• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Laptop mee naar andere plaats, google denkt dat ie gestolen is

Status
Niet open voor verdere reacties.

koosr46

Nieuw lid
Lid geworden
11 apr 2016
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Als ik mijn laptop eens meeneem naar een andere plaats en ik open dan mijn gmail, moet ik een verificatie kode intoetsen.
Ik doe dat niet en sluit het maar weer.
Bij thuiskomst moet ik noodgedwongen mijn wachtwoord veranderen op bevel van google.
Is er een mogelijkheid om dit te omzeilen?
Moet ik ergens iets veranderen?
Of toch overgaan naar een ander mail account?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie, alleen heeft het mij nog niet geholpen.
Ik heb alle mailadressen nagelopen en gezien dat de "authenticatie in twee stappen" overal op UIT stond
Misschien dat ik wat over het hoofd zie
 
Mijn ervaring met Google mail is dat zodra je op G-mail inlogd op een voor Google onbekend e-mailadres, dan krijg je inderdaad dat gedoe wat jij beschreef.
 
koosr46 zei:
Als ik mijn laptop eens meeneem naar een andere plaats en ik open dan mijn gmail, moet ik een verificatie kode intoetsen.
Als er gevraagd wordt naar een verificatiecode, dan is authenticatie in twee stappen wel ingesteld.
Je zult die code dan binnenkrijgen op het apparaat (een mobieltje) dat jij zelf hebt opgegeven bij Google.

Je hebt hier al eerder een topic over gestart: http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=128163&highlight=
Je schreef toen dat je het ging uitproberen. Ik nam toen aan dat je authenticatie in twee stappen had ingesteld.

En blijkbaar heb je authenticatie in twee stappen nu net weer uitgeschakeld met behulp van de handleiding waar aarie25 naar verwees. Klopt dat?
Maar waarom? Door authenticatie in twee stappen wordt Gmail veiliger om te gebruiken. Niemand anders kan dan inloggen op jouw Gmail, want ze moeten dan niet alleen je wachtwoord voor Gmail weten, maar ook de verificatiecode kennen. En die kennen ze niet, want die wordt naar jouw mobieltje gestuurd. Je moet dan de code die binnenkomt op je telefoon intikken op de webpagina van Gmail en daarna kun je pas bij je mail.
Je moet dat dus zien als een extra beveiliging.
-------------
Maak ik zelf gebruik van authenticatie in twee stappen voor Gmail? Nee, ik heb tot nu toe nog geen problemen ondervonden wanneer ik ergens anders was en daar inlogde op mijn Gmail. Maar ik moet erbij zeggen dat ik doorgaans slechts op 2 plaatsen inlog op mijn Gmail: als ik thuis ben en als ik bij mijn vriendin ben. Mocht ik dezelfde inlogproblemen krijgen als jij, dan zou ik zelf ook overgaan op authenticatie in twee stappen voor Gmail.
 
Je hebt helemaal gelijk. ik heb dit al eerder hier aangekaart, maar heb het toen niet gevonden hoe het moest.
Voor mij is het niet belangrijk wat Google voor mij bepaalt, ik hoef geen beveiliging dus al helemaal geen extra beveiliging.
Ik wil zelf bepalen om overal mijn mail te kunnen openen.
Ik was maandag op een adres buiten mijn woonplaats en heb niet eens mijn mail kunnen lezen.
Mijn 06 nummer geef ik niet aan google, dus waar kan ik de verificatiekode vinden.
Ik kan bij geen enkele mailadres komen.
Na de handleiding van AARIE25 heb ik geconstateerd dat "de authenticatie....." bij allemaal op UIT stond.
Wat kan ik nog meer doen.
Overgaan naar een andere mail provider
Het wordt wel een heel ernstige aanslag op mijn privacy door google
Je zult begrijpen dat ik heel veel bedenkingen heb tegen dit bedrijf en dat geldt ook voor Facebook
Is de plaatsbepaling niet uit te sluiten?

--- Update ---

ik heb alleen maar gmail adressen, alleen ik heb x-notifier er wel tussen zitten en doe verder alles met Thunderbird
Google is puur en alleen voor het ADRES
 
Ik zou er gewoon voor kiezen om de verificatiecode in te voeren, dat kun je gewoon zonder problemen verder met Gmail werken.
 
Ik zou er gewoon voor kiezen om de verificatiecode in te voeren, dat kun je gewoon zonder problemen verder met Gmail werken.
waar moet ik die weg halen als ik niet bij de mail kan
ik geen mijn nummer niet aan google
 
Ja dat is jou eigen keus natuurlijk, Google doet er niets mee, ik heb dit ook gedaan bij verschillende internet bedrijven en heb er geen last van.
Ik zorg alleen dat ze geen persoonlijke informatie krijgen van mij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan