• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Steeds terugkerende foutmelding bij poging tot installatie Photo Gallery

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leono

Enthousiast
Lid geworden
20 jan 2013
Berichten
2.537
Waarderingsscore
157
Diverse keren heb ik al geprobeerd om nog eens Photo Gallery (en de onvermijdelijke Movie Maker) te installeren, maar het gaat keer op keer fout. Foutcode 0x80070643. Ik heb al vele draden doorgelezen op het internet, maar geen enkele oplossing werkt.

Probeer het eens in de Veilige Modus. Dat leek mij misschien wel iets. Maar, in de Veilige Modus wordt er niet genstalleerd. Enzovoort, enzovoort. Een Microsoft reparatie-tool voor .NET-Framework werkt ook niet. Enzovoort, enzovoort.

Nu weet ik het echt niet meer. Heeft iemand op dit forum misschien een goed advies? Ik houd mij aanbevolen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Ja, die had ik al gevonden, en juist omdat Windows Essentials gaat stoppen wilde ik het programma nog eens proberen. Als je het vr januari installeert kun je het blijven gebruiken. Uiteraard zijn er ook andere programma's, maar het gaat mij nu om Photo Gallery.

Mijn computer werkt op Windows 7 Home Premium.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gezien dat er dan ook geen beveiligingsupdates worden uitgebracht, zou ik toch naar iets anders uit kijken.

Zij zeggen juist zelf dat je het programma kunt blijven gebruiken als je het vr januari installeert. Als ik naar iets anders zou willen uitkijken had ik dit probleem uiteraard niet gepost. Ik begrijp gewoon niet waarom ik een programma dat ik vroeger lange tijd gebruikt heb, nu opeens niet meer kan installeren. Ik installeer (en verwijder) per maand misschien wel 10 programma's en nooit is er een probleem. Nu is het weer eens Microsoft en meteen gaat het weer mis.

Oplossingen voor falende Windows Updates met dezelfde foutcode heb ik tot nu toe genegeerd.
 
Ik snap helemaal waarom jij dit hier hebt gepost en ik begrijp heel goed dat jij photo gallery wilt blijven gebruiken.
Het was meer een soort van waarschuwing/opmerking.

Het kan goed zijn dat Microsoft het updaten van dat programma al een beetje heeft gemanipuleerd, zodat mensen het niet meer kunnen downloaden.
Het zelfde was met Windows live mail, er waren ineens in een korte tijd zoveel mensen die problemen kregen.
Dat het haast opzet leek.

Had je nog wel even het filmpje bekeken of dat nog iets was?
 
Zeker, zeker, het filmpje heb ik bekeken, vandaar mijn opmerking: "Oplossingen voor falende Windows Updates met dezelfde foutcode heb ik tot nu toe genegeerd".

Ik kwam namelijk de gegeven foutcode tegen in verband met 1. Microsoft Security Essentials, 2. Windows Update en 3. Live Essentials. Het leek mij verstandig om pogingen tot oplossingen te beperken tot de laatste categorie. Of maakt het volgens u niet uit om welk specifiek probeem het gaat?

Zeer irritant is ook, dat, als je in het foutbericht klikt op "Help", dat je dan op een reclamepagina van Microsoft komt met "Koop Windows 10".

Foutmelding.PNG
 
Welke antivirus gebruik jij? zit daar een firewall bij?
Omdat in jou link van hierboven staat -> waarschijnlijk verstoort een ander programma de werking van het installatieprogramma.
 
...waarschijnlijk verstoort een ander programma de werking van het installatieprogramma...

Velen, zo las ik in allerlei draden, gingen met deze mededeling aan de slag, en geen van allen boekte hiermee succes. Ik ben blij dat ik mij deze moeite bespaard heb.

Ik gebruik de normale Windows firewall, die aan moet staan, zo las ik op diverse plaatsen. Anti-virus is Qihu 360 Total Security Essential.
 
Nog even terugkomend op jou vraag -> Ik kwam namelijk de gegeven foutcode tegen in verband met 1. Microsoft Security Essentials, 2. Windows Update en 3. Live Essentials. Het leek mij verstandig om pogingen tot oplossingen te beperken tot de laatste categorie. Of maakt het volgens u niet uit om welk specifiek probeem het gaat?

Werkt bij jou Windows update zonder problemen? Want veel Windows 7 gebruikers ervaren daar problemen mee.
Heb jij bijvoorbeeld de updates van de laatste maanden geinstalleerd?

--- Update ---

Oke dan ligt het niet aan de firewall.
Kun je Qihoo 360 in de meldingen lijst zien of er dingen zijn geblokkeerd die betrekking hebben op Windows onderdelen?
 
Hallo Emi, uw setup-bestand is 100% identiek (gekeken bij 'Details') aan hetgene dat ik vandaag nog liet lopen, dus of dat zin heeft?

Hallo aarie35, sinds ik ooit de updates op 'automatisch' heb gezet, verlopen deze probleemloos en ik ben dus geheel up-to-date.

De meldingenlijst van Qihu ken ik eigenlijk niet. Ik ken alleen de afdeling Quarantaine en de afdeling Protocollen en daar staat niets in. Is dat wat u bedoelt?
 
start het eens op ...baat het niet schaad het niet ..
 
Hallo aarie35,
De meldingenlijst van Qihu ken ik eigenlijk niet. Ik ken alleen de afdeling Quarantaine en de afdeling Protocollen en daar staat niets in. Is dat wat u bedoelt?

Misschien zit dat er niet in wat ik bedoel, maar bij mijn antivirus (Bitdefender) heb je een meldingen optie, daarin staat bijvoorbeeld of het updaten in gelukt, of er een nieuwe update is voor bijvoorbeeld Google chrome of er dingen zijn geblokkeerd tijdens een installatie van een programma enz...
 
Hallo aarie25: het soort mededelingen dat u noemt stond inderdaad bij de Protocollen, en ik heb alles gewist.

Hallo Emi: uw set-up heb ik uit beleefdheid laten lopen en het resultaat was precies hetzelfde als voorheen. Inderdaad heeft het niet geschaad. :smile:
 
Dus je weet nu niet meer of jou antivirus dit tegenhoud?
Je zou die eens uit kunnen zetten en het dan nog eens kunnen proberen.

Merk je verder andere problemen met de computer?
Anders zou je eens met Malwarebytes kunnen scannen o, te zien of er geen virus problemen veroorzaakt

Download MalwareBytes Anti-Malware. www.malwarebytes.org

Let op bij de installatie van MBAM: in het laatste installatievenster staan twee vinkjes bij de meldingen,
haal nu het bovenste vinkje weg (MBAM als volledige demo-versie gebruiken) en maak de installatie af.
Daarna kan je Malwarebytes MBAM als gratis versie telkens opnieuw gebruiken!
 
Dus je weet nu niet meer of jouw antivirus dit tegenhoudt?

Uiteraard heb ik eerst wel gekeken wat er in de logs stond (niets over deze kwestie).

Ook met uitgeschakelde anti-virus dezelfde foutmelding.

Andere problemen heeft mijn computer niet, behalve dat hij 's morgens aan gaat zonder dat ik op de aan-/uitknop heb geduwd en dat Windows Explorer vaak niet goed opstart (leeg systeemvak).

Maar wat ik nog vergat te vermelden: ik heb ook geprobeerd Live Essentials helemaal te installeren (met Messenger, Writer enzovoort). Dat lukte wl, behalve nu net weer Photo Gallery en Movie Maker. Ook toen kwam de foutmelding weer, maar Live Essentials bleek wel in de lijst met programma's te staan. Daarom denk ik zelf dat het probleem ergens bij het .NET Framework ligt. (Ik heb hier overigens geen verstand van; ik heb zelfs geen idee wat het .NET Framework is of doet).
 
Scan anders eens met mbam, aangezien jij ook soms problemen met explorer ervaart.

Je zou eens kunnen uitzoeken welke net frame versie jij nu gebruikt en nodig hebt om Photo gallery te gebruiken.
Wat precies net frame doet weet ik ook niet, alleen dat sommige Windows programma`s dat nodig heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Scan anders eens met mbam

Jarenlang heb ik vele malen gescand met MBAM en nog nooit, echt nog nooit, heeft dit programma iets bij mij gevonden. Daarom wil ik het niet meer gebruiken.

Ik gebruik SuperAntiSpyware, de Emsisoft Emergency Kit, HitmanPro, en de AdwCleaner.

Ik heb nu het Microsoft .NET Framwork 4.6.1 en het Microsoft .NET Framwork 4.6.1 (Nederlands).
 
Oke als je Adwcleaner al gebruikt en die niets aan geeft zal dat wel goed.

Ik was even aan het kijken welke versie je nodig hebt voor Photo Gallery en kwam dit nog tegen.
Dit zou misschien de oplossing kunnen zijn.
https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/976982
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan