• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Krijg updates niet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Sinds een paar weken lukt het mij niet om de essentile updates van Windows 7 binnen te halen. De download blijft op 0% staan. Ik heb een legale versie van Windows 7 en ik scan regelmatig op virussen en spyware. Wat kan er aan de hand zijn?
 
Wellicht hetzelfde probleempje wat ik had op 2 laptops met win 7. Ik had vorig jaar bij windows update het een en ander uitgevinkt om win 10 herinnering ed uit te schakelen. Nu heb ik dat vinkje weer weggehaal ( aanbevolen updates opzelfde wijze behandelen als optioneel oid). Daarna begon een hele serie van updates. Het duurde uiteindelijk bijna 3 uur voordat alles binnen was.
Dit is wat ik dus gedaan heb. Let wel dat de oktober update vrij groot is en dat het wellicht met geduld ook vanzelf opgelost wordt.
 
Alvast bedankt voor alle reacties.

Ik weet niet of die link van Computerworld wel de oplossing is voor mijn probleem. Bij mij staan 7 essentile updates klaar om te installeren. Ze worden alleen niet gedownload. De download blijft staan op 0%
 
Ik had datzelfde. Ik heb toen bij services de svchost , die op 25 % stond, verwijdert. Daarna begon de download.
 
Let dan op het update icoon in de systray.
Ga je daar met de cursor op staan verschijnt er waarschijnlijk wel een download getal.
En let ook op de afsluitknop van het startmenu - staat daar een schild doorheen, dan zijn er al updates klaar voor installatie bij afsluiten.
 
Waar kan ik dat icoon vinden?
 
Als het er is in de systray - dus dat gedeelte in de taakbalk bij de klok.
Misschien dat daar bij jouw niet alles staat - klik daar op het pijltje dat naar boven wijst.
 
De teller blijft op 0% staan.
 
Met de "methode ' die ik gebruikte, zie boven, is het me gelukt.
580a1a7572b02-3185330.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb die KB gedownload en dan wordt die svhost niet gebruikt en staat dan derhalve niet bij processen, neem aan dat je dat bedoeld en niet bij de services, als je het zelfstandige installatie programma gebruikt.......
 
Ik had het probleem dat de svchost steeds op 25 % bleef staan. En de ventilator maar bleef blazen. Zonder dat er wat gebeurde. Omdat ik niet wist wat er aan de hand was heb ik eerst maar het vinkje bij de windows update voor updates weggehaald die de win 10 tegenhield.Er gebeurde nog niks. Ik heb toen maar eens de svchost die op 25 stond weggehaald. Tot 3 -4 keer . Daarna zag ik ineens dat windows installer in beeld kwam. Toen begon de updates weer te werken. Eerst zo, n 27 en daarna nog eens ca 14. Waarvan de laatste de oktober update.
Het is waarschijnlijk de JBF methode, maar het werkt nu weer. Op 2 laptops.
 
Ik begreep er nks meer van.
Ik ben namelijk teruggegaan naar Windows 7 en na het completeren met drivers en beveiliging en het installeren van de speciale windows Update updates - ging het updaten in de eerste keer weer vlot en spontaan - 240 updates voor Windows en een aantal nieuwe drivers.

Maar daarna een super warm notebook en processor - zelfde verhaal verder als Korrigan met dat de svchost steeds op 25 % bleef staan.


Ik vind echter de B]Juli 2016-updatepakket voor Windows 7 SP1 en Windows Server 2008 R2 SP1/B] - daarin zit wederom een update voor de Windows Update.

Na installatie en opeenvolgend hertstarten van Windows werkte de Windows Update weer goed - eindelijk werden alle updates voor mijn nieuw genstalleerde officepakket vervolgens snel gevonden - benevens de oktober rollout voor Windows.

Het resultaat is nu dat mijn Windows 7 vrijwel volledig gepdatet is geworden en niet onbelangrijk, het notebook draait weer koel en zonder hoog svchost proces!


Juli 2016-updatepakket voor Windows 7 SP1 en Windows Server 2008 R2 SP1/B]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan