• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

PUk-code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi,

Zojuist vond ik een oude simkaart terug in een wat ouder toestel. Nou weet ik de pincode niet meer en ook beschik ik niet meer over de PUK-code die hoort bij de simkaart. Is er een manier om de oude simkaart toch weer actief te krijgen of de PUK op een of andere manier te achterhalen?

Tenx.
 
Heb jij nog steeds dat zelfde nummer? anders kun je die simkaart niet meer activeren
 
Vraag is of je de sim ueberhaupt nog kunt activeren. Na een half jaar worden de meeste uitgeschakeld. Zeker tegenwoordig omdat er een te kort aan 06-nummers dreigt. Ik heb er onlangs ook drie weg kunnen gooien.
 
Het kan nog wel denk ik maar dan zijn er een aantal voorwaarden. Het moet een geregistreerde simkaart zijn en de simkaart mag niet ouder zijn dan 12 maanden. Dan heb je nog kans dat de provider aan de hand van het simkaart nummer en je persoonlijke gegevens de PUK code kan achterhalen.
 
Bedankt voor de reacties! Ik zag dat je bij bijv. KPN ook goedkoop een nieuwe sim-only-prepaid kon krijgen. Dat is waarschijnlijk ook de gemakkelijkste manier.
 
Bij de hema, 1 euro. Op kpn netwerk.
 
Bedankt voor de reacties! Ik zag dat je bij bijv. KPN ook goedkoop een nieuwe sim-only-prepaid kon krijgen. Dat is waarschijnlijk ook de gemakkelijkste manier.

Er zijn ook sim only abbonementen vanaf 2,50 en dan heb je bijvoorbeeld 100min/smsjes.
 
Inderdaad is het de makkelijkste manier om een nieuwe simkaart te kopen. Wel zou ik van tevoren afwegen of je een abonnement wilt of prepaid.
 
Inderdaad is het de makkelijkste manier om een nieuwe simkaart te kopen. Wel zou ik van tevoren afwegen of je een abonnement wilt of prepaid.

Ik heb gekozen voor Prepaid. Het doel van de SIM-kaart is om deze in een oud toestel te steken zodat het toestel deel kan uitmaken van een soort Escape Room. Dus veel hoeft er niet mee gebeld/ge-smst te worden. Het is hoofdzakelijk verkrijgen van informatie om verder te kunnen gaan.
 
Bedankt voor de tip!
 
Geen dank! Kan weer een hoop geld schelen :biggrin:
 
Veel plezier met deze weer werkende telefoon.
 
Dankjewel! Dat zal zeker gaan lukken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan