• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bios wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

wulp5

Gevestigd lid
Lid geworden
22 jan 2008
Berichten
245
Waarderingsscore
2
Hallo,
Ik weet dat de leden van dit forum terughoudend staan t.o.v. mijn vraag en ik kan hen begrijpen.
Indien iemand meer info wil, zal ik die met plezier in 'n mail sturen.
Toch wil ik de vraag stellen omdat ik 'recht in mijn schoenen sta'.

Ik kocht via een zoekertjessite een Toshiba Satellite waarop een wachtwoord staat.
Dat blijkt een bios wachtwoord. De verkoper kende het zelf niet meer.
Ik heb intussen zowat alles geprobeerd: batterij eruit / contacten kortsluiten / als wachtwoord 'Toshiba' ingeven / kijken naar de code die er na de 3de verkeerde poging wordt gegeven (maar die is er niet...) / enz.
Ik nam intussen ook contact met Toshiba, maar de personen die ik per mail kon bereiken, konden geen prijskaartje plakken op de uit te voeren werken.
Daarom de vraag: is er iemand die me kan helpen?
Met dank.

Toshiba Satellite C660, i5, moederbord PWWHA LA-7202P,
 
Indien er een password chip opzit is alleen het vervangen ervan een oplossing, kan alleen niet vinden of er eentje op zit.
Het kortsluiten van de reset soldeerpads wist alleen de bios instellingen naar default indien bovenstaande.
 
Deze apparaten hebben een password chip Lange Pier. Dat weet ik uit ervaring.
 
Alvast hartelijk dank voor de reacties. Dat 'kortsluiten' zoals in het filmpje heeft niets uitgehaald.
Wat die password chip betreft: kan die ergens verwijderd / vervangen worden?
Ik contacteerde Toshiba, maar zij kunnen (willen?) vooraf geen richtprijs geven op de vraag wat het kost een Bios-wachtwoord te verwijderen.
Een eventuele herstelling wordt dan een gok; misschien koop ik voor die prijs beter een andere...
 
Ik heb zelf ook een Toshiba Satellite met een BIOS wachtwoord. Ik weet gelukkig mijn wachtwoord, maar ik heb op alle f-toetsen gedrukt met en zonder de combinatie fn+f-toets zonder resultaat. Ik denk dat dat onmogelijk is zonder een helpdesk te informeren. (even voor de duidelijkheid, is het ook bij jou zo dat je 3x het wachtwoord kan intypen en als het drie keer fout is, dat dan de pc wordt uitgeschakeld.)
 
Ik ben niet zo technisch en kans is groot dat ik het kapot maak. Maar voor mij is dit niet noodzakelijk.
 
Ik heb zelf ook een Toshiba Satellite met een BIOS wachtwoord. Ik weet gelukkig mijn wachtwoord, maar ik heb op alle f-toetsen gedrukt met en zonder de combinatie fn+f-toets zonder resultaat. Ik denk dat dat onmogelijk is zonder een helpdesk te informeren. (even voor de duidelijkheid, is het ook bij jou zo dat je 3x het wachtwoord kan intypen en als het drie keer fout is, dat dan de pc wordt uitgeschakeld.)
Ja, dat is bij mij ook zo.
Na een tijdje kan je het nog eens 3 keer proberen enz...

--- Update ---

Bedankt, maar ook dit heb ik geprobeerd...
 
Dan is opsturen naar Toshiba waarschijnlijk de enige optie, of je koopt een andere.
 
bij sommige Toshiba laptops en een aantal desktop-systemen kun je proberen het BIOS-wachtwoord te omzeilen door dat men dus de linker shift-toets ingedrukt houdt tijdens het opstarten.
 
Bedankt voor deze tip, maar die had ik ook al geprobeerd.
En zonder succes...

--- Update ---

bij sommige Toshiba laptops en een aantal desktop-systemen kun je proberen het BIOS-wachtwoord te omzeilen door dat men dus de linker shift-toets ingedrukt houdt tijdens het opstarten.
Ik denk dat 't klopt, want ik heb intussen zowat alles wat op Youtube circuleert geprobeerd.
Misschien vind ik wel iemand die kan solderen op een moederbord. Dan koop ik bets een nieuwe chip.
Via Ebay bv:
http://www.ebay.com/itm/BIOS-CHIP-TOSHIBA-SATELLITE-C660-series-notebook-/261117820535.
Dat is misschien ook een gok, maar als ik op ander fora lees dat Toshiba een bedrag van 100 200 vraagt, dan lijkt me dat een aanvaardbare gok.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan