• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC herstart willekeurig en blijft in loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt erop dat er een update is, die voor de problemen zorgt.

Het jij trouwens iets van Deamon tools erop staan?
Want ik was nog even aan het kijk naar de driver fout -> sptd.sys driver
Ik kom op verschillende sites het zelfde tegen over de foutmelding in combinatie met deamon tools.

Driver detected an internal error in its data structures
Source sptd
Event ID 4
I followed some instructions on the Internet and uninstalled Daemon Tools Lite, right after that I restarted Windows normally, then everything works fine again
I want to know that what has been happening to the sptd driver, what to do to fix this problem permanently and how I can use any other CD ROM emulator?
Note that I installed Daemon Tools for a very long time without error until recent days, it good though.
 
Het lijkt erop dat er een update is, die voor de problemen zorgt.

Het jij trouwens iets van Deamon tools erop staan?
Want ik was nog even aan het kijk naar de driver fout -> sptd.sys driver
Ik kom op verschillende sites het zelfde tegen over de foutmelding in combinatie met deamon tools.

Driver detected an internal error in its data structures
Source sptd
Event ID 4
I followed some instructions on the Internet and uninstalled Daemon Tools Lite, right after that I restarted Windows normally, then everything works fine again
I want to know that what has been happening to the sptd driver, what to do to fix this problem permanently and how I can use any other CD ROM emulator?
Note that I installed Daemon Tools for a very long time without error until recent days, it good though.

Schone installatie van windows, dus heb er nu helemaal niks opstaan. Daemon tools had ik al gezien, maar had ik niet op pc staan. Die driver fout wordt nu ook niet meer aangegeven, maar het gebeurd nog steeds. Oorzaak ligt dus ergens anders.
 
Al eens geprobeerd met windows 10 erop te zetten?
 
Of typ bij uitvoeren mdsched.
Zo kun je het ram geheugen ook testen
 
@Cashje
Dit heeft hij al gedaan -> Heb al verschillende stress tests gerund voor CPU, GPU, PSU, HDD en RAM
 
Geeft hij in de logboeken een fout melding?
 
Geeft hij in de logboeken een fout melding?


Nope geen fouten in aanloop van de resets gisteravond

Ik heb nu weer herstel gedaan, tot nu toe voor 3 uur lang nergens last van. Zal straks de windows updates doen, kijken of ik er dan weer last van ga krijgen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik ben benieuwd, je kunt ze zeker niet 1 voor 1 doen om te kijken wel problemen geeft?
 
Ja ik ben benieuwd, je kunt ze zeker niet 1 voor 1 doen om te kijken wel problemen geeft?


Ja pc nu meer dan 4,5 uur aan gehad zonder resets. Zal eens kijken als in windows update of het dan weer begint.
 
Ja krijg steeds meer het idee, dat er een update niet goed werkt met jou hardware/computer.
 
Indien een probleem in windows dan staat dat in de logboeken.

Hoeveel passes heb je die memstest laten doen?

Heb je de ram is triple channel?
Indien het foute reepje eerst vooraan zat en nu achter indien niet in triple-channel dan zou je alleen problemen hebben bij veel ram gebruik.
 
Indien een probleem in windows dan staat dat in de logboeken.

Hoeveel passes heb je die memstest laten doen?

Heb je de ram is triple channel?
Indien het foute reepje eerst vooraan zat en nu achter indien niet in triple-channel dan zou je alleen problemen hebben bij veel ram gebruik.

3 maal. Ja moederbord is triple channel, RAM altijd in triple channel gezeten. RAM is ook nooit verplaatst
 
Heb je nog een andere PSU om die uit te proberen?
En een andere graka?

Je hebt nog niets in de logboeken staan?
 
Heb je nog een andere PSU om die uit te proberen?
En een andere graka?

Je hebt nog niets in de logboeken staan?

Momenteel geen andere psu, heb nog wel een andere gpu, die zal ik er eens in zetten. PSU kan ik wel regelen, maar die is 550W, weet niet of dat toereikend genoeg is voor dit systeem.
 
Nou, windows update elke keer uitgesteld. Vanochtend de update dan toch maar gedaan: 15 minuten later begint het weer. Zondag nergens last van gehad, gister ook niet. Ik doe de update en het begint weer. Denk dat het probleem dus echt bij die updates zit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zie post #23 : test eens in windows 10 !!
 
Zie post #23 : test eens in windows 10 !!

Als het echt die update is ga ik eerst even kijken wat daar de oplossingen voor kunnen zijn voordat ik er 120 tegen aan gooi om te testen of het met windows 10 niet meer gebeurd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan