• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Even voorstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

YJi46

Nieuw lid
Lid geworden
12 okt 2016
Berichten
12
Waarderingsscore
0
Ik ben Yvonjana en heb een oude Joybook R31E van BENQ
Met een 60 Gb harde schijf erin met daarop Windows 7 Professional (voorheen met Windows XP)
Met een Matsushita CD/DVD brander/speler.
Met 4 USB 2.0 poorten, extra vga poort.

Lieve groet,
Yvonjana
 
Hallo Yvonjana,

:welkom: bij het NCF!!
 
Hallo Yvonjana,
smiley_says_hello.gif
hartelijk welkom op dit geweldige forum.
 
Hallo Yvonjana,

Welkom hier op het forum!
 
Bedankt voor het welcom heten. Ben lid geworden omdat ik naast Linux ook weer Windows 7 Professional moet gebruiken.
Dat omdat Digitizer voor het borduren NIET werkt onder Linux-systemen. Plus dat Digitizer er niet eens in het Nederlands is en dat voor
die hoge prijzen!

Las ook dat jullie nog steeds XP gebruiken?!. Die zou toch niet meer betrouwbaar zijn?
Dat was tot voorheen mijn laatste Windows-systeem, tussentijds ben ik overgestapt op Linux.
Voor mij toch veel betrouwbaarder dan de Windows-systemen, Windows 10 is voor mij ook net zo'n systeem - onbetrouwbaar dus!

Ik weet dat de meerderheid nog steeds Windows gebruikt, en dat is aan jullie.
Zal hier wel niets tegenkomen over Linux - maar daar is al lang een heel betrouwbaar Forum over.
Dus alleen voor Windows stel ik hier mijn vragen of opmerkingen!

Lieve groetjes,
Yvonjana :blush:
 
YJi46 zei:
Las ook dat jullie nog steeds XP gebruiken?!. Die zou toch niet meer betrouwbaar zijn?
Wie is jullie? Zelf ben ik gestopt met het gebruiken van Windows XP al voordat de ondersteuning door Microsoft stopte. Nu nog met Windows XP op internet gaan zal ik ook niemand aanraden.
Toch wordt XP hier en daar nog wel gebruikt. Soms omdat men afhankelijk is van bepaalde software die enkel geschikt is voor Windows XP, omdat er nooit een nieuwere versie voor is uitgekomen.

Dat er nog genoeg mensen zijn die wel met XP op internet gaan blijkt uit onderstaande grafiek:

57ff6928370f1-StatCounter-os-ww-monthly-201510-201610.png


Bron: http://gs.statcounter.com/#desktop-os-ww-monthly-201510-201610

Je kunt op die website zelf instellen wat je wilt zien. Ik heb ervoor gekozen om de meest gebruikte besturingssystemen op desktop pc's te laten zien over het afgelopen jaar (van oktober 2015 tot oktober 2016). De resultaten zijn wereldwijd gemeten.
Van Windows XP is het percentage in dat jaar gedaald van 9,03% naar 5,11%.
De vele distributies van Linux zullen onder Unknown of Other vallen.
------------------------------------------------------------------------------

Wanneer je alleen naar Nederland zou kijken, dan ziet de verdeling er anders uit:

57ff6b892d691-StatCounter-os-NL-monthly-201510-201610.png


In Nederland zou op dit moment Windows XP nog maar gebruikt worden door 1,49%. Het aandeel van Windows 10 is in Nederland veel hoger dan wereldwijd gemeten.
Unknown en Other (waar Linux onder valt) blijven samen toch maar een klein percentage van het totaal.
Je hebt gelijk dat er veel goede (Nederlandse en Engelstalige) forums voor Linux zijn.
 
Bedankt Porrelaar, Windows 7 wordt/werd nog wel het meest gebruikt volgens de balk-grafiek.
Kan dat ook zijn met Win 10 omdat dit eerst gratis werd verstrekt, dat dit daarom zo gegroeid is?

Maar goed ieder haar/zijn ding maar.
Zal hier niet zo vaak meedoen, zit het meest op 't Linux-Forum.
Heb wel een gevoel dat men soms ook bang zijn om te veranderen...
Ook toen Windows ook nog in ontwikkeling was, waren er toen ook al Linux-servers.
Maar ja, alle programmatuur wordt nog steeds het meest gericht op Windows en dat is jammer voor andere goede en betrouwbare systemen naar mijn idee.

Lieve groetjes,
Yvonjana
 
Kijk maar eens hier: http://www.********.nl/index.php
En binnenkort ga ik ook weer voor een dualboot Windows 7/Linux Mint in mijn hoofd notebook.
 
Zal hier niet zo vaak meedoen, zit het meest op 't Linux-Forum.
Heb wel een gevoel dat men soms ook bang is om te veranderen.
Op het Piepende Computer Forum (PCF) denken we graag mee met Linux vragen (en andere besturingssystemen). Je bent van harte welkom! :smile:

Welke distributie gebruik je nu en welk Linux forum bezoek je het liefst?

-Ed
 
Op het Piepende Computer Forum (PCF) denken we graag mee met Linux vragen (en andere besturingssystemen). Je bent van harte welkom! :smile:

Welke distributie gebruik je nu en welk Linux forum bezoek je het liefst?

-Ed

Ben ooit begonnen met Ubuntu op mijn BENQ, maar die was blijkbaar te zwaar voor dit oudje hoewel toen was ie nog maar 3 jaar oud.
Vervolgens heel lang gewerkt met Xubuntu. Dat was toen de opvolger voor Windows XP. Vervolgens overgestapt naar Linux Mint met wel ook weer verschillende versies van LM. (Cinnamon, Mate en Xfce)
Meest draaide ik op Xfce omdat daar wel alle functies van mijn AIO deed werken. Eerst had ik HP AIO en nu later een hele grote Brother A3 (voor de kledingpatronen).
Nu draai ik op mijn 'nieuwe' desktop met Linux Mint Rafala 17.3 en ook met VirtualBox met de gratis Windows 7.

--- Update ---

Kijk maar eens hier: http://www.********.nl/index.php
En binnenkort ga ik ook weer voor een dualboot Windows 7/Linux Mint in mijn hoofd notebook.

Nooit die problemen met Linux Mint gehad die jij dus heeft. Op mijn BENQ ging het nog het gemakkelijkst.
Op mijn desktop iets lastiger qua de scanner, maar die werkt nu ook via een commando in Terminal in LM.

--- Update ---

Oh, vergat ik even maar dit oudje heeft maar 2 GB aan geheugen!
Ook een tijd samen met XP en Xubuntu, vervolgens Linux Mint.
Dit is wel een hele betrouwbare Joybook van BENQ. Begrijp er niets van dat BENQ ze al lang helemaal niet meer hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan