• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PS4 + PC hebben geen internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dekrohne

Junior lid
Lid geworden
15 okt 2016
Berichten
42
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb sinds 3 weken geen internet meer op mijn pc en sind gister ook noet meer op mijn ps4. Ik zit met 6 andere personen in een huis die allemaal dezelfde router gebruiken.
Ik heb zowel pc als ps4 met een kabel aangesloten. Ik heb mijn al een paar keer de router uit het stopcontact gehaald maar er veranderd niks. Ik ben niet goed met dit soort dingen kan iemand mij helpen? Ik denk dat er iets is met mijn dns server ik heb een geel driehoekje bij mijn internet pictogram in de werkbalk ofz..

Gr
 
Je zou eens probleem oplosser voor internet kunnen laten lopen, misschien vind die wat er mis is.
Heeft de rest wel goed internet?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb gehoord dat een kamer genootje die tegen over mij leeft er ook last van heeft, heb haar zelf nog niet daarover gesproken en als ik probleem oplosser gebruik staat er: Er zijn problemen met uw breedbandmodem

Gr
 
Je zou eens kunnen kijken of het modem een klein gaatje heeft en dan een hard reset doet, dit werkt beter dan alleen de stekker er uit halen.
Je moet dan met een pen of klein pinnetje in het gaatje drukken tot dat de lampjes veranderen, dit hoeft niet hard.
 
Ik heb hem gereset zonder succes er branden oranje lampjes ( niet allemaal ) ik heb geen idee wat ik kan doen

Gr

--- Update ---

En op me ps4, heb ik ook geen internet meer. Ik heb geprobeerd andere dns adress in te stellen maar dat werkt ook niet.

Op me pc staat er dat ik wel verbonden ben, maar heb geen internetverbinding.

Later
 
Ik denk toch dat het modem niet goed is/werkt, omdat de probleem oplosser dit zei -> Er zijn problemen met uw breedbandmodem.
Hoe oud is dat modem? Je zou de provider eens kunnen bellen, misschien is hij stuk, die kunnen hem op afstand uitlezen (bij Ziggo tenminste)
 
De router is van 05/12
 
Kan dus goed zijn dat hij stuk is, kun je iemand anders in huis vragen om een speedtest te doen? om te kijken of hij nog genoeg snelheid geeft.
 
Ik zal dit vragen als diegene er is. Ik neem aan dat de dns server met je modem te maken heeft.
Bedankt voor uw hulp Gr

Ik kan met mijn ps4 wel op WiFi maar dan is het signaal te zwak: download 282.3 kbps
Upload 1.4 Mbps
Ik krijg ook een error van NW-31205 Weet iemand daar meer van?

Gr
 
Ik heb nu weer internet wat ik gedaan heb is cmd opgestart en dan ipconfig / release [enter] ipconfig /renew [enter]. Nu is het gele driehoekje verdwenen en Google doet het weer. Alleen als ik wil inloggen bij Google doet hij het weer niet. Op youtube kan ik geen filmpje kijken maar op dumpert wel..

Ps4 nog geen internet wat ik heel vreemd vind. Ik heb geprobeerd om de dns server te veranderen naar die van Google. Heeft niet geholpen.
Grrrr

--- Update ---

Precies wat ik al dacht ik heb geen internet meer. Hij heeft het wel gedaan, dus dat heeft niks te maken met de modus hoop ik? Toen ik internet had zat ik op netwerk 4 en nu zonder internet op netwerk 5 heeft het daar iets mee te maken?

Gr
 
Oke er is dus verbetering. Als je nu een speedtest doet, wat geeft hij dan aan?
Maar hoezo wil jij inloggen op Google?
Gebruik jij de laatste versie van chrome? -> Versie 54.0.2840.59 m
Zit de Ps4 direct op het modem aangesloten?
Had jij mijn link nog gelezen, van het vorige bericht?
 
Ik gebruik gewoon internet explorer ik zal opzoeken hoe je speed test kan doen, heb je hiervoor de inlog nodig van de modem ( die heb ik niet ) ps4 is gefixt ik heb op WiFi gekeken wat het ip was en dat ingevoerd en hij deed het nu me pc weer
 
Gewoon via Google even op speedtest zoeken en dan vind je ze wel, daar heb je geen inlog op het modem voor nodig.
Oke goed om te horen dat ook de Ps4 het weer doet.
Als ik jou nog een tip mag geven, dan zou ik iets anders ander Explorer gebruiken, maar dat ligt aan jou zelf.
Ik gebruik al jaren Google chrome, die is veel sneller dan explorer
 
Oke ik zal die explorer wel downloaden alleen ik heb geen internet meer dus kan ik ook geen test doen. Ik had opnieuw cmd ipconfig / release en renew gedaan toen zei die dat ik me router moest resetten dit heb ik nog niet helemaal gedaan dus dat zal ik doen als ik weer thuis ben.

Gegroet
 
Waarschijnlijk toch een kapot modem, ik zou de provider eens bellen en een nieuwe laten opsturen.
 
Bedankt voor je hulp ik heb een speedtest gedaan en dit zijn de cijfers ervan
Download 90.68 Mbps
Upload 15.49 mbps
Ik had weer eventjes internet met ipconfig /renew
 
Bedankt voor je hulp ik heb een speedtest gedaan en dit zijn de cijfers ervan
Download 90.68 Mbps
Upload 15.49 mbps
Ik had weer eventjes internet met ipconfig /renew

Toch raar dat er zo`n hoog internet is en het niet goed werkt.
Had jij andere bewoners nog gevraagd of het internet daar wel goed blijft werken? want bij jou is het steeds tijdelijk.
Werkt jou Ps4 nog steeds?
 
Andere mensen hebben gewoon normaal internet. Gelukkig werkt mijn ps4 nog, geen problemen. Misschien moet ik handmatig de dns server instellen ( wat ik met mij ps4 ook gedaan heb )
Ik zal van het weekend wel weer ff opzoek gaan naar oplossingen voor mijn pc. Tenzij hier mensen zijn die wat tips kunnen geven..

Ik zit niet vaak op mijn mobiel dus kan laat reageren sorry daarvoor!!

Gr
 
Oke dus het ligt echt bij jou.
Ja dat je zou je nog een kunnen proberen, anders even de netwerkadapters verwijderen, zodat ze opnieuw worden geinstalleerd.
Hoef je geen sorry voor te zeggen hoor :biggrin:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan