• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ubuntu en ndiswrapper

Status
Niet open voor verdere reacties.

sidboy55555

Gevestigd lid
Lid geworden
27 sep 2014
Berichten
495
Waarderingsscore
0
Hoi, ik gebruik al best een lange tijd ubuntu en heb met de versies 14.04 tot 16.04.1 gewerkt.
Ik heb een AE2500 USB netwerk adapter, en ik installeerden altijd de drivers via ndiswrapper (in ubuntu 14.04 tot 15.10).
van wegen er geen drivers voor linux zijn. en nu in 16.xx werkt de het niet zoals ik het gewoonlijk deed, de procedure ging goed maar op het punt dat de driver genstalleerd had blijft de netwerk adapter telkens wegvallen en weer aankoppelen, en dat telkens waar naar die een netwerk vind. ik weet niet zeker of dit iets te maken heeft met de linux versie vandaag dat dit topic tussen Andere besturingssystemen staat. ik hoop dat jullie me kunnen helpen - S Teelen
 
Ik weet uiteraard niet of het bij mij zou werken, maar ik zie dit in Synaptic pakketbeheer (linux Mint = Ubuntu 16.04.1):
Zie jij dat ook?

57e5bb152dfef-Schermafdruk_2016-09-24_01-28-55.png


--- Update ---

Als je ndisgtk installeert kun je wat meer zichtbaar maken.
Maar wellicht was je al zover en loop je nu vast?

57e64a0b727f3-Schermafdruk_2016-09-24_11-38-53.png


57e64b26cf720-Schermafdruk_2016-09-24_11-42-54.png


--- Update ---

ndiswrapper Wiki
 
Op het begin doet hij het en laat die de netwerken zien, maar zo dra ik een keer ben geconnect naar een netwerk en dan er van disconect dan valt die telkens uit zoals ik eerder zij, het lijkt net als of als hij tussen de lijst van opgeslagen netwerken wil kijken maar daar geen permission voor heeft waardoor die herstart? want ik moet mijn mac address spoofen dus ik moet wel eerst deconnecten en dan weer connecten om het spoof address te laten werken. ik had dit ook geprobeerd bij mijn laptop waar ook ubuntu 16.04.1 op staat en die had pressies het zelfde.

--- Update ---

Ik installeer nu Ubuntu 15.10 naast Ubuntu 16.04.1 en kijken of die het daar wel op doet.
 
dit heeft allemaal niet geholpen, maar ik heb momenteel al een andere netwerk adapter.
- sidboy55555
 
Graag vermelden welk type je nu hebt zodat anderen ook op de hoogte zijn. :smile:
Voor mij was dit onbekend terrein in een Linux distro.
 
Nou, zowel elke PCI-E adapter werkt, maar ik gebruik momenteel een D-link, Maar linux heeft een grotere driver en ondersteuning index dan windows 7 (ik weet niet zeker van windows 10).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan