• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Firefox start niet op, IE wel maar doet niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjobyl

Vaak hier
Lid geworden
24 feb 2014
Berichten
927
Waarderingsscore
37
Ik zit hier met een wat oudere laptop, een Dell Inspiron 1750. W7 x64, Intel Pentium T4500, 3GB RAM.

Sinds gisteren start Firefox (FF) in de normale modus helemaal niet meer op, IE wel maar als je daar dan een adres intypt gebeurt er niets. Het rare is dat de Avast SafeZone Browser het wel gewoon doet, dus de internetverbinding op zich lijkt me het probleem niet.

In de veilige modus zonder netwerk start FF wel gewoon op. Backup gemaakt.

Ik heb alles van FF verwijderd, bestanden, profielmappen enz. en versie 49.0 er schoon opgezet. Maakt niets uit, het ding weigert gewoon. Waar zou dit nou aan kunnen liggen?
 
Download
51a46ae42d560-malwarebytes_anti_malware.png
MalwareBytes Anti-Malware.

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telken opnieuw gebruiken!

  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op mbam-setup.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8: en Windows 10: via rechtsklik op mbam-setup.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Klik in het menu van Malwarebytes ANTI-MALWARE op nstellingen" en daar op "Detectie en Bescherming" en zet vervolgens een vinkje bij "Scan naar rootkits".
  • Klik vervolgens op de knop Scan nu om een bedreigingsscan uit te voeren.
  • Er zal nu gecontroleerd worden op beschikbare updates, klik hier op "Nu bijwerken als er beschikbare updates zijn.
  • De scan wordt nu automatisch gestart,wanneer de scan gereed is en er bedreigingen zijn gedetecteerd krijgt u hier een overzicht van.

  • Wanneer er geen bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Bekijk gedetailleerd logboek.
  • Klik vervolgens op de knop Exporteer en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.

  • Wanneer er wel bedreigingen zijn gedetecteerd klikt u na de scan op Acties toepassen.
  • Bij de melding om de computer opnieuw op te starten klikt u op Ja / Yes.
  • Open na de herstart MalwareBytes Anti-Malware en klik bovenaan op Historie en selecteer Programmalogboeken.
  • Klik op de nieuwste Scan Log.
  • Klik op "Exporteer" en kies de optie "Tekstbestand (*.txt)".
    5557b93ba94ab-Malwarebytes_Exporteer_ScanLog.png
  • Geef vervolgens een bestandsnaam op voor het opslaan van het logbestand, bijvoorbeeld MBAM Scanlog.
  • Kies bijvoorbeeld het bureaublad als opslaglocatie en klik vervolgens op de knop Opslaan.
    532aab157609a-MBAM-Scan.png

MBAM-Log posten:
  • Kopieer nu de inhoud van het zojuist opgeslagen log en plak dit in uw nieuwe antwoord erbij.
 
Bedankt, Abraham. Ik moet via een USB-stick werken omdat de browser in de laptop het dus niet doet.


Malwarebytes Anti-Malware
www.malwarebytes.org

Scandatum: 23-9-2016
Scantijd: 5:44
Logboekbestand: MBAM.txt
Beheerder: Ja

Versie: 2.2.1.1043
Malware-database: v2016.09.23.01
Rootkit-database: v2016.08.15.01
Licentie: Gratis
Malware-bescherming: Uitgeschakeld
Bescherming tegen kwaadaardige websites: Uitgeschakeld
Zelfbescherming: Uitgeschakeld

Besturingssysteem: Windows 7 Service Pack 1
Processor: x64
Bestandssysteem: NTFS
Gebruiker: Alex

Scantype: Bedreigingsscan
Resultaat: Voltooid
Objecten gescand: 331080
Verstreken tijd: 29 min, 45 sec

Geheugen: Ingeschakeld
Opstarten: Ingeschakeld
Bestandssysteem: Ingeschakeld
Archieven: Ingeschakeld
Rootkits: Ingeschakeld
Heuristiek: Ingeschakeld
POP: Waarschuwen
POA: Ingeschakeld

Processen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Modules: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registersleutels: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerwaarden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Registerdata: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Mappen: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Bestanden: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)

Fysieke Sectoren: 0
(Geen kwaadaardige items gedetecteerd)


(end)

--- Update ---

Om toch wat makkelijker via internet te kunnen werken heb ik de browser Vivaldi genstalleerd en die werkt probleemloos en ook een stuk sneller dan toen FF sowieso nog liep. Bladwijzers importeren uit FF was ook geen probleem.

Raar allemaal! Raar is ook dat FF totaal onzichtbaar is als ik 'm probeer op te starten maar als ik dan de laptop opnieuw opstart krijg ik de vraag of ik de reboot wil forceren omdat er nog een programma aktief is; ik wet zeker dat op dat moment alleen FF open staat.
 
Nee, ik dubbelklik op het icoontje van FF, dat 'rondje van even wachten' gaat draaien, verdwijnt na een tijdje en verder gebeurt er niets, ook niet na lange tijd. Als ik dan alle programma's afgesloten heb en klik op 'opnieuw opstarten' krijg ik die melding dat er nog een programma loopt en of ik ondanks dat een reboot wil forceren.
 
De bezitter van deze laptop heeft toch maar besloten een nieuwe te kopen, een Asus met o.a. een 128GB SSD, 500 GB HDD en i5 CPU, dus bovengenoemd probleem is min of meer uit de wereld. Wel gaan we de oude laptop helemaal 'uitkleden' en met een zeer afgeslankte configuratie gereed maken voor 'noodgevallen'. Misschien zetten we er ook Linux Mint (Mate of Xfce 18) op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan