• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bewerken in plaats van reageren

  • Onderwerp starter Verwijderd lid 166773
  • Startdatum
V

Verwijderd lid 166773

Gast
hallo,

Ik ben net bezig geweest met een reactie posten waar ik op 'reageren' heb geklikt (meerdere keren opnieuw gedaan).

Op het moment dat ik het bericht plaats vind het dat ik aan het bewerken ben, terwijl toch duidelijk overal staat dat ik aan het reageren ben.

Ik reageer op een eigen bericht.
Wat gebeurd hier? :)

Maarten
 
Als je reageert op je eigen bericht, terwijl tussendoor nog niemand anders op dat bericht heeft gereageerd, dan worden jouw reacties samengevoegd tot 1 post/bericht. Het komt er dan inderdaad op neer dat je je eigen reactie aan het bewerken bent. Als je dat topic even naleest, dan zul je zien dat er steeds 'Update' tussen staat.

Als je je bericht na plaatsing nog wilt aanpassen, dan moet je niet op Reageren klikken, maar op Bericht bewerken. De knop 'Bericht bewerken' blijft voor gewone leden echter slechts 5 of 10 minuten zichtbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aha, dat verklaart veel. :)

Dank je wel voor het uitleggen. :)
 
Als je je bericht na plaatsing nog wilt aanpassen, dan moet je niet op Reageren klikken, maar op Bericht bewerken. De knop 'Bericht bewerken' blijft voor gewone leden echter slechts 5 of 10 minuten zichtbaar.

Waarom gaat de knop 'bericht bewerken' dan weg voor gewone leden? Als je een spellingsfout maakt en je wilt die verbeteren gaat dat dus niet. Met een update blijft die spellingsfout dus staan. En ik neem aan dat een moderator niet de moeite gaat nemen om spellingsfouten eruit te halen als iemand dat hem vraagt.
 
5 of 10 minuten bewerkingstijd moet voldoende zijn om je bericht na te lezen en eventuele fouten te verbeteren.

Waarom verdwijnt de knop Bericht bewerken na 5 minuten? In het verleden bleef die knop altijd beschikbaar en daar werd wel eens misbruik van gemaakt. Dan haalde iemand zijn gehele post weg, nadat er al diverse mensen op gereageerd hadden. En daardoor was dat topic niet meer goed te begrijpen.

Wanneer jij een spelfout maakt en je bent te laat om die fout zelf nog te kunnen verbeteren, dan kun je aan een moderator vragen om dat te doen. Daar ben ik niet te beroerd voor.
 
De knop voorbeeld kan je ook gebruiken om te controleren of jouw tekst aan jouw verwachtingen voldoet.
In ieder geval heb je daadoor tijd genoeg spelfouten te corrigeren.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan