• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bootable CD voor AOMei en Macrium

Status
Niet open voor verdere reacties.
in je openings bericht heb jij het over de Windows PE Rescue disk's van de Aomei en van Macrium reflext en het zijn deze die ik dus hier aangemaakt heb ... deze werden getest op een virtuele Windows 10 en starten dus op ...
jij spreekt nu over de Linux.iso die zowiezo al aanwezig zijn en daar heb jij dus de ADK niet voor nodig !

--- Update ---

ook de afbeeldingen in bericht#11 betreft dus om de Windows PE rescue disk's te gaan en nu kom jij af dat ik verkeerd ben !
in bericht #14 vermelde je wel dat ook de Linux je systeem liet vast lopen maar plaatste je tevens ook weer een afbeelding betreffende de ADK ...
 
Geloof me, Emi: het is geen moment m'n bedoeling geweest om wie dan ook onheus te behandelen en als ik die indruk gewekt heb verontschuldig ik mij daarvoor. Er gebeurden constant dingen die ik niet thuis kon brengen: ik heb opstart-CD's gemaakt en die lieten, zoals ik schreef, vr het opstarten al alles bevriezen. Ik heb de link van AOMei gevolgd en AIK genstalleerd, dat bood geen soelaas. Daarop probeerde ik ADK voor W10 te installeren en dat lukte voor geen meter.

Uiteindelijk heb ik dus dat Acronis-image van 5 oktober teruggezet en nu komt het: weer EXACT DEZELFDE adksetup.exe op EXACT DEZELFDE MANIER gerund en tot mijn stomme verbazing ging dat direkt zonder enig probleem goed. Ik begrijp dat cht niet. Hoe dan ook, daarna heb ik de AOMei Backupper Standard weer genstalleerd en bij de Utilities 'Create Bootable Media' gekozen en Windows PE aangevinkt. Deze keer kreeg ik de melding dat ADK in mijn systeem zat en ging het maken van een opstartschijf probleemloos. Daar gelijk de computer mee opgestart en ook dat ging goed, geen 'bevriezen' meer.

Geloof me, ik heb hier ook stevig de balen van: als iets niet lukt ga je zoeken en zoeken en dingen uitproberen. Wat nou de oorzaak is van al die eerdere mislukkingen is me een compleet raadsel!
 
Heb je de cd al eens in een andere computer geprobeerd?
 
Ik heb hier alleen nog een laptop en daar zit geen CD-lade in. Ik zou het eerst moeten vragen aan de bezitter van een andere computer of hij zoiets goed vindt.
 
USB stick in de laptop?
 
USB stick in de laptop?
Het gaat om een wel heel ouwe Dell en ik zit me ook net te bedenken dat daar Windows 7 nog op staat, dan heb je sowieso een totaal andere situatie.

Zojuist heb ik de bootable-CD, die ik helemaal aan het begin gemaakt had, weer gebruikt om te kijken of ik daar nu wl mee zou kunnen opstarten, maar ook deze keer bevroor de hele zaak en moest ik een gewone reboot forceren, ook al omdat de speler, net zoals de vorige keren, nergens op reageerde en ik de CD er dus ook niet uit kon halen. Kennelijk maakt AOMei zonder die ADK-kit iets wat voor een W10-systeem volstrekt onbruikbaar is; met de bootable-CD van AOMei, gemaakt mt die ADK-kit, start je zonder problemen op.

De link die AOMei gaf naar het benodigde AIK/ADK bestand heb ik gevolgd en kwam toen op de site van AIK terecht. Die kit heb ik vervolgens gedownload en genstalleerd, bij nader inzien verkeerd. Aangezien inmiddels ook duidelijk was dat het probleem met AOMei veroorzaakt werd door de upgrade van W7 naar W10 en om die reden de ADK-kit voor W10 nodig was, heb ik die kit gedownload. Echter, het installeren daarvan lukte niet, ook niet na lang wachten en meerdere pogingen. Ik besloot alles eerst maar eens te denstalleren, incl. AOMei, en vanaf scratch opnieuw te beginnen, maar ook het denstalleren van die AIK-kit lukte weer niet, zoals ik al geschreven heb. Dan maar een image terugzetten om een 'schone' situatie te krijgen. Dat alles nu ineens probleemloos verloopt verbaast me; misschien heeft de installatie van die AIK-kit de zaak geblokkeerd, of iets anders, geen flauw idee.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan