• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Draadloos en bedraad printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erwinst

Nieuw lid
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
19
Waarderingsscore
0
Ik heb een Canon Pixma395 bedrade printer , staat boven en met kabel aangesloten op mijn desktop.
Ik gebruik ook een laptop, waarvandaan ik ook weleens wil printen, dan moet ik echter tekens naar boven lopen, de printerkabel op de laptop aansluiten en dan printen.
Dit is wat omslachtig dunkt mij.
Bestaat er niet iets wat ik tussen mijn printer en mijn ethernetkabel kan pluggen zodat ik, naar keuze, draadloos dan wel bedraad kan printen, zonder de boven genoemde omwegen?
En waarmee ik dus eventueel ook van mijn smartphone kan printen??

Dank en groet
ErwinH
 
Ik kan het op internet even zo snel niet vinden maar zit er geen Ethernet aansluiting op je printer? Dan kan je de printer op die manier met je router verbinden. Daarnaast kan het zijn dat de printer over Wifi beschikt en kan je hem zo aansluiten.
 
Je vraag is verplaatst van Algemeen naar Randapparatuur en gadgets.

Het zal gaan om de Canon Pixma MX395 printer. Dat is een USB printer. Er zit geen Ethernet aansluiting op en deze printer beschikt ook niet over wifi.
Hier vind je de specificaties van die printer: https://tweakers.net/pricewatch/329427/canon-pixma-mx395/specificaties/

Lees dit artikel eens door over USB printers delen op het netwerk: http://computertotaal.nl/artikelen/overige-elektronica/usb-printers-delen-met-het-netwerk-26538/
 
Er zijn zoals Rubensky al aan geeft printers met wifi, je moet dan wel kijken hoe sterk dat signaal is,
dus of dit wel weg vanaf beneden naar boven.
 
Er zijn zoals Rubensky al aan geeft printers met wifi, je moet dan wel kijken hoe sterk dat signaal is,
dus of dit wel weg vanaf beneden naar boven.

Dat is niet van toepassing daar Porrelaar aangeeft dat de printer geen wifi bezit.
 
Je kunt een USB printerserver aansluiten op je netwerk en daar de printer aanhangen. Hiermee voorzie je de printer in feite van een netwerkaansluiting. Hierdoor kun je vanaf ieder device wat op je netwerk is aangesloten, draadloos dan wel bekabeld, printen op deze printer.
Kijk eens op Marktplaats, zijn al voor weinig tweedehands beschikbaar.
 
Die heb je niet nodig. Je kan binnen een pc gewoon usb deling doen. Je deelt de printer dan ook in je netwerk alleen niet via Ethernet of Wifi maar je gebruikt de usb deling. Hier heb je echt geen extra apparaten voor nodig en hoef je dus ook geen geld aan uit te geven.
 
Maar moet wl constant de pc of laptop waarmee je de printer deelt aan staan als je wilt printen. Ik weet niet wat duurder is....
TS vraagt zelfs letterlijk: 'Bestaat er niet iets wat ik tussen mijn printer en mijn ethernetkabel kan pluggen zodat ik, naar keuze, draadloos dan wel bedraad kan printen, zonder de boven genoemde omwegen?'.
Volgens mij is dat de vrij nauwkeurige omschrijving van een printerserver.....
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan