• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rubensky

NCF Goeroe
Forumleiding
Administrator
Lid geworden
17 okt 2011
Berichten
21.270
Waarderingsscore
418
Mensen,

Ik zoek de videokaart uit onderstaande link of een goedkope variant met in elk geval dezelfde aansluiting. Dit voor een pc waar alleen Office toepassingen op worden gedaan.

https://www.asus.com/nl/Graphics-Cards/EAH4670DI1GD3/

Wie kan mij helpen?

--- Update ---

Mag ook gewoon ergens bij een winkel zijn als ik er maar 1 heb!
 
Op de Asus kaart die jij noemt zitten de volgende aansluitingen: HDMI, DVI-I en D-Sub.
Welke aansluiting heb je daarvan nodig? Alle drie of slechts een daarvan? Het gaat er natuurlijk om welke aansluitmogelijkheden er op de bijbehorende monitor zitten.

Zit er geen grafische chip op het moederbord? Dan zou je helemaal geen dedicated grafische kaart nodig hebben.
En wat voor slot voor de grafische kaart zit er op het moederbord? Komt de genoemde Asus grafische kaart uit die pc en is die kaart nu kapot? Dan zal er een PCI-e slot in zitten.

Kijk anders eens hier en vink dan in de linker kolom aan wat voor jou van toepassing is.
Je krijgt daarna direct de resultaten van je zoekactie te zien.
 
De interne chip is kapot helaas. De website die jij aangeeft van Tweakers zijn dat allemaal passende modellen?
 
Op die pagina zet je dan in de linker kolom bij Card Interface (Video) een vinkje voor PCI-e 2.0x16.
Daarna rollen de grafische kaarten eruit die jij kunt gebruiken.

Overigens zul je die pc al opengemaakt hebben. Op de plek van het slot waar de Asus grafische kaart in zat, staat op het moederbord geschreven/geprint wat voor type slot dat is. Controleer dat nog even.
 
Ik heb nog wel een vraag voor jou. De grafische chip op het moederbord is kapot, schreef jij.
En die Asus 4670 kaart die jij in de startpost noemde, zat die ook in diezelfde computer, en is die ook kapot gegaan? Dan moet er toch echt wat meer aan de hand zijn, wanneer zowel de onboard chip als de dedicated grafische kaart kapot gaan. Problemen met de voeding en/of het moederbord?
Daar zou ik niet zomaar weer nieuwe onderdelen in stoppen.
 
Die chip is echt al jaren kapot. Dus ik denk dat een nieuwe kaart de oplossing is.
 
Maar hoe installeer jij de driver voor die nieuwe grafische kaart? Wanneer Windows niet kan beschikken over de driver voor de losse grafische kaart, zal eerst de onboard grafische chip gebruikt worden, waarna jij de juiste driver voor de losse grafische kaart kan opzoeken, downloaden en installeren.
Dat is bij jou niet mogelijk, want je onboard grafische chip is kapot.
Het mooiste zou dus zijn, wanneer je koos voor een nieuwe grafische kaart die dezelfde driver nodig heeft als de Asus HD4670 die erin zat. Dan gebruikt Windows de reeds aanwezige/genstalleerde driver. Dan zou het een kaart moeten zijn uit een van deze series: AMD Radeon HD 4000 Series of AMD Radeon HD 3000 Series of AMD Radeon HD 2000 Series.
Bron
Maar worden die nog nieuw verkocht?
Misschien een kijkje nemen op Marktplaats voor een tweedehands grafische kaart? Dan zou ik voor een kaart uit de AMD Radeon HD 4000 Series kiezen, als je die kunt vinden.
 
Op Marktplaats kan ik helaas niets meer vinden uit dezelfde serie van daar mijn vraag hier. Want, wat je vermeld is waar en was ik even uit het oog verloren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mogelijk wordt voor de nieuwe grafische kaart eerst de standaard Windows driver gebruikt. Dan zie je alles even op een zeer lage resolutie, totdat de juiste driver is genstalleerd.
Wat voor aansluiting moet er op de nieuwe grafische kaart zitten om de bijbehorende monitor aan te sluiten?
 
Topic even uit het oog verloren. Heb de kaart nog wel nodig. De aansluiting moet VGA of DVI zijn.
 
Rubensky zei:
Op Marktplaats kan ik helaas niets meer vinden uit dezelfde serie van daar mijn vraag hier.
Die zijn toch echt wel te vinden: http://www.marktplaats.nl/z/compute...S,2492&attributes=S,2643&startDateFrom=always

Voor die pc waarop alleen Office wordt gebruikt is een eenvoudig kaartje voldoende. Wat dacht je van deze MSI Radeon HD4350 512mb passief gekoeld, met VGA, DVI, HDMI: http://www.marktplaats.nl/a/compute...323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=3
Slechts 12,50. Al komen er nog wel verzendkosten bij.

Die zal volgens mij al werken met de reeds genstalleerde driver voor de kaart die er eerst in zat: de Asus ATI Radeon HD4670.
De 4350 uit de link van Marktplaats heeft minder geheugen dan de 4670, maar voor eenvoudige Office toepassingen maakt dat niet uit.

Update: de naam MSI Radeon HD4350 kwam me bekend voor. Ik sloeg er mijn administratie op na. Op 22-05-2009 kocht ik een vergelijkbare MSI Radeon HD4350 met slechts 256 MB geheugen voor 33,-. Dat was toen blijkbaar de nieuwprijs. Dat kaartje doet het nog prima. Die heeft intussen op die pc Windows XP, Ubuntu en Windows 7 meegemaakt. En nu draait die pc - met dat kaartje er nog steeds in - op Windows 10.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weet jij toevallig of zoiets ook nog nieuw te verkrijgen is?
 
Dan moet je al in een stoffig winkeltje zijn waar ze zo'n 7 jaar oude kaart nog op de plank hebben liggen.
 
Ik heb inmiddels een product gevonden en ontvangen van Marktplaats.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan