• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Internet Explorer TypeUrls en zoekveld zijn na Windows Updates aangepast???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcel696

Bekend gezicht
Lid geworden
29 mei 2010
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Hallo,

Heb gistermorgen 7 Windows Updates laten aanbrengen. Verderop op de dag merkte ik, dat bij Internet Explorer (11.0.9600.18499) wat dingen veranderd waren.
Onder andere de TypedUrls invulbalk. Als ik daar op het pulldown pijltje druk, krijg ik slechts een stuk of 5 eerder gebruikte URLs, terwijl dat er voorheen wel een stuk of 20-30 waren. Als ik met regedit kijk bij HKCU/Software/Microsoft/Internet Explorer/TypedUrls zie ik ze allemaal nog wel staan. Dat hele URL gebeuren ziet er volgens mij nu net zo uit als in W10. Voor mij is dat lastig omdat ik elke dag vast een stuk of zeven Urls bekijk, dat was dus een kwestie van pull down bij de URL balk en kiezen maar. Weet iemand of het mogelijk is het aantal getoonde URLs bij pulldown te verhogen of weer terug te kunnen gaan naar de voormalige W7 layout?
In deze context kwam ik er ook achter, dat in het zoekveld van IE mijn zoekargumenten niet meer vastgehouden wordt, oftewel het veld is constant maagdelijk blank.
Als iemand ook daar een oplossing voor heeft, graag.

Ik weet uiteraard niet of het daadwerkelijk door een van 7 updates komt, ik zie daar geen update specifiek voor IE bij zitten, wel "Kwaliteitsrollups" en een Net Framework 3.5.1 patch.

Hoop dat iemand me kan helpen, alvast bedankt,
Marcel
 
Waarschijnlijk is die balk leeggemaakt tijdens het updaten. Als het goed is zou deze zich dan outomatisch weer moeten vullen als je een aantal keren op die bewuste websites bent geweest.

Waarom zet je die websites eigenlijk niet in je favorieten? Dan ben je er zekerder van dat ze behouden blijven ook bij een update. Je kan er dan zelfs een backup van maken en de favorieten terugzetten als je ze bent verloren.
 
De URL balk is niet leeg, alleen worden er minder gebruikte URLs getoond en de layout is anders, meer W10-alike.
Het zoekveld van IE is leeg en blijft leeg, hoeveel zoekargumenten ik ook heb ingevuld
 
Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurd als je de update verwijderd. Start daarna wel eerst de pc opnieuw op.
 
Heb ik ook al aan gedacht, alleen is het probleem welke van de 7. En verder weet ik niet of elke update uninstalled kan worden
 
Hallo,

Heb gistermorgen 7 Windows Updates laten aanbrengen. Verderop op de dag merkte ik, dat bij Internet Explorer (11.0.9600.18499) wat dingen veranderd waren.
Onder andere de TypedUrls invulbalk. Als ik daar op het pulldown pijltje druk, krijg ik slechts een stuk of 5 eerder gebruikte URLs, terwijl dat er voorheen wel een stuk of 20-30 waren. Als ik met regedit kijk bij HKCU/Software/Microsoft/Internet Explorer/TypedUrls zie ik ze allemaal nog wel staan. Dat hele URL gebeuren ziet er volgens mij nu net zo uit als in W10. Voor mij is dat lastig omdat ik elke dag vast een stuk of zeven Urls bekijk, dat was dus een kwestie van pull down bij de URL balk en kiezen maar. Weet iemand of het mogelijk is het aantal getoonde URLs bij pulldown te verhogen of weer terug te kunnen gaan naar de voormalige W7 layout?
In deze context kwam ik er ook achter, dat in het zoekveld van IE mijn zoekargumenten niet meer vastgehouden wordt, oftewel het veld is constant maagdelijk blank.
Als iemand ook daar een oplossing voor heeft, graag.

Ik weet uiteraard niet of het daadwerkelijk door een van 7 updates komt, ik zie daar geen update specifiek voor IE bij zitten, wel "Kwaliteitsrollups" en een Net Framework 3.5.1 patch.

Ben via een image restore teruggegaan naar de W7 versie zonder de updates. Daarna 1 voor 1 de updates uitgevoerd. Het probleem (althans, voor mij een probleem) blijkt te worden veroorzaakt door de verzamelpatch KB3185330.
Nou bestaat die rollup-patch uit meerdere updates, waaronder waarschijnlijk ook eentje voor IE.
Weet iemand een methode om die patch toch aan te brengen en daarna, bv via een register-aanpassing de zoekargumenten van het zoekveld en de layout van het TypedUrls veld weer terug te fietsen naar de oude staat?

Note: Een soortgelijk "probleem" doet zich ook in W10 voor, na het aanbrengen van verzamelpatch KB3194798, alhoewel in W10 het TypedUrls veld al een andere layout heeft. Dus daar geldt het wat mij betreft alleen de verdwenen zoekargumenten in het zoekveld.

Marcel
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan