• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

'DNS-adres van de server van X kan niet worden gevonden.'

Status
Niet open voor verdere reacties.

42JDD

Bekend gezicht
Lid geworden
8 dec 2012
Berichten
180
Waarderingsscore
0
Goedemiddag leden,

Sinds twee dagen kan ik opeens niet meer internetten op n van mijn laptops en smartphones. Ik krijg namelijk de volgende melding als ik bijvoorbeeld naar Google wilt serven: 'DNS-adres van de server van X kan niet worden gevonden.'

Het vreemde aan deze situatie is dat ik wel kan internetten op mijn andere laptop en er kan ook worden gewhatsapped op de smartphones..

Ik heb het probleem proberen te verhelpen door deze stappen te volgen van deze twee website, maar het heeft niet geholpen:

- http://www.dnsserverreageertniet.nl/
- http://www.pcinside.info/nl/tips/netwerk/ziggo-storing-oplossen-dns-server-aanpassen/6/

Tot slot heb ik nog Ziggo gebeld, maar volgens hun zou het gewoon moeten werken etc. Schiet je dus ook niet veel mee op :D
 
Je kunt proberen of het help om de dns cache te legen. Open een opdrachtprompt en voer daarin het commando 'ipconfig/flushdns' uit. Het kan zijn dat er nog oude, onjuiste gegevens in de cache zijn blijven hangen. Die wordt hiermee verwijderd.
 
En of de modem resetten via het kleine resetgaatje - voorzichtig een dunne pin erin duwen totdat de leds uit en aan gaan.
Dan is de modem volledig gereset en ook dus de DNS-server in de modem zal weer normaal functioneren.
 
@Abraham deze topic is al opgelost door Ts, door de 8888 en 8844 in te voeren.
Dit is dus 1 van de topic`s, waar de berichten van weg zijn, want Lange Pier, Rubensky en mij hebben hier al op geantwoord.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan