• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Melding bij Thunderbird

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredjeh

Enthousiast
Lid geworden
4 apr 2013
Berichten
2.981
Waarderingsscore
38
Krijg deze melding iedere keer dat ik Thunderbird opstart, weet iemand hoe ik dit kan verhelpen?
58033fef978e5-thunderbird.jpg
 
Hoe heb jij het Hotmail account geactiveerd in Thunderbird - als Pop3 of als IMAP?
 
Dat is dan vreemd, want zo heb ik Thunderbird ook ingeregeld en wanneer ik via de webverbinding bij een van mijn e-mailaccounts de boel opschoon, geeft Thunderbird dat zonder problemen weer.

Ik gebruik overigens geen Hotmail of andere Microsoft webmail account.
 
Heb enkel dit probleem met mijn hotmail account, mijn Telenet account geeft geen problemen.
 
Dan is het dus hotmail gerelateerd - heb je al via het web jouw bestanden daar bekeken?
 
Ja daar is alles ok, zie er niks speciaal.
 
Alles nagelopen en als staat ingesteld zoals in de link, vanmorgen bij openen terug dezelfde melding.
 
Krijg deze melding nog steeds, iedere dag.
 
Misschien eens overstappen naar de mail-app van win10?
 
Heb deze op mijn laptop staan, vind thunderbird wel iets uitgebreider, overgestapt van live mail naar thunderbird.
 
Thunderbird verwijderen en opnieuw installeren, kan dit een oplossing zijn?
 
Heeft met de instellingen te maken en dan helpt het herinstalleren ook niet.

Wat gebeurt er als je er een pop3 van maakt?
 
Heb ik nog niet gedaan, wil ook niet naar pop3, maar kan het een oplossing bieden als ik eens mijn hotmail account verwijder en daarna opnieuw aanmaak?
 
Heb ik nog niet gedaan, wil ook niet naar pop3, maar kan het een oplossing bieden als ik eens mijn hotmail account verwijder en daarna opnieuw aanmaak?

Dat hangt er sterk vanaf waar de oorzaak zit. Ik heb toevallig voor een bevriende relatie gisteren contact gehad met Microsoft support. Ook die relatie had mailproblemen, echter met AL zijn Microsoft accounts.

Om dit bericht wat leesbaar te houden probeer ik het uitgebreide verhaal van Microsoft 'kort' te houden :

Microsoft is wereldwijd bezig met het migreren van miljarden accounts. Verwachte afrondingsdatum ergens eind van dit jaar begin volgend jaar. Deze migratie levert bij veel users verbindings / synchronisatieproblemen op.

Het account of accounts verwijderen en opnieuw aanmaken lost, als dit de oorzaak zou zijn, niets op, het zit 'm namelijk niet in de accountinstellingen, maar het zit 'm in de migratieperikelen van Microsoft.

Het kan natuurlijk ook browser gerelateerd zijn. Daar kom je snel genoeg achter door even het accountje 'op te roepen' in een andere browser. Is het probleem daar niet aanwezig, dan is hetgeen ik hierboven schreef niet relevant voor jouw probleem.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan