• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Linux Mint 18 Cinnamon en Samba

Status
Niet open voor verdere reacties.

krolik

Senior member
Lid geworden
21 mei 2006
Berichten
271
Waarderingsscore
0
In Linux Mint 17 werkte ik o.a. met Samba om verbinding te maken met andere computers in mijn netwerk. Dat deed ik met Gnome-commander. Dat werkte perfect. Maar nu heb ik Mint 18 Cinnamon genstalleerd. In Gnome-commander staat nu naast 'Persoonlijke map' --- 'SMB'. Als ik op SMB klik, krijg ik een popup-venster met de mededeling 'Kan niet door het netwerk bladeren. Is de SMB-module wel genstalleerd?'. En daarnaast een venstertje waarin er tevergeefs gezocht wordt naar groepen en computers. Ik weet niet meer hoe Samba in Mint 17 is genstalleerd.
 
Bedankt voor de snelle reactie. Ik ga dit later uitproberen en zal nog wel laten weten of het gelukt is.

--- Update ---

Helaas kom ik hier niet verder mee.
 
Helaas kom ik hier niet verder mee.
Het Linux Mint Forum is bij uitstek geschikt om daar je probleem te posten.
Ik volg graag je vorderingen.:smile:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan