• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Alleen HP beeld na afgebroken update Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ante67

Nieuw lid
Lid geworden
16 okt 2016
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Vorige week was er een automatische update voor windows 10.
Echter heeft mijn zoon deze waarschijnlijk afgebroken door de PC
uit te schaken.
Het enigste wat in beeld komt is het HP scherm, en na een F
toets, de pc gegevens. (alle F toetsen gebruikt)
Hier staat dat bij het indrukken van de esc toets je naar het
opstartscherm kunt gaan, echter werkt niets meer.
Ook kun je niet in de bios komen.
Opstarten met een installatie diskette werkt ook niet.
Ik heb de harde schijf vervangen en het zonder harde schijf
geprobeerd, maar ik blijf het zelfde beeld houden.
Ook heb ik de videokaart vervangen, en een reset gedaan,
maar geen enkel resultaat.
Wie weet hoe ik dit kan oplossen?

HP Pavilion HPE h8-1101nl
-Intel Core i5, Quad core, 3300 MHz
-NVIDIA GeForce GT 530
-1500 GB HDD
-6 GB DIMM DDR3
-Windows 7 Home Basic (Update Windows10)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Ante67,

ik heb hetzelfde gehad met een Medion laptop. Midden in een update opgehouden. Niets ging meer. Als de eigenaresse de laptop aan zette, kwam ze niet verder als de bios.
Ik heb met een andere computer de mediacreationtool van Microsoft opnieuw gedownload en vervolgens op een DVD gebrand.
Daarna heb ik via de bios de opstart van de laptop gewijzigd naar DVD eerst daarna HDD.
De zojuist gebrande DVD erin gedaan. Windows setup werd opgestart.
Dan moet je een paar velden invullen. De laptop liet het scherm zien of installeren of herstellen.
Aangezien de laptop van origine Win 8.1 had en ik hem had ge-update naar Win 10 heb ik gekozen voor herstellen.

Een half uurtje later was de Laptop klaar met de onderbroken update. En alles werkte weer. De eigenaresse had weer Win 10 op haar laptop.

Succes ermee
Groeten Bert.
 
@aarie25 Dit allemaal al geprobeerd maar kom niet verder dan het HPscherm.
@Bert Ik kom zelfs niet in de bios.
@Lange Pier Ik heb het hulpprogramma gedownload, maar bij het opstarten kom ik niet verder dan het HPscherm.

Gr. Anne
 
Heb je dit ook geprobeerd? Je moet wel tokkelen om erin te komen.
Mocht je dan erin komen zou je daar een herstel kunnen uitvoeren.

Verwijder alle media uit de diskettestations, cd-/dvd-stations, USB-poorten en geheugenkaartlezers. Koppel alle niet-essentile apparaten (printers, scanners, externe vaste schijven en dergelijke) los. Laat alleen het toetsenbord, de muis en de monitor aangesloten.
Schakel de computer in en druk herhaaldelijk op de toets F10 in het eerste scherm om het hulpprogramma BIOS Setup te openen.
 
Ik heb alle f toetsen al geprobeerd na restten,
maar krijg alleen een scherm met pc gegevens.
Hier staat dat je op esc moet drukken, echter reageert het toetsenbord hier niet meer.
 
@Lange Pier Ik heb het hulpprogramma gedownload, maar bij het opstarten kom ik niet verder dan het HPscherm.
Weet niet wat je daar nu mee bedoeld.

Je dient het wel op een andere PC te gebruiken en een dvd of stick mee maken, iso downloaden en Imgburn voor dvd of Rufus voor een USB stick kan ook, en een systeemherstel uitvoeren.
 
Ik heb een usb stick en een dvd gemaakt met het iso bestand, maar zonder resultaat.
Hij blijft in het opstart scherm hangen.
IMG_0770.JPG
Als je een F(10) toets indrukt krijg je dit scherm.
IMG_0771.JPG
Echter reageert het toetsenbord of muis hier niet op.
 
Hoi Ante67
Ga nadat je F10 toets hebt gedrukt en je het scherm ziet, eens met de tab toets tot dat setup oplicht daar na enter geven.
Misschien dat je dan verder in de bios komt om de opstart volgorde om te zetten van HDD naar DVD eerst daarna HDD.
Dit dien je te bevestigen met de F10 toets en daarna op Y van Yes te drukken.
 
Sorry, maar in beide gevallen geen enkele reactie.

Gr. Anne
 
Hallo Ante67

ben je nou nog verder gekomen met de reparatie of niet.

Heb je de mogelijkheden ook geprobeerd van bericht twee?
Je zult hoe dan ook met Functie toetsen F10 om op te starten en om in de Bios te komen F8 te tokkelen.

Je hebt de mogelijkheid om internet te bereiken via een andere computer. Dus lees beide oplossingen eens van bericht twee.

Veel succes, Bert.
 
Hallo Bert,

Ik heb alle mogelijkheden geprobeerd, alle F toetsen, tab, shift, alt, esc, maar als ik na het opstarten en door op een F toets in te drukken (tokkelen) in het scherm op de 2e foto kom, is het net of het toetsenbord niet meer reageert.
Ook heb er al een ander toetsenbord aangehangen , maar er verandert niets.

Gr. Anne
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Probleem opgelost.
De Knoopcel van het moederboard verwijderd, en na een tijdje deze weer terug geplaatst en hij doet het weer.:smile:
 
Bedankt voor het posten van de oplossing. Daar kunnen anderen die met hetzelfde probleem worstelen hun voordeel mee doen.
 
Goed om te horen dat het is opgelost!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan