• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

opstarten win10

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Probleem:Als ik mijn PC met win10 afsluit gaat dat normaal,hij sluit volledig af alle lampjes op de desktop gaan uit,daarna zet ik de stroom volledig uit(stekker uit stopcontact.
Echter als ik later de stroom weer aansluit branden er lampjes (power en usb) op mijn desktop zonder dat ik de Powerknop heb bedient als ik deze wel indruk gebeurd er niets!!Ik kan niet opstarten en reset werkt ook niet!!
Ook niet als ik de powerknop langdurig indruk geen reactie!!
Wie heeft een idee?>?

Mvg schorpioen40
 
een raar voorval ...welk ik denk te maken kan hebben met een slecht contact in de powerknop zelf !
 
Maar waarom bij sluiten wel alles uit,stroom los van wandcontactdoos en daarna bij stroom van contactdoos dan staat er wel stroom op de desktop zonder dat ik de powerknop heb gebruikt??Hij start ook niet zelf door!

--- Update ---

Vanmorgen hetzelfde maar nu start hij helemaal niet door,meer dan een uur geprobeerd uiteindelijk naar de PC dokter,volgens hem e
en voedingskwestie (kortsluiting?)
Later meer!
 
Het kan zijn dat de condensatoren zich vullen met stroom en dat daardoor de lampjes gaan branden. Tip: als het maar enigszins mogelijk is laat dan de stekker van de pc er gewoon inzitten. Dit voorkomt een hoop van dit soort eigenaardige problemen.
 
Het was een moederbord kortsluiting(condensatoren) gezien de leeftijd ongeveer 6 jaar niet repareren maar vervanging!!
Nu alles weer opzoeken en opnieuw installeren!!

Mvg schorpioen40
 
Mooi dat het probleem in ieder geval boven water is! Jammer dat het een kapot moederbord is. Nu ben je genoodzaakt die in zijn geheel te vervangen.
 
Ik heb nu een ssd schijf en ze hebben mijn 2 Sata schijven( totaal 1.5 Terra) teruggeplaatst,maar ja heel veel opnieuw moeten installeren,maar het schiet op!
Alleen al mijn favorieten terugplaatsen wordt nog een probleem ,ik weet nog niet hoe!

Mvg schorpioen40
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan