ander IP heb, en dus een ban oplevert.

Omdat de VPN die ik nu gebruik het IP verandert als ik de VPN aan zet.
 
Dat is ook de bedoeling dat dan het IP adres wordt gewijzigd!
 
Ik bedoelde dat ik na het wisselen van IP, hetzelfde IP behoud als ik de PC weer aanzet. (Eerst bv. 192.168.154.1 naar 192.168.143.3) en dat dus de laatst genoemde hetzelfde blijft.
 
Je hoeft gen inlogprobleem te verwachten.
Want anders zou je ook niet via een ander ip-adres hier kunnen inloggen.
 
computermens zei:
Hopelijk blijft het telkens hetzelfde IP, anders kunnen mensen zien dat ik op een forum met hetzelfde account een ander IP heb, en dus een ban oplevert.
Wat is dat voor een raar forum? Ik heb ook niet altijd hetzelfde IP-adres als ik inlog op het Nationaal Computer Forum. Ja, wel als ik thuis ben, maar ik log ook wel eens in wanneer ik bij mijn vriendin ben of onderweg in de trein, en dan heb ik natuurlijk een ander IP-adres. Dat is geen enkel bezwaar.
Ik heb het even nagekeken: ik ben op dit forum ingelogd geweest met 10 verschillende IP-adressen. Het ligt er maar net aan waarvandaan ik inlog.

Voor de gein gekeken naar het aantal IP-adressen van een collega moderator op dit forum. Daar ben ik met het tellen van de verschillende IP-adressen opgehouden bij 45. Die is blijkbaar veel onderweg met zijn laptop, smartphone of tablet en logt dan even in op het NCF. En dat is prima.

Als het werkelijk zo zou zijn dat je op een forum altijd zou moeten inloggen met hetzelfde IP-adres, dan zou dat betekenen dat je dat forum enkel zou mogen bezoeken wanneer je thuis achter je computer zit. Ik kan me niet voorstellen dat een forum die eis stelt.
Bovendien kan je IP-adres gewijzigd worden door je internetprovider. Het zou me wat zijn wanneer je daardoor niet meer op een forum in zou kunnen loggen.

----
Ha, terwijl ik dit aan het schrijven was, reageerde Abraham54 al. Die heeft aanzienlijk minder woorden nodig dan ik om hetzelfde te zeggen...
 
Ik log zelfs wel eens in vanuit het buitenland wedden dat ik dan een ander ip adres heb. Heb daar zelfs nog nooit een opmerking over ontvangen. Zou ook niet weten wat het bezwaar zou moeten zijn.
 
Dat ene forum laat geen buitenlandse accounts toe, behalve BeNeLux. Dus als mijn IP uit Canada komt, dan heb ik kans op een ban. Oke misschien geen ban, maar dan komen er vragen van "Waarom heb je een wisselend IP?"

Tot zover blijf ik hetzelfde (veranderde) IP behouden als ik de Opera VPN aanzet. Bedankt allemaal.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooi dat het voor jou is opgelost al zie ik het probleem nog steeds niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan