• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Vragen over ziggo icm wifi en netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

007

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2010
Berichten
321
Waarderingsscore
1
Ik heb een aantal vragen. De huidige situatie is als volgt:

Internet meterkast-Cisco 3925 (Ziggo alles in een basis)-Devolo 500 stekker (ontvanger op zolder)

Woonkamer: 1 pc met TP-link 841N (destijds voor beter wifi-bereik), 2 tablets en 2 smartphones, smart tv (2e vaste internetaansluiting), Playstation (PS verbonden via wifi), tv-stick (verbonden via wifi). Er worden vooralsnog geen grote hoeveelheden gedownload en het internetgebruik is dus redelijk gemiddeld.

Aangezien we niet meer tevreden zijn over de wifi, heb ik een EnGenius ECB9500 op de kop kunnen tikken. Deze blinkt uit in groot wifi bereik en sterk zendvermogen.

Aangezien we graag de PS en de tv-stick willen aansluiten op een vaste verbinding, wil ik de 841N bij de tv plaatsen en de tv, PS en stick hierop aansluiten. De stick middels usb adapter.

De ECB9500 wil ik op de meterkast plaatsen en (evt draadloos) aansluiten op de Cisco 3925, als (wds?) access point of als versterker voor het 2,4 wifi-signaal (eventueel de 3925 op alleen 5,0 zetten?)

Tevens wil ik een my book duo aansluiten op de 3925 middels usb adapter.

Welke instellingen/opstelling kan ik hiervoor het beste gebruiken?

NB: Een andere optie is nog de 841N en de ECB9500 van plaats te ruilen, maar dan heb ik een switch nodig in de woonkamer, omdat de ECB9500 maar een lan aansluiting heeft.

Wellicht zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

M.vr.gr.

007
 
IK zou voor een beter wifi bereik een accesspoint inrichten. Die moet je dan met een kabel aansluiten op de router.
 
Waarom die TP-link 841N niet in de meterkast en de Cisco3925, wat een onding is, in bridge mode met de "radio" uit, dan werkt hij alleen als modem.
Is die 841N ook met 5 Ghz?
Vanaf die 841N kun je een kabel naar de huiskamer gebruiken, neem aan dat die er al is.

Daar de ap gebruiken met eventueel een switch ervoor voor de PC of die ook draadloos maken indien nog niet het geval.

De 5Ghz heb je alleen wat aan als je er redelijk dicht bij zit, muren e.d. verminderen het signaal aanzienlijk.

Heb hier ook die 3925, ding staat op bridge met een dual-band router erachter waar 2,4 en 5GHZ op werkt, met de eerste nog buiten op 50 mtr nog bereik, op de 5 niets meer na een paar meter.
 
Ontzettend bedankt voor jullie reacties.

Waarom die TP-link 841N niet in de meterkast en de Cisco3925, wat een onding is, in bridge mode met de "radio" uit, dan werkt hij alleen als modem.
Welke instellingen moet ik hiervoor gebruiken bij beide routers?

Is die 841N ook met 5 Ghz? Vanaf die 841N kun je een kabel naar de huiskamer gebruiken, neem aan dat die er al is.
Ja, die is idd ook met 5Ghz. En die kabel naar de huiskamer ligt er al.

En hoe kan ik dan het beste de ECB9500 als access point (evt. wds) instellen?

Alvast bedankt!
 
Beetje laat, maar allemaal bedankt voor jullie reactie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan