• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Website hoger in google

Status
Niet open voor verdere reacties.

frits45

Gewaardeerd
Lid geworden
13 mei 2008
Berichten
1.595
Waarderingsscore
2
Wie kan regelen dat mijn website beter zichtbaar wordt in google, tegen 5 % commissie van de omzet?
drebroeders@gmail.com
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar ik heb daar geen verstand van
 
Volgens mij kun je dit ook via Google regelen, maar dat kost wel geld.
 
IK wil zeker zijn van succes
 
IK heb nog niemand gevonden, die mij helpen kan

--- Update ---

Ik heb nog niemand gevonden, die mij helpen kan op deze voorwaarden.
 
Iedere website eigenaar wil graag bovenaan in de zoekresultaten staan. Daardoor is het een ratrace om de site zo te bouwen, dat Google je site een hoge waardering geeft. Bepalend zijn een paar honderd punten waarop dit beoordeeld wordt. Customer experience is het belangrijkst want Google wil zijn klanten van dienst zijn. E.e.a. impliceert dat de website aan zeer veel regels moet voldoen. Om dit te realiseren moet de websitebouwer aardig bekwaam en op de hoogte zijn.
Het is bij grote bedrijven zelfs een aparte functie geworden om sites hoog in Google te laten eindigen. Het is al genoemd: SEO (Search Engine Optimization).
Met de handige tiener van om de hoek kom je dus niet meer gedraaid.
 
@ Dre Broeders: je mag de link naar je eigen website in een volgende reactie plaatsen.
Misschien hebben sommige leden dan al een paar gratis adviezen voor je.

Bedenk wel dat optimaliseren van je website zodat hij hoger in de zoekresultaten komt te staan, geen eenmalige actie is.
Om hoog te blijven staan in de zoekresultaten zal er vanaf andere websites regelmatig naar jouw website verwezen moeten worden.
Bovendien is het voor sommige websites noodzakelijk dat er regelmatig nieuwe informatie gepost wordt op die website, anders zakt hij omlaag in de lijst.
Wanneer jij dat niet zelf kunt, maar er steeds iemand voor moet inhuren, dan kan het zo zijn dat de kosten voor dat inhuren hoger zijn dan wat je verdient met die website.
 
Om hoog te blijven staan in de zoekresultaten zal er vanaf andere websites regelmatig naar jouw website verwezen moeten worden.
Dit wordt steeds belangrijker. Google redeneert:"Als er veel naar 'n website wordt gelinked/verwezen, dan wordt die site dus door de gemeenschap als relevant beschouwd. Maar nu wil Google blijkbaar ook de betrouwbaarheid van de informatie op de websites mee gaan nemen.
Er zijn diverse sites waar ze een SEO anlyse voor je maken.
Neem echter niet alle resultaten al te letterlijk. (Soms kunnen ze een bepaald aspect volgens mij niet goed meten.)
Mobile friendlyness wordt ook steeds belangrijker, evenals genoemd worden op social media.
 
Heb je een service gebruikt om de website te maken (e.g. Wix, Jimdo, etc.)? -> Bijvoorbeeld als je Wix gebruikt kan je de SEO zelf aanpassen.
Is de website gemaakt met een Web developer van een willekeurig bedrijf? -> kijk of zij wat voor je kunnen betekenen.
Of, heb je de website zelf gemaakt? -> Je kan het jezelf altijd aanleren.

In ieder geval zijn er dingen die je kunt doen die je helpen en ook 'makkelijk' zijn:

1. Social media, helpt heel erg veel. Ik weet niet of je enige social media hebt, maar het helpt om meer bezoekers te krijgen (je moet het dan natuurlijk wel bijhouden). Ik zelf heb een gratis website ookal wil ik er zelf een maken, wat ik kan maar ik heb geen geld voor het hosten, deze is vooral bekend op twitter. Door regelmatig in je posts naar je website te linken gaan mensen het bezoeken. Wat betekent dat Google ervan uit zal gaan dat de website interessant is en het zal dus eerder dichterbij de 1e pagina van de zoeklijsten komen te staan. Ik heb gemerkt dat dit heel erg veel helpt. Wat mij ook hielp was een nieuwsbrief maken en de link daarvan op social media. In zo'n nieuwsbrief staan updates die je de laatste paar dagen/weken/maanden/jaren gedaan hebt, mensen zullen dit met een beetje geluk interessant vinden en zullen op links klikken in je nieuwsbrief. Dit helpt niet met alle onderwerpen, maar met mijn besturingssysteem onderwerp ging dit best goed. [1]

2. Je zoekwoorden terug laten komen in je website (in Titels, domeinnaam, alinea's, etc.), ik neem aan dat het mogelijk is om dingen te veranderen, anders is het niet echt je eigen website. :p [2]

3. "Startpagina's, portals en hyperlink verzamel websites zijn vaak goeie websites om uw website op aan te melden. Uw website dient immers vaak gelinkt te worden op andere websites. Hoe meer, hoe beter." -zelfseodoen.nl



[1] Social media posts zijn als het ware meerdere keren geplaatst op het internet, waardoor deze makkelijker vindbaar zijn en dus makkelijker voor mensen om te zien.
[2] Google's zoekmachine is zo gemaakt dat het weg haalt wat niet aan de zoekresultaten voldoet. Hoe meer de zoekwoorden terug komen (en hoe vaker) des te relevanter het volgens Google zal zijn voor de gebruiker. Voor meer info: https://www.youtube.com/watch?v=BNHR6IQJGZs (Engels)

Dit is misschien een handige link: https://www.zelfseodoen.nl

Ik hoop dat dit een beetje helpt... :unsure:

Groet,
Maarten
 
@ Dre Broeders: indien jouw website geen commercieel oogpunt heeft, mag jij de link in jouw handtekening zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan