• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PC herstart willekeurig en blijft in loop

Status
Niet open voor verdere reacties.

_NZT_

Gewaardeerd
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
1.032
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Probleem
Sinds een week 4 heb ik last van een PC die uit zichzelf randomly herstart. Wanneer dit gebeurd blijft dit gebeuren. Soms herstart de pc na 2 seconden en soms kom ik tot het bureaublad, maar hij blijft dit doen.

Voorlopige oplossing
Ik kan dit onderbreken d.m.v. spanning er af te halen, opstarten in veilige modus en een herstelproces te draaien. Hierna gaat het dan 3 tot 4 dagen goed voordat het weer gebeurd.

Wat ik tot nu toe gecheckt heb
  • Ik heb temperaturen gemonitord van alle hardware, maar alles zit netjes rond de 35 graden. Voor de zekerheid toch maar hele systeem helemaal stofvrij gemaakt.
  • Ik heb voedingskabels nagelopen en alles is goed aangesloten

Wat verdere informatie:
- Besturingssysteem in windows 7
- Systeem is niet overgeclockt
- Hardware staat in signature

Ik heb geen flauw idee waar te beginnen, elke keer denk ik dat ik er vanaf ben, maar dan na een dag of 4 komt het probleem weer naar voren. Beetje googlen zie ik al gauw vaak dat voeding naar voren komt, maar aangezien ik er geen last van heb voor een aantal dagen na systeemherstel lijkt me dat toch niet de issue. Zie ook vaak naar voren komen dat het een issue kan zijn in windows 7, maar voor de hand liggende oplossingen werken niet.

--- Update ---

Kleine toevoeging: Ik heb even event viewer erbij gehaald en elke keer voor dat de pc een reboot maakt is er foutmelding:

Bron: Eventlog
Id. 6008

'De vorige afsluiting van het systeem om 10:05:59 op 11-10-2016 is onverwacht gebeurd'.
 
Ik weet er zelf niet veel van, maar als je kijkt op de foutcode kom je dit tegen.
Weet niet of je dit al had gevonden en geprobeerd?
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/326564

Ook kom ik dit tegen.
According to Microsoft: "A power failure or some other unexpected shutdown event might cause a corrupted registry hive. To determine whether this is the cause of the issue, look for event ID 6008 entries. Event ID 6008 entries indicate that there was an unexpected shutdown. In this case, some process might have been in the process of modifying part of the registry hive, and the computer lost power before that change could be completed".
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik weet er zelf niet veel van, maar als je kijkt op de foutcode kom je dit tegen.
Weet niet of je dit al had gevonden en geprobeerd?
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/326564

Ook kom ik dit tegen.
According to Microsoft: "A power failure or some other unexpected shutdown event might cause a corrupted registry hive. To determine whether this is the cause of the issue, look for event ID 6008 entries. Event ID 6008 entries indicate that there was an unexpected shutdown. In this case, some process might have been in the process of modifying part of the registry hive, and the computer lost power before that change could be completed".

Het is het niet, had ook al gezien dat die melding van alles kan zijn. Heb al verschillende stress tests gerund voor CPU, GPU, PSU, HDD en RAM en kwamen er allemaal makkelijk doorheen, geen problemen. Nog eens totale events doorgelopen. Toen kwam ik deze melding tegen:

'Het stuurprogramma heeft een interne fout gevonden in de gegevensstructuren voor'

Bron: sptd
Id:4

Beetje googlen kom ik uit op driver problemen.
 
Heb je dit in tussen opgelost?
 
Nee, zie met deze melding vooral mensen die het probleem hebben omdat ze DEAMON tools op hun pc hebben staan, maar dat heb ik niet. Gister dus weer random reboot gehad, systeem herstel gedaan en tot en met nu geen last meer van gehad. Maar ja, over een dag of 2 zal het weer terug komen ben ik bang.
 
Weet je niet welke driver dit veroorzaakt dan?
Heb je alle drivers nagekeken of die up to date zijn, van bijvoorbeeld het moederbord, grafische kaart enz.

Je zou ook eens kunnen kijken of er fouten in jou Windows zitten, deze scans nemen wel even tijd in beslag en laten alleen aan het eind zien of er fouten zijn en of ze zijn herstelt, dus kun je geen log na die tijd terug vinden.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"
 
Weet je niet welke driver dit veroorzaakt dan?
Heb je alle drivers nagekeken of die up to date zijn, van bijvoorbeeld het moederbord, grafische kaart enz.

Je zou ook eens kunnen kijken of er fouten in jou Windows zitten, deze scans nemen wel even tijd in beslag en laten alleen aan het eind zien of er fouten zijn en of ze zijn herstelt, dus kun je geen log na die tijd terug vinden.

CHKDSK:
- Open het start menu en typ "cmd"
- Klik het zoekresultaat cmd (command prompt) met rechts aan en kies uitvoeren als administrator
- Bevestig de prompt met ja
- Typ "chkdsk /r", druk op enter en bevestig met "J"
- Start de pc opnieuw op zodat de harde schijf wordt gescand op fouten

SFC:
- Laat de scan lopen en open daarna wederom de command prompt met de eerste drie stappen van de vorige scan.
- Typ daarna "sfc /scannow" en druk op enter
- Laat ook deze scan lopen en controleer of er fouten worden gevonden
- Voer de scan bij niet herstelde fouten opnieuw uit met "sfc /scannow"

Oke, ga dat eerst eens proberen dan.
 
Had je beide scan`s gedaan?

--- Update ---

Je zou jou probleem hier nog eens kunnen voorleggen -> http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7
 
Had je beide scan`s gedaan?

--- Update ---

Je zou jou probleem hier nog eens kunnen voorleggen -> http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_7

Ja heb ze beiden gedaan, pc nu helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar aan het zetten. Helemaal 100% stofvrij maken, kijken of alles echt goed in de slots zit. Daarna maar nog eens even voor alle hardware handmatig drivers checken en updaten mocht dat nodig zijn.
 
Ja heb ze beiden gedaan, pc nu helemaal uit elkaar gehaald en opnieuw in elkaar aan het zetten. Helemaal 100% stofvrij maken, kijken of alles echt goed in de slots zit. Daarna maar nog eens even voor alle hardware handmatig drivers checken en updaten mocht dat nodig zijn.

Oke even afwachten of dit gaat helpen.
 
En nog steeds het probleem, WhoCrashed geeft aan niks te vinden. Dit begint echt heel irritant te worden. Misschien maar een hele cleane install van windows? Kijken of dat helpt?
 
En nog steeds het probleem, WhoCrashed geeft aan niks te vinden. Dit begint echt heel irritant te worden. Misschien maar een hele cleane install van windows? Kijken of dat helpt?

Volgens mij als je een schone installatie doet, dan komen ook gelijk de goede drivers mee.
Dus dat zou je nog kunnen proberen.
Ja het is een vervelend probleem zo.
 
Volgens mij als je een schone installatie doet, dan komen ook gelijk de goede drivers mee.
Dus dat zou je nog kunnen proberen.
Ja het is een vervelend probleem zo.

Enige wat ik merk is dat ik soms een soort klik hoor ergens op het moederbord/in de buurt van cpu lijk het wel. Weet niet of dat iets zou kunnen zijn.
 
Ik weet niet of je een moederbord kunt testen op werking, anders dat eens nakijken.
 
Schone installatie gedaan, nu komende 2 dagen afwachten of het geholpen heeft.
 
Oke we wachten het af, hopelijk is het nu opgelost.
 
Het werkte goed, totdat ik (nadat configureren van service pack windows meerdere keren faalde) uiteindelijk windows updates erdoor had. Nog geen 10 minuten later begint de onzin weer, sterker nog. Ik kom nou niet meer eens tot het bureaublad. :frusty::frusty:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan