• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Microsoft account

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvC

Nieuwsgierig Aagje
Lid geworden
9 aug 2016
Berichten
1.225
Waarderingsscore
13
Wat zien jullie als je inlogt bij Microsoft?
Ik zie dit en wil graag naar n persoonlijk account. Hoe het werk- of schoolaccount daar is gekomen weet ik niet.
Beide hebben hetzelfde e-mailadres.

580393f4a6bcd-Schermafdruk_2016-10-16_14-59-56-gegumd.png


Als ik klik op het werk- of schoolacount zie ik dit: wat is dat (want durf daar niet in te loggen)?

580395b8ea65c-Schermafdruk_2016-10-16_16-55-43_gegumd.png


-Ed
 
indien je via start > instellingen >accounts opent dan heb je daar dus de optie staan " toegang tot werk of school " en wellicht heb je eerder hier dan een verbinding aangemaakt ... deze zou je hier dus ook weer moeten kunnen verbreken !
 
Vergeet te vermelden dat ik met Linux Mint werk en Firefox.
Aankopen en bankzaken doe ik al jaren in Linux.
In Windows-10 (VirtualBox) werk ik met een lokaal account (mocht dat relevant zijn).
Van een werk- of schoolaccount is in beide besturingssystemen geen sprake.
Windows-10 heb ik vorig jaar in de Windows-store gekocht en betaald met PayPal.
Mijn e-mailadres van PayPal staat ook in het Windows account vermeldt (persoonlijk account dus).

Ik denk dat ik toch moet inloggen in dat werk- of schoolaccount (als dat met hetzelfde wachtwoord werkt) om dat account te verwijderen.

Maar ziet niemand dan wat ik zie bij het aanmelden bij Microsoft. Zien jullie alleen een persoonlijk account?

Wellicht is dit de reden dat ik al een paar dagen niet kan inloggen bij outlook.com
 
indien ik de link die jij geplaatst heb aanklikt dan kom ik rechtstreeks in de Microsoft store uit om de surface pro 4 aan te kopen ..
 
indien ik de link die jij geplaatst heb aanklikt dan kom ik rechtstreeks in de Microsoft store uit om de surface pro 4 aan te kopen ..
Correct, als ik me daar aanmeldt zie ik dus de keuze welk account ik wil gebruiken.
 
wel ik diende mezelfs niet aan te melden daar .. en dit omdat ik daar dus al aangemeld ben .
doe ik rechtsklik op mijn account en meld ik me daar af dan zie ik voor 2seconden het beeld van je onderste afbeelding maar word ik automatisch daar weer aangemeld ...
 
doe ik rechtsklik op mijn account en meld ik me daar af dan zie ik voor 2seconden het beeld van je onderste afbeelding maar word ik automatisch daar weer aangemeld ...
Dat is interessant, dat automatisme werkt bij mij dus niet en daarom kan ik waarschijnlijk ook niet inloggen bij outlook.com
Mijn visie uiteraard en niet onderbouwd! Daarom weet ik niet wat ik met dat werk- en schoolaccount moet aanvangen.
Zit er aan te denken om Microsoft te bellen over dit probleem.

--- Update ---

Microsoft bellen had geen zin: wordt doorverwezen naar de Microsoft Community.
Vandaag dus dit topic geplaatst.
Mocht het weer werken, ga ik toch serieus denken over een migratie naar een andere locatie!
Gratis opslag blijkt wederom niet betrouwbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan