• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Handig progje: "Unchecky"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Dit progje heb ik al een poosje draaien:
https://unchecky.com/
Of het echt goed werkt weet ik eigenlijk niet, maar ik heb zelden dat er iets mee genstalleerd wordt wat ik niet wil. Alleen met Adobe Flash kwam volgens mij toch McAffee mee. Ik had toen echter wel nog een erg oude versie draaien.
Ik zie wel dat er ondertussen 34 door unchecky geblokte domeinen in mijn hostfile staan.
 
Zou je misschien voor de mensen die iets minder technisch onder legt zijn duidelijk uit kunnen leggen wat dit tooltje doet?
 
Natuurlijk:smile:: Als je de link volgt en naar beneden scrollt zie je deze o.a. tekts:
"Unchecky schakelt de selectievakjes van ongerelateerde software automatisch uit, en bespaart zo muiskliks en voorkomt dat je er een mist."
Niet erg hoogdravend mischien, maar zelf vind ik het gemakkelijk. Mijn linker muisknopvingertje leidt vaak een zelfstandig leven en klikt door voor ik alles gelezen heb:frusty:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan