• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC herstart willekeurig en blijft in loop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk eens bij de genstalleerde updates of deze update erbij staat: KB3081424. Mocht dat zo zijn verwijder die update dan eens. Dat kan door te gaan naar Conguratiescherm --> programma's en onderdelen --> Genstalleerde updates weergeven.

Bericht van Microsoft - belangrijk:

Windows Update KB3081424-herstartlus

Als u problemen hebt bij het installeren van cumulatieve update KB3081424 en u krijgt te maken met een zogeheten herstartlus, voer dan Windows Update uit.
Open Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows Update, en selecteer Naar updates zoeken. Er wordt een extra update op uw pc gedownload en genstalleerd om het probleem te verhelpen.

Bron
 
Weet ik Abe, het probleem zit hem alleen in het feit dat deze extra update niet altijd het gewenste effect heeft.
 
Eerst eens verwijderen om het effect ervan te zien.
Daarna kan je altijd weer die update erop zetten met de gewenste update erbij.

Baat het niet dan schaadt het niet
 
Dan ga ik dat eens proberen.

--- Update ---

Nou gecheckt, update KB3081424 stond er niet tussen en voor de rest was alles up to date. PC heeft uurtje aangestaan en geen probleem. Start een game op en in menu alles perfect, kom in het laad scherm om de map te laden: reboot loop. M'n drivers van m'n gtx 960 zijn up to date. Stress tests en benchmarks kan hij gewoon aan.

Begin te twijfelen of het mijn psu is... Maar waarom dan er in oktober/november er last van hebben, na het upgraden naar windows 10 twee maanden er geen last van en dan opeens weer wel. Kan dus haast niet de psu zijn. Zal vanavond maar eens kijken of het lukt met mijn oude gtx 460 om in ieder geval grafische kaart helemaal uit te sluiten. Lijkt wel of het starten van een game het triggered want daarna (als ik uit boot loop ben) begint ie elke keer random te weer te restarten na 10/15 minuten. Maar vaak als ik een dag later pc aanzet en stroom er af is geweest dan begint de reboot loop pas als ik een game opstart.
 
Je zou dat eens kunnen proberen, misschien dat er iets met de grafische kaart is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan