• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

modem probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

schorpioen40

Enthousiast
Lid geworden
29 apr 2008
Berichten
2.374
Waarderingsscore
0
Ik heb een modem van Ziggo,deze heeft 2 Wifi's tw 1 voor de gebruiker en een openbare aansluiting.
Als ik mijn laptop aansluit krijg ik verbinding met de "gebruikers" wifi echter daar kan ik niet mee op internet ,kan geen verbinding maken met de server,probleem oplosser gestart krijg de melding Standaardgateway is niet beschikbaar.....opgelost,even verbinding maar valt daarna weer weg en weer hetzelfde probleem!!
Ga ik naar de openbare wifi geen probleem!!
Als ik naar een andere router ga (TP-Link wireless router) heb ik een perfecte verbinding!
Het modem van Ziggo staat ongeveer 3 meter van mijn laptop af,de andere router staat op de eerste verdieping!!
Wat kan het probleem zijn ?? Hoe is dit op te lossen??

Mvg schorpioen40
 
Welk type modem heb jij van Ziggo.
Ik zit ook bij Ziggo maar kan alleen inloggen op 2,4 en 5 ghz wifi.
 
Op de website van Ziggo en daar inloggen - dan kan je desnoods het aanbieden van die externe verbinding uitschakelen.
 
Je kunt ook even met Ziggo bellen, die kunnen dat ook regelen.
1200 -> Gratis vanaf je telefoonaansluiting van Ziggo.

0900 - 1884
(normaal tarief)

Openingstijden
Iedere dag 8.00 tot 22.00 uur
 
192.168.174.1 al geprobeerd om in de modem/router te komen?
Kun je de "radio" zelf uitzetten, soms wil het alleen als de provider het zelf doet.
Heb hier een UPC Cisco EPC3925 prut modem/roter die nu op bridge staat, ip was van UPC 192.168.100.1, overigens.
 
Lange Pier,"verheugend nieuws" heb hetzelfde modem met 192.168,178.1.
Ik heb ziggo gebeld maar meer dan 45 min wachttijd!!dus maar gestopt.
Ik heb hierover al eens contact gehad met ziggo kreeg daar de melding dat ik mijn modem hoog op een kast moest zetten dit zou verbeteren echter dan moet ik al de kabels met meer dan 2 meter verlengen daar de hoofdaansluiting in de woonkamer zit op 40 cm van de grond!!Ze hebben mij toen een kabeltje gestuurd van 1 meter!!
Maar nu begint het irritant te worden!!(wel goede verbinding met de "openbare" Wifi echter niet met de gebruikers wifi)
Ik zal wederom contact opnemen met ziggo(of dat helpt weet ik niet)

Mvg schorpioen40
 
Ikke niet begrijp, je hebt een TP-Link wireless router met een goede verbinding, je kunt met 192.168.100.1 op de Ziggo modem/router komen maar je zet niet de radio daarvan uit zodat je altijd met de TP-Link wireless router verbind?
 
Heb jij zowel in de modem als de TP-Link de DHCP-server aanstaan?
En in welke poort zit in de TP-Link de kabel vanaf de modem?
 
Bleek een probleem van het modem (cisco 3925) geconstateerd door Ziggo,heb gelijk een nieuw modem ontvangen!!(Context Box)
 
Dus het probleem is nu uit de wereld?
 
Dus het probleem is nu uit de wereld?

Met dit nieuwe modem heb ik een veel sterkere wifi dan met de oude cisco 3925!!
Heel grote doos met veel instal materiaal,maar alleen de kabels overzetten en alles werkt na ongeveer 2 uur,activatie gaat bij deze automatisch(staat niet in de handleiding!) Deze werkt perfect!!

--- Update ---

Met dit nieuwe modem heb ik een veel sterkere wifi dan met de oude cisco 3925!!
Heel grote doos met veel instal materiaal,maar alleen de kabels overzetten en alles werkt na ongeveer 2 uur,activatie gaat bij deze automatisch(staat niet in de handleiding!) Deze werkt perfect!!
(misschien een idee voor je om contact op te nemen met Ziggo voor een nieuw modem?)
 
Een win win situatie dus :biggrin:
Maar mooi dat het goed werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan