• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

programma's spelen niet op vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gustavo Woltmann

Nieuw lid
Lid geworden
22 sep 2016
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Ik heb onlangs mijn 'oude' desktop computer weer aan de praat gekregen nadat hij enkele jaren stil heeft gestaan. Ding werkt weer prima met Windows vista. Maar sommige programma's die ik ondertussen op mijn laptop gebruik (onder andere After Effects) en mijn VPN werken niet op deze 'oude' versie. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan oplossen of kan ik beter upgraden naar Windows 7 (die staat op mijn laptop, zo blijft alles netjes hetzelfde).

Alvast bedankt
 
Windows Vista (met Service Pack 2) krijgt nog beveiligingsupdates tot 11 april 2017. Dat is nog maar krap 7 maanden. Daarna wordt het minder veilig om Vista te blijven gebruiken.
Uit gaan kijken naar een nieuwer besturingssysteem lijkt me daarom aanbevolen.

Sommige nieuwere versies van programma's werken niet goed onder Vista. Voor After Effects CC (2015) lijkt Vista af te vallen. Vereist is Microsoft Windows 7 with Service Pack 1, Windows 8, Windows 8.1, or Windows 10. Bovendien wordt maar liefst 8 GB RAM aanbevolen. (4 GB RAM is de minimale eis). Zie hier: https://helpx.adobe.com/after-effects/system-requirements.html
Over hoeveel werkgeheugen beschikt die oude Vista desktop pc? Misschien is het teveel gevraagd om daar zulke zware programma's op te willen draaien.

Ook de browser Chrome wordt voor Vista niet meer ondersteund en zo zullen er meer programma's afvallen.
Wanneer je oude desktop nu draait op Vista, dan zou hij ook moeten kunnen draaien op Windows 7. Je zult daarvoor wel echter een aparte licentie voor Windows 7 moeten aanschaffen.
Of die desktop computer Windows 10 ook aan zou kunnen, is nog maar de vraag.
 
De Opera browser met de Chromium engine heeft nu in versie 40 gratis VPN aan boord en is in tegenstelling tot Google Chrome wel geschikt voor Vista.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan