• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Dit zijn de stalkers, gluiperds en snelle jongens die je de hele dag achtervolgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kleine troost is dat ze zelf ook verzuipen in de data, maar zodra datamining een grotere vlucht gaat nemen is dat voordeeltje ook weg. Erger wordt het als iemand gericht iets over je wil weten. Daarvoor bestaan ook al lang bedrijven.
Ze weten dan echt (veel) meer over je dan dat je zelf weet.
Probleem is dat ze je echt niet vertellen waarom een levens- of zorgverzekeraar in eens besluit om je bv. niet te verzekeren.
Ook identiteitsdiefstal komt dan voor velen nog dichterbij.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit is n van de redenen dat ik niet meedoe aan die debiele social media. Al doe ik hier niet aan mee weten ze vast wel dingen over mij. Ach ik ben al lang blij dat ik niet te vinden ben als ik mijn naam in bijv. Google intyp. verder heb ik een ad-blocker en wordt iedere cookie /tracker, geschiedenis en sessie gewist bij sluiten van de browser. Je kunt het nooit 100% tegengaan ik weet het, zoveel mogelijk beperken kun je wel
 
Het vervelende is dat je hier het ene en daar het andere stuk info achterlaat. Anderen combineren dat. En natuurlijk wordt er van alles gehackt. Ook daar weten we niet alles. We zullen moeten wachten tot het zo erg is, dat het zelfs e.o.a. overheid te gortig wordt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan